וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק באולפן וואלה! NEWS: היועמ"ש מונע מהמשטרה לחקור מידע חדש על נתניהו

יו"ר ישראל דמוקרטית האשים את מנדלבליט במניעת חקירת חשדות פליליים נגד ראש הממשלה, והכחיש שידע על מעללי המיליארדר היהודי אפשטיין. בריאיון לוואלה! NEWS ברק אמר שהוא שוקל למנות מועמד ערבי ברשימתו והצהיר כי בשביל להחליף את נתניהו - הוא "מוכן גם להיות מספר 17"

אהוד ברק בראיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עורכת תוכן: סיגל סיריוס, עורך ווידאו: ניר חן, גרפיקה: אביחי ברוך

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מונע מהמשטרה לחקור חשדות פליליים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך האשים היום (שלישי) יו"ר "ישראל דמוקרטית", אהוד ברק, בריאיון באולפן וואלה! NEWS. לדבריו, המידע מתבסס על דברים שקציני משטרה בכירים אמרו לו לפני כחודשיים, בעקבות חשיפת קשריו של בן דודו של נתניהו, נתן מיליקובסקי, לתאגיד הצוללות טיסנקרופ, שעומד במרכז חקירת תיק 3000.

"נתניהו משקר לאורך שנים את מבקר המדינה ואת שלטונות המס, מעורב בהלבנות הון ויכול להיות בהקשרים כספיים לפרשת הצוללות. את זה לא חוקרים! נתניהו בעודו שר, חבר כנסת ואחר כך ראש הממשלה היה מעורב עסקית מעורבות עמוקה שמעלה חשד כבד שבעניין הצוללות מעורב בצע כסף", הוא אומר.

"אנשי משטרה בכירים וכנים אמרו לי לפני חודשיים שמנדלבליט לא נותן להם לחקור את החשדות למעשים פליליים שהצטברו על פני ארבעה חודשים על נתניהו בקשר ליחסיו עם מליקובסקי. זה יהיה נושא אחרי הבחירות לדעתי לוועדת חקירה ממלכתית שאני מקווה שתצטרך לחקור רק את נתניהו ולא את חלק מהמריחה של העניין".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
איחוד רחב בימין: שקד מנסה לקדם חיבור עם פרץ וסמוטריץ', כולל בנט
ברקע הניסיונות לאיחודים בשמאל: עמיר פרץ וניצן הורוביץ נפגשו
נתניהו מכחיש שבכוונתו לחוקק חוק חסינות: "קשקוש ואוויר חם"

אהוד ברק בראיון באולפן וואלה!NEWS ביולי 2019
"היועמ"ש מונע מהמשטרה לחקור חשדות חדשים על נתניהו". ראובן קסטרו
"לא מייחס חשיבות לשום סקר חוץ מהסקר ב-17 בספטמבר". ברק באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
על אפשטיין: "הוא מכר הרבה יותר אינטימי ופגש הרבה יותר את טראמפ, חבר של ביבי, מאשר אותי. העובדה שאני מכיר אותו, לא עשה שום דבר, אני לא מעולם השתתפתי בשום מסיבה"

ברק הגיע לריאיון באולפן בוואלה! NEWS ברקע חילופי דברים בינו ובין ראש הממשלה נתניהו ומלחמות סרטונים שבהם הליכוד תוקף אותו על קשריו עם המיליארדר האמריקני ג'פרי אפשטיין, שמואשם בארצות הברית בימים אלה בסרסור בקטינות. ברק מכחיש כל קשר או ידע על מעלליו.

"מעולם לא הייתי במסיבות האלה. לא פגשתי אותו בנושא של סחר בנשים או משהו כזה". הוא אומר. "אפשטיין זה איש שיעמוד לדין בארצות הברית על עבירותיו. זה אדם שאם תלכו לארכיונים תמצאו, אני מצטט ציטוט חופשי את הציוץ האחרון של טראמפ שכתב עליו לפני כמה חודשים: 'אפשטיין בחור כארז, אני מאוד מחבב אותו, יש לשנינו חולשה לנשים יפות או צעירות', אני לא זוכר בדיוק מה הוא אמר. זה אדם שהוא אמריקני, הוא מכר הרבה יותר אינטימי ופגש הרבה יותר את טראמפ, חבר של ביבי, מאשר אותי. פגשו אותו ומכרים קרובים שלו הזוג קלינטון טוני בלייר והנסיך, ומאות שמות אחרים. העובדה שאני מכיר אותו, לא עשה שום דבר, אני לא מעולם השתתפתי בשום מסיבה".

עוד באותו נושא

בלעדי | ניר חפץ בחדר החקירות: "חשתי מאוים על ידי גורמים בלשכת רה"מ"

לכתבה המלאה
אהוד ברק בראיון באולפן וואלה!NEWS, 9 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"אני מקווה שתצטרך לחקור רק את נתניהו ולא את חלק מהמריחה של העניין". ברק באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

ברק דחה בתוקף את הטענה כי כמו נתניהו גם הוא מקושר בקשרי הון-שלטון. "כל מה שעשיתי הכל על פי כל דין וכל דולר שקיבלתי שולם המס וכל הרשויות מדווחות", הוא אומר בהתייחס לסימני שאלה בנוגע לעבודה שביצע עבור מכון וקסנר, בעלות של יותר משני מיליון דולר. "כל ההבדל בעולם הוא שכל מה שמייחסים לי קורה כולו כשאני אזרח שפועל על פי כל דין במקצוע חופשי. אני מועמד בראש מפלגה חדשה נדרש להסביר איך אני קשר לעבריין אמריקני שנחשד שם בכל מיני עבירות ושהוא מכר של נשיא ארצות הברית ופה עומד אדם שהוא ראש הממשלה מכהן נאשם בעבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים, איפה הפרופורציות? הרי אזרחי המדינה מה שיקרה עם אפשטיין, אין לי שום עניין".

"אמרתי ואני חוזר על זה - אני תמיד מרגיש שמכרים שלי, קודם נתניהו, אחר כך אפשטיין מוצאים את עצמם מסובכים בפלילים. לשניהם אני מאחל שהחקירה תהיה עד תומה ותמוצה ושיקחו את האחריות והנה כל ההבדל יהודי שכנראה עשה דברים לא ראויים ופה ראש ממשלת ישראל שצריך להזיז אותו הצידה לאחר כבוד", הוסיף.

"מוכן גם להיות מספר 17"

ברק הצהיר כי הוא "לא מייחס חשיבות לשום סקר חוץ מהסקר ב-17 בספטמבר" וחזר על קריאתו לאיחודים בגוש. "אני לא באתי לפגוע, אלא לגרום לאיחוד. מה שחשוב הוא התוצאה של האיחוד. מי שיכול לקבוע זה מי שיכול לקבוע", אמר.

לדבריו, הוא "מוכן גם להיות מספר 2 של עמיר פרץ וכל אחד אחר". ברק אישר את דבריו של פרץ, על כך שהציע לו להתמודד על ראשות מפלגת העבודה. "כשם שעמיר אמר בקולו, לפני הפריימריז של העבודה: 'בוא נפוגג את המתחים ונלך ביחד', הוא אמר שהוא מוכן שאהיה מספר 1 ונלך לראשות המפלגה. בסוף זה לא הסתדר ועמיר ניצח". הוא הוסיף כי הוא "מדבר עם כולם. עם הורוביץ, עם לבני ועם כחול לבן. אני מוכן להיות מספר 17 אם היית מבטיח לי שבסוף הבחירות, ב-17 בספטמבר, שלטון נתניהו מוחלף וגוש המרכז-שמאל ניצח".

אהוד ברק בראיון באולפן וואלה!NEWS, 9 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"אני לא באתי לפגוע, אלא לגרום לאיחוד". ברק באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו
"לא מייחס חשיבות לשום סקר חוץ מהסקר ב-17 בספטמבר"

בנוגע להתנגדות הגדולה אליו במגזר הערבי אמר ברק כי הוא "לא עושה כרגע בקשות סליחה". לדבריו, כבר באירועי אוקטובר 2000 הוא הביע צער עמוק על אובדן החיים. "אחריותה של משטרת ישראל ושלי כראש ממשלה הוא לשמור על הסדר הציבורי, בלי שום כוונה שהם יהרגו. את זה כבר אמרתי אז. זה לא העיקר. הערבים זכאים לשיווון שילוב ולמאמץ אמיתי", הדגיש.

"אני רוצה להבהיר דבר חשוב: אזרחי ישראל הערבים זכאים לתיקון עיוותים שהצטברו במשך עשרות שנים, לא כדי שיצביעו לי. הייתי אומר את זה גם אם כולם היו מצביעים נגדי", הוסיף ברק. הוא אמר גם כי "יכול להיות שנראה מועמד ערבי ברשימה".

אהוד ברק בראיון לוואלה!NEWS. ראובן קסטרו
"אזרחי ישראל הערבים זכאים לתיקון עיוותים", ברק באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו

נוסף לכך, ברק סירב להביע תמיכה ב"סולחה" פומבית עם גבי אשכנזי, מראשי כחול לבן. "מאז שהכרזתי עוד לא דיברתי עם גנץ. אני כרגע עסוק בניסיון לאחד את המחנה הדמוקרטי, ואני מציב את האתגר גם לכחול לבן, תצטרפו אלינו. צריך לתקן את הדמוקרטיה הישראלית. חבריי לנשק - בני גנץ, בוגי ואשכנזי - חברו ללפיד לעשות מפלגה, מאחל להם הצלחה וכל טוב. לא רוצה להעיר דברים שיכולים להפריע להם".

מטעם הליכוד נמסר בתגובה כי "אהוד ברק מברבר את עצמו לדעת במקום להשיב על שאלה אחת פשוטה: על מה ולמה קיבל 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר ומה עשה בביתו של המממן העיקרי שלה, הפדופיל אפשטיין, שהואשם בסרסור בקטינות בנות 13?".

(עדכון ראשון: 13:34)

אהוד ברק בראיון לוואלה!NEWS. ראובן קסטרו
"לא עושה כרגע בקשות סליחה", ברק באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully