וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ממשלה חדשה: הנשיא יתחיל ביום שני התייעצויות עם הסיעות

12.4.2019 / 13:04

נשיא המדינה ראובן ריבלין יתחיל בשבוע הבא את סבב ההתייעצויות לקראת הכרזה על חבר הכנסת שירכיב את הממשלה הבאה. הוא ייפגש עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ובסיום הסבב, יקבל החלטה

צילום: אבי כהן

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע היום (שישי) כי יתחיל ביום שני הקרוב את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת במטרה לבחור חבר כנסת שירכיב את הממשלה הבאה. השיחות יתחילו עוד לפני סיום ספירת הקלפיות הסופית והיוודע תוצאות האמת. אלה צפויות להתקבל רק ביום רביעי באותו השבוע.

במסגרת השיחות שיקיים הנשיא הוא ייפגש עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ובסוף התהליך יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. על פי חוק יסוד הממשלה, לחבר הכנסת עליו ימליץ הנישא יתנו 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה. אם יידרש לתוספת זמן, בסמכות נשיא המדינה להעניק לו עד 14 ימים נוספים. סבב השיחות ישודר באמצעי המדיה השונים בשידור חי, וזאת לראשונה בתולדות בית הנשיא, במטרה לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.

בחירות 2019 - עוד בוואלה! NEWS:
מחשש מקריסה ל-16 מנדטים: כך הפכו החרדים לכוח שאי אפשר לסרב לו
ג'וקר. חזק. נתניהו ערבב את הקלפים שהיו אמורים לשחק לרעתו
חבט בפרקליטות ונתן גיבוי לנתניהו: המסר של העם בבחירות 2019

ביום רביעי ביקר הנשיא בכנסת והתרשם מעבודת ספירת הקולות של ועדת הבחירות המרכזית. הנשיא הודה לחברי הוועדה על פעילותם בחודשים האחרונים, להבטחת מהלכה התקין של מערכת הבחירות.

"אתם המימוש המקצועי והמסור ביותר לפעילותה של הדמוקרטיה הישראלית. בזכות כל אחד ואחת מכם אנו סמוכים ובטוחים כי רצון העם מקבל את הביטוי המדויק ביותר, וכי זכויותיו של העם לבחירות הוגנות ולמידע מאומת ומדויק נשמרות. תודה לכם על עבודתכם הנפלאה, אני מקווה כי בקרוב תוכלו לשוב לחיי שגרה מבורכת עד הפעם הבאה", אמר.

במהלך הסיור בכנסת פגש הנשיא בעובדי כנסת בעלי מוגבלויות שספרו מעטפות כפולות. הנשיא התרגש מהמפגש עימם ואמר כי הוא שמח לראותם, זאת לאור העובדה שכיו"ר הכנסת העניק לחלק מהם כתבי מינוי - פרויקט שהורחב במהלך כהונתו של היו"ר הנוכחי, ח"כ יולי יואל אדלשטיין ומנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully