וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים בימין החדש: שקד מוכרת את המפלגה בתמורה לשריון בליכוד

30.6.2019 / 16:35

לטענת אותם פעילים, שקד קיימה שיחות עם הליכוד, שבמהלכן הציעה את פירוק המפלגה שבראשה עמדה יחד עם נפתלי בנט, תמורת שריון ברשימת הליכוד. "לא ניתן להשתמש בימין החדש כקלף מיקוח", אמרו הפעילים. לשכת שקד: "שקר מוחלט"

עריכה: עמית שמחה

פעילים במפלגת הימין החדש טוענים כי איילת שקד, מראשי המפלגה, פועלת בשבועות האחרונים לקדם שריון שלה בתוך הליכוד תוך שהיא מציעה בתמורה את פירוק מפלגת הימין החדש אותה הנהיגה בבחירות האחרונות יחד עם נפתלי בנט. לטענת אותם פעילים, שקד קיימה שיחות עם אנשי הליכוד במהלכן אמרה כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ישריין אותה, מפלגת הימין החדש תפורק ולא תרוץ בבחירות הקרובות.

בשיחה עם וואלה! NEWS, אמרו שניים מהפעילים כי "שקד מוכרת את המפלגה בשביל השאיפות האישיות שלה" והוסיפו כי "לא ניתן לה להשתמש בימין החדש כקלף מיקוח". עם זאת, שני פעילים בסביבת שקד אמרו כי "מעולם לא שמעו את הדברים ממנה", ובלשכתה מסרו כי מדובר בטענות שהם "שקר מוחלט".

שקד יצאה בסוף השבוע לחופשה בחו"ל, והיא צפויה לשוב לישראל בעוד עשרה ימים, אז היא תחליט מה לעשות בבחירות הקרובות - אם לרוץ בימין החדש, להמשיך לפעול לשריונה בליכוד, להתמודד במסגרת איחוד מפלגות הימין או להישאר מחוץ לחיים הפוליטיים בתקופה הקרובה.


לקריאה נוספת:
שקד: אחזור להתמודדות כבר בבחירות הקרובות
שקד בפרידה ממשרד המשפטים: "אני בהחלט מתכוונת לחזור לכאן"
המהפכות שהצליחו - ואלה שנותרו על הנייר: הכהונות של שקד ובנט

טקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
הכחישה את דברי הפעילים. שקד/ניב אהרונסון

אחת האפשרויות הבולטות היא ששקד תשוב לימין החדש אך לא בהנהגה משותפת עם בנט, אלא להתייצב בהנהגת המפלגה, לפי דרישתה. בין בנט ושקד התנהלו מספר שיחות על כך אך בנט טרם הסכים על כך באופן רשמי.

גם אם שקד תוותר על ריצה משותפת עם בנט בימין החדש, היא עשויה לבחון גם ריצה במפלגתם של פרץ וסמוטריץ'. בסביבתה אמרו כי תסכים לכך רק במקרה שתקבל את המקום הראשון, אך יו"ר המפלגה המאוחדת, השר פרץ, הבהיר כי לא יסכים לכך - ובמקום יאפשר להעניק לה את המקום השני ברשימה המאוחדת.

נפתלי בנט מגיע לזירה בקיבוץ משמרת, 25 במרץ 2019. ראובן קסטרו
יתמודד גם בלי שקד. נפתלי בנט/ראובן קסטרו

בתוך כך, למרות ששקד לא החליטה אם להתמודד בימין החדש, יו"ר המפלגה בנט הצהיר כי המפלגה תתמודד בבחירות הקרובות גם בלעדיה. את הדברים אמר בנט בכנס ראשי מטות ופעילים בשבוע שעבר. בנט בוחן גם חיבורים באמצעות גוש טכני בבחירות הקרובות, ובין היתר גם איחוד כזה עם יו"ר זהות משה פייגלין.

בתגובה לגולשת שכתבה "רק לא פייגלין" בפייסבוק של יו"ר הימין החדש, בנט הגיב: "למה? מה הבעיה ליצור גוש טכני לצורך הצלחה בבחירות ואחר כך לפעול בנפרד בכנסת?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully