וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איחוד הימין הציע לחרדים: נפעל יחד במו"מ להרכבת הממשלה

11.4.2019 / 19:52

רפי פרץ שוחח עם ראשי המפלגות החרדיות והציע להם לפעול יחד במו"מ הקואליציוני, שיחל בשבוע הבא. בין המפלגות שוררת הסכמה בנושאי דת והמדינה, בין היתר סביב דחיית חוק הגיוס, שבת וגיור. סמוטריץ' תומך באופן עקרוני במהלך זה וראשי הסיעות החרידות טרם הגיבו להצעה

צילום: ערוץ 20, עריכה: איתי עמרם

יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ שוחח הערב (חמישי) עם ראשי המפלגות החרדיות והציע להם לפעול יחד במשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה הבאה, שצפוי להתחיל בשבוע הבא. בשלב זה, ההצעה נבחנת.

בין שתי המפלגות שוררת הסכמה עקרונית בנושאים של דת ומדינה, בין היתר סביב סוגיית חוק דחיית הגיוס, שבת במרחב הציבורי וגיור בישראל. גם יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' תומך באופן עקרוני במהלך כזה, אך כאמור, ראשי הסיעות החרדיות טרם הגיבו להצעה.

עוד בוואלה! NEWS:
"לקדם שקיפות": התייעצויות הנשיא עם הסיעות יועברו בשידור חי

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ בערב השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
הצעה לשיתוף פעולה. פרץ/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

מוקדם יותר התעוררה באיחוד מפלגות הימין מחלוקת בעקבות דברי יו"ר המפלגה רפי פרץ שאמר כי ייתן אמון מלא בוועדת הבחירות. הדברים של פרץ נאמרו לאחר שיו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימה ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצטרף לדרישת יו"ר הימין החדש נפתלי בנט לספור את הקולות מחדש.

בתגובה, תקף סמוטריץ' בחריפות את פרץ וכינה אותו "פוליטיקאי קטן ואגואיסט". הוא הוסיף בטוויטר כי "גוש ימין גדול, ובתוכו עוד ארבעה מנדטים לימין האידיאולוגי שישמור יחד איתנו על נתניהו כשתגיע תכנית טראמפ, חשובים פי אלף מנקמה מטומטמת, ואפילו מעוד מנדט שלנו. אני כועס על מה שבנט ושקד עשו, אבל מדינת ישראל יותר חשובה".

מאוחר יותר פרסם סמוטריץ' הבהרה לדבריו וכתב כי "אני ראה שבזמן שאני מדליק אש בתנור לאפיית מצות יש מי שנהנים להדליק מדורה של מחלוקת בין הרב רפי לביני. חבר'ה תרגיעו. לא היה ולא נברא. הרב רפי ואני דיברנו ואנחנו מסכימים במאה אחוז על הצורך לבחון אי סדרים בספירת הקולות ולעשות הכל כדי שהימין החדש ייכנס לכנסת. אפשר לעבור הלאה".

עוד באותו נושא

סמוטריץ' נגד פרץ ברקע סערת הימין החדש: "פוליטיקאי קטן ואגואיסט"

לכתבה המלאה
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן מצביע בירושלים, 9 באפריל 2019. שלומי כהן, אתר רשמי
הסכמה עקרונית סביב סוגיות דת ומדינה. ליצמן/אתר רשמי, שלומי כהן

אתמול הודיע נשיא המדינה ראובן ריבלין כי ההתייעצות עם המפלגות השונות לקראת הרכבת הממשלה תחל בשבוע הבא. בהחלטה ראשונה בתולדות בית הנשיא, המפגשים יועברו בשידור חי בכל פלטפורמות המדיה.

על פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם כלל נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ובתום הסבב יטיל על אחד מחברי הכנסת את מלאכת הרכבת הממשלה. החל מאותו הרגע, על פי חוק יסוד הממשלה יינתנו לאותו חבר כנסת 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכותו של הנשיא להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully