וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לזנדברג מול מחנה הורוביץ: מרצ בחרה את רשימתה לכנסת

12.7.2019 / 4:00

כמעט 900 חברי ועידת מרצ בחרו את רשימת המפלגה לכנסת, שבועיים אחרי בחירתו של הורוביץ לראשות. היו"ר לשעבר הצליחה להתברג בצמרת הרשימה ולהדיח מהמקום השני את ח"כ גילאון. אחריה יוצבו פריג' ורז, ואילו הח"כים שתמכו בהורוביץ ספגו תבוסה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

הבחירות לרשימת מרצ - התוצאות המלאות:

  • שבועיים אחרי שהודחה מראשות המפלגה: זנדברג זכתה במקום ה-1
  • גילאון נדחק למקום ה-3, רוזין שתמכה בהורוביץ - למקום ה-6 והלא ריאלי
  • פריג' ורז, המזוהים עם זנדברג, הגיעו למקום ה-3 וה-4 אחרי גילאון
  • הורוביץ: "מרצ היא מפלגה שורשית ואידיאולוגית, יש לנו נבחרת מצוינת"

יו"ר מרצ לשעבר תמר זנדברג זכתה אמש (חמישי) במקום הראשון בבחירות הפנימיות במרצ והיא תוצב במקום השני ברשימה לקראת הבחירות הקרובות. שבועיים אחרי שהפסידה את ראשות המפלגה לניצן הורוביץ, הצליחה זנדברג להתברג בצמרת המפלגה ולהדיח את ח"כ אילן גילאון למקום השלישי.

בנוסף לכך, ח"כ עיסאווי פריג' וח"כ לשעבר מוסי רז, המזוהים עם זנדברג, הגיעו למקום השלישי והרביעי בבחירות (ויוצבו במקומות הרביעי והחמישי בהתאמה), ואילו ח"כ מיכל רוזין נדחקה למקום החמישי בפריימריז והיא תוצב במקום השישי ברשימה. זאת, לעומת המקום השני שאליו הגיעה בפריימריז שנערכו במרצ לפני הבחירות האחרונות. בבחירות הקודמות מרצ זכתה לארבעה מנדטים, ובסקרים האחרונים היא מתנדנדת בין ארבעה לשישה מנדטים, כך שהמשמעות היא שרוזין, שהיתה ח"כית בכנסת הקודמת, נדחקה למקום לא ריאלי ברשימה.

מדובר בהישג לזנדברג והמחנה שלה ותבוסה לח"כים שתמכו ביו"ר המפלגה ניצן הורוביץ בבחירות, גילאון ורוזין. בעוד שזנדברג ניהלה בימים האחרונים קמפיין "געוואלד" שבו התריעה כי מתנגדיה במפלגה מנסים למחוק אותה, שיתוף הפעולה שלה עם פריג' ורז הצליח לשפר את מיקומם ברשימה לעומת הבחירות הקודמות ולדחוק אחורה את רוזין, שסומנה על ידי מחנה זנדברג לאור תמיכתה בהורוביץ במירוץ על ראשות המפלגה.

פריימריז במרצ בתל אביב, 11 ביולי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
זנדברג עם הורוביץ וגילאון, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו
פריימריז במרצ בתל אביב, 11 ביולי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
רשימת מרצ, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר אחרי פרסום תוצאות הבחירות לרשימה כי "יש לנו נבחרת מצוינת, מנוסה ובה פרלמנטרים מצטיינים, נשים וגברים, יהודים וערבים, מהמרכז והפריפריה. הציבור התפכח מאשליות הבחירות הקודמות, השמאל התעורר, מתחזק וחוזר הביתה. זה ניכר היום באחוז ההצבעה, בשטח, באלפי פניות שאנחנו מקבלים ובפעילות בכל הארץ".

לדבריו, "כשכולם עוסקים בספינים, רכילות פוליטית וכיסאולוגיה, אנחנו עוסקים בבני אדם אמיתיים ובחיים שלהם. יש ציבור שלם שמרגיש שהחיים שלו והערכים שלו תחת מתקפה, מצפה לאמירה ברורה, חדה וערכית, ומחפש מי שיבטא את קולו". הוא הוסיף כי מרצ "היא מפלגה שורשית, אידיאולוגית, עם תפישת עולם ברורה. לא מפלגת אווירה. מרצ נאמנה למצביעיה ומייצגת אותם".

ח"כ גילאון מסר בתגובה לתוצאות: "תודה לחברים על האמון המחודש. מרצ היום בחרה נבחרת של שחקנים מהטובים שיש. עכשיו יוצאים כולנו יחד למערכה הגדולה והחשובה - החלפת השלטון".

פריימריז במרצ בתל אביב, 11 ביולי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
זנדברג ורז אחרי פרסום התוצאות, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו
פריימריז במרצ בתל אביב, 11 ביולי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
רשימת מרצ, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו

אתמול חברי מרצ ניסו להפגין אחדות והשיקו קמפיין בחירות ראשון תחת הכותרת "הפעם מרצ", שמתרכז בחתירה לחופש ולשיוויון ובמאבק בכפייה הדתית. בבחירות לרשימת המפלגה נרשם אחוז הצבעה של 85.3% מצירי הוועידה, 891 מצביעים, שבמהלך היום הגיעו ל"אקספו תל אביב" בגני התערוכה ודירגו את המועמדים המועדפים עליהם.

מרצ היא המפלגה היחידה שקיימה הליך בחירה מחדש של הרשימה בסיבוב זה של הבחירות, בעוד שאר המפלגות הדמוקרטיות - הליכוד, העבודה והבית היהודי, החליטו לעשות "צילום מצב" של הרשימה מבחירות אפריל 2019. הרשימה של מרצ נבחרה לראשונה בפריימריז של כלל המתפקדים (כ-16 אלף) לפני פחות מחצי שנה, אך במהלכים הפוליטיים של השבועות האחרונים הוחלט לבחור מחדש את הרשימה, לחסוך עלויות, לוותר על הפריימריז ולהחזיר את ההכרעה לידי הוועידה, שם מצביעים מאות חברים בלבד.

רשימת מרצ לכנסת:

1. ניצן הורוביץ
2.תמר זנדברג
3. אילן גילאון
4. עיסאווי פריג'
5. מוסי רז
6. מיכל רוזין
7. גבי לסקי
8. עלי סלאלחה
9. מהרטה ברוך
10. יניב שגיא

(עדכון ראשון: 11.7, 22:29)

פריימריז במרצ בתל אביב, 11 ביולי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
זנדברג עם בן זוגה אורי זכי, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו
פריימריז במרצ בתל אביב, 11 ביולי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
גילאון, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו
פריימריז במרצ בתל אביב, 11 ביולי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
זנדברג וגילאון, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו
פריימריז במרצ, תל אביב 11 ביולי 2019. ראובן קסטרו
85% הצבעה. הפריימריז במרצ, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully