וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלחמה הבאה": בעבודה מתכננים להראות לגבאי את הדרך החוצה

10.4.2019 / 17:56

אחרי שמפלגת העבודה הגיעה לשפל חסר תקדים בבחירות, לא נראה כי לאבי גבאי יש תכניות לפרוש, אך יחימוביץ' כבר החלה לשגר רמיזות וכבל קרא בגלוי להדחתו. "יש לעשות חשבון נפש אחרי הלילה הזה", אמרה. חברי המפלגה נסערים: "הבית שאנחנו אוהבים נהרס, נעזור לו ללכת"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

יממה אחרי השפל חסר התקדים שאליו הגיעה מפלגת העבודה - שישה מנדטים - בינתיים נראה כי אין ליו"ר אבי גבאי תכניות לפרוש. השאלה היא האם חברי המפלגה יכריחו אותו.

אתמול הוא הגיע לרידינג 3 בנמל תל אביב, מטה הבחירות של מפלגת העבודה, וקהל מצומצם של תומכים הגיע לתמוך בו. הוא נשא נאום שבו אמר כי צריך להסתכל קדימה ולאסוף את השברים. לצדו, על הבמה, עמדו שורת חברי רשימה שהביעו בו תמיכה - עמיר פרץ, מרב מיכאלי שנותרה מחוץ לכנסת, טל רוסו, סתיו שפיר ורויטל סויד.

עוד בוואלה! NEWS:
"יש תקווה": במרצ שרדו את הנהירה לגנץ והדשדוש במגזר הערבי
כל הפנים והשמות: כך צפויה להיראות הכנסת ה-21
הדרום עם נתניהו, ת"א עם כחול לבן: תוצאות הבחירות לפי יישובים

אבי גבאי מצביע עם משפחתו בתל אביב, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"הוא הרחיק את כל המפלגה והסתכסך עם כולם". גבאי/ראובן קסטרו
"הוא הרחיק את כל המפלגה והסתכסך עם כולם. הרבה אנשים העדיפו לשתוק ולא לומר כלום"

אלא שאחת הייתה חסרה - יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ'. מרגע היוודע הבחירות, היא עברה בין כל האולפנים בירושלים ודיברה על התוצאות הקשות. בניגוד אליה, שאר חברי הכנסת ניסו לשמור על איפוק ולא להגיב. "זוהי מכה קשה וכואבת, התוצאה הנמוכה ביותר למפלגת העבודה אי פעם", אמרה יחימוביץ'. "השמאל הציוני ספג מהלומה קשה ביותר ויש לעשות חשבון נפש אחרי הלילה הזה. יש לנו דרך קשה וארוכה".

תגובתה של יחימוביץ', גם אם לא נקבה במכוון בשמו של גבאי, הייתה ברורה. דרכיה עם גבאי נפרדו מאז הפריימריז למפלגת העבודה, אז ניסה לחסל אותה באמצעות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אך כעת מעניין יהיה לראות מתי תצא נגדו בגלוי.

עוד באותו נושא

מפלגת העבודה התרסקה ; גבאי: "אכזבה עצובה ומכה"

לכתבה המלאה
יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' באירוע שבתרבות בחדרה ב-23 במרץ 2019. שלומי גבאי
לא נקבה במפורש בשמו של גבאי, אך כוונתה ברורה. יחימוביץ'/שלומי גבאי

עם זאת, גם מי שעלו לבמה ולפחות למראית עין ניסו להראות שהם עומדים לצדו של גבאי, כבר יודעים כי יהיה עליו לאסוף את חפציו ולהמשיך הלאה. "הוא עשה הרבה טעויות", הסביר אחד מחברי המפלגה. "הוא הרחיק את כל המפלגה והסתכסך עם כולם. הרבה אנשים העדיפו לשתוק ולא לומר כלום. עכשיו גבאי לא חושב להתפטר, אבל בסופו של דבר הוא יצטרך לעשות את זה, ואם לא, חברי המפלגה יובילו אותו".

"שלא יצפו למעשה הירואי"

לגבאי לא חסרים אויבים שחיכו לו בפינה. אחד מהם הוא ח"כ איתן כבל, שטוען כי איננו שמח לאיד על מצבה של המפלגה, אבל אי אפשר לומר שהוא כואב את כאבו של גבאי בשעה זו. "זה כבר לא שאלה מי יבוא או לא. הוא צריך ללכת הביתה - ולאלתר, ואם לא, נידרש להוליך אותו", אמר כבל. "אני יודע שבמקום לארגן את המפלגה לבחירות, כל מה שהוא עשה הוא ארגן את עצמו ליום שאחרי. הוא פשוט היה עסוק בביצור עצמי. זה לא יהיה פשוט למרות הכול, אבל אין ברירה, אבל כל דקה איתו מורידה אותנו עוד מטר עמוק באדמה. אנחנו צריכים לראות את החוקה החדשה שהוא יצר".

כבל קרא למציאת דרך להביא להדחתו של גבאי, מבלי לצפות להתפטרותו. "בכל מקרה יש את ה-14 לחודש, יש בחירות על פי חוקת המפלגה, אבל הוא היה צריך ללכת אתמול וצריך למצוא את הדרך החוקית להולכתו לאלתר. כמה אפשר לשחק עם הדברים האלה? הרי שאף אחד לא יצפה ממנו לקום וללכת, מי שאין לו ולא היה לו סנטימנט מפלגתי, שלא יצפה למעשה הירואי".

ישיבת סיעת העבודה, מטה המפלגה, תל אביב 13 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"גבאי צריך ללכת הביתה לאלתר". כבל/ראובן קסטרו
אבי גבאי מצביע עם משפחתו בתל אביב, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"הוא ההשראה שלי". אבי ואיילת גבאי עם בנם דניאל/ראובן קסטרו
"חבריי עמדו בקלפי ואמרו שכל בן אדם אומר: 'אני מצביע לגנץ אבל בלב שלי אני איש של מפלגת העבודה'"

הבוקר, גבאי לא יצא לדבר עם התקשורת. מי שכן עשה זאת היה בנו, דניאל, שתמך באביו ואמר שהם כלל לא מקשיבים לקולות שקוראים לו לפרוש. "אני חושב שתנועת העבודה לא מוותרת. אין פה תחושה של כניעה, אנחנו חזקים, אנחנו נישאר חזקים, כמו שאבא שלי אמר במטה", אמר דניאל גבאי. "יש לנו אחריות בתנועת העבודה. יש לנו אחריות על הקולות האלה. היה פה קמפיין קשה של גנץ. אני לא חושב שהציבור ויתר. אני עמדתי בקלפי, חבריי עמדו בקלפי ואמרו מה שכל בן אדם אומר: 'אני מצביע לגנץ אבל בלב שלי אני איש של מפלגת העבודה'".

בנו של יו"ר המפלגה נשאל מה הוא חושב לגבי הקריאות להתפטרות, רגע אחרי ההפסד של אביו. "אני חושב שאין לזה הרבה מקום. אנשים נלחצים שהם לא רואים הרבה מנדטים. בסופו של דבר, לאבא שלי וגם לחברי הכנסת יש אחריות אדירה על תנועת העבודה. זה לא משנה הקולות האלה. אנחנו מחויבים למהפך לשינוי ונמשיך להיות חזקים ולהתכונן לפעם הבאה. הוא ההשראה שלי, הוא מראה לנו שיש לאן להתקדם".

"יש מלא מעריצים עיוורים"

מי שלא נשאר חייב אף הוא, הוא ח"כ יואל חסון מהתנועה, שאותה הדיח גבאי מהריצה המשותפת במסגרת המחנה הציוני. חסון צייץ בטוויטר עם היוודע התוצאות: "אבי גבאי, שיהיה לך בהצלחה בכל חברה עסקית שלא תבחר בה".

הודעות לאבי גבאי לאחר תוצאות הבחירות, אייטם דנה ירקצי, 10 באפריל 2019. אתר רשמי
הודעות לאבי גבאי לאחר תוצאות הבחירות, אייטם דנה ירקצי, 10 באפריל 2019/אתר רשמי

חוץ מכבל, נכון לעכשיו אין קריאות ישירות לגבאי להתפטר מצד חברי כנסת מכהנים מטעם המפלגה, אך נראה כי מתחת לפני השטח המצב גועש. בקבוצות הוואטסאפ של מפלגת העבודה המצב לא נראה מזהיר. "אבי גבאי לא הציג אלטרנטיבה", נכתב בהן. "כל הזמן הסיסמאות, אמרו: 'רק לא ביבי'. לא הייתה בשורה ולא מינוף חזק של הרשימה. לא פלא ששתו לנו את המנדטים, עוד מעט גם אבי גבאי יהפוך להיסטוריה".

בהודעה נוספת נכתב: "יושב ולא מאמין שאני עם מספר כזה. באמת יום קשה לנו, שהבית שאנחנו אוהבים נהרס, והאם בכלל נצליח להחזיר אותו. לבי נשבר, העיניים מלאות דמעות ולא מאמינות". אייבי בנימין, פעיל במחאת פתח תקווה, כתב: "המלחמה הבאה היא להדחתו של גבאי. הוא לא ילך אם לא נעזור לו, יש לו מלא מעריצים עיוורים שעדיין בטוחים שהוא היה מעולה".

הודעות לאבי גבאי לאחר תוצאות הבחירות, אייטם דנה ירקצי, 10 באפריל 2019. צילום מסך
הודעות לאבי גבאי לאחר תוצאות הבחירות, אייטם דנה ירקצי, 10 באפריל 2019/צילום מסך
הודעות לאבי גבאי לאחר תוצאות הבחירות, אייטם דנה ירקצי, 10 באפריל 2019. צילום מסך
הודעות לאבי גבאי לאחר תוצאות הבחירות, אייטם דנה ירקצי, 10 באפריל 2019/צילום מסך
הודעות לאבי גבאי לאחר תוצאות הבחירות, אייטם דנה ירקצי, 10 באפריל 2019. אתר רשמי
הודעות לאבי גבאי לאחר תוצאות הבחירות, אייטם דנה ירקצי, 10 באפריל 2019/אתר רשמי
תגובות חברי מפלגת העבודה נגד אבי גבאי. עיבוד תמונה
תגובות חברי מפלגת העבודה נגד אבי גבאי/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully