וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' במתקפה חריפה נגד נתניהו: "מזלזל בכל יהודי מאמין"

ראש הממשלה אמר בפני חברי קונגרס דמוקרטים כי הפיכת ישראל למדינת הלכה היא "פשוט בולשיט". בתגובה, שר התחבורה פרסם בחשבון הפייסבוק שלו פוסט תקיף בו כתב: "ביבי רוצה לפנות היום לקהל חילוני כדי לגרד משם עוד מנדט או שניים ולכן היום נוח על הגב שלי"

ראיון שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה/תמונות סטילס: ראובן קסטרו. עריכה: אביב אירגז. עיצוב גרפי: אביחי ברוך

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף הערב (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. סמוטריץ' כתב כי "ראש הממשלה באנגלית מצוחצחת ומשויפת בדיוק כמו שהוא אוהב ירד עליי ואמר שדברים שאמרתי, המשקפים בעיניי כמיהה של כל יהודי, הם 'דברי הבל מוחלטים, בלבול מוח ומגוחכים'". מוקדם יותר היום אמר נתניהו במפגש עם חברי קונגרס דמוקרטים כי "חבר בקואליציה שלנו, לא מהליכוד אלא ממפלגה אחרת, אמר שהוא רוצה שישראל תהיה מדינת הלכה. זה פשוט שטויות. זה פשוט בולשיט".

"ביבי לא זלזל בי או בדבריי, ביבי מזלזל בכל מי שהוא יהודי מאמין", כתב סמוטריץ'. "ביבי רוצה לפנות היום לקהל חילוני כדי לגרד משם עוד מנדט או שניים ולכן היום נוח על הגב של סמוטריץ' להוכיח עד כמה הוא נאור ומתקדם ושחלילה אף אחד לא יירתע מדגל של מדינה יהודית שמישהו מרים".

עוד הוסיף שר התחבורה כי "תוך יום-יומיים ביבי ירדוף אחרי המצביעים הדתיים, יימרח מודעות בכל עלוני השבת והעיתונות המגזרית ויבטיח להם הרים וגבעות. שהליכוד היא היא הבית האמיתי של הציונות הדתית, של ההתיישבות ושל הימין כולו. אבל בבחירות הקרובות הציבור הדתי לא יקנה את מניפולציות השתייה והגוועלד של ביבי. כי יש גבול לזלזול באינטליגנציה שביבי מייחס לציבור הזה ואני משוכנע שהגבול הזה כבר כאן".

כנס מו"פ ה-29 באוניברסיטת אריאל - בצלאל סמוטריץ בנאום פתיחה במושב בנושא פסקת ההתגברות. ניב אהרונסון
"השיקולים של ביבי הם אך ורק אלקטורליים". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

בכנס של רבני בית הלל שנערך אתמול אמר סמוטריץ' כי "כולנו היינו רוצים שמדינת ישראל תנהג על פי התורה וההלכה אנחנו רק לא יכולים כי יש אנשים שחושבים אחרת ואנחנו צריכים להסתדר איתם". בתגובה, תקף אותו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בחשבון הפייסבוק שלו כתב ליברמן כי "זה לא ייאמן איך פעם נוספת בלי אפילו למצמץ, אנחנו שומעים את השר סמוטריץ' מצהיר שאם זה היה תלוי בו ובחבריו, הוא והם היו מבטלים את החוקים במדינת ישראל וכופים עלינו מדינת הלכה שפועלת רק על פי דין תורה. אז יש לנו חדשות בשבילך: לא יהיה לך צורך להסתדר איתנו מכיוון שב-18 בספטמבר תקום פה ממשלה לאומית ליברלית רחבה, בלעדיך ובלי כל מי שמנסה לכפות עלינו מדינת הלכה".

עוד בוואלה!

הקרב על ה-61: בליכוד בונים על פיצול בין פרץ לאורלי לוי-אבקסיס

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"מדינת הלכה זה פשוט שטויות". נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

בראיון לאולפן וואלה! NEWS בשבוע שעבר התייחס השר לפערים בנושאי דת ומדינה בינו לבין ראשי הימין החדש איילת שקד ונפתלי בנט, אחרי האיחוד בין מפלגותיהם. לדבריו, "ההליכה ביחד לא מחייבת עמדות של אף אחד. ההיפך, אנחנו מכירים בהבדלים, בשונות וגם מכבדים אותם. הקמפיין יתמקד במכנה המשותף".

בחודש יוני עורר סמוטריץ' סערה כשאמר בחגיגות יום ירושלים בישיבת מרכז הרב כי הוא ומפלגתו מעוניינים בתיק המשפטים "כדי ל'השיבה שופטינו כבראשונה' - להשיב את משפט התורה למכונו". במערכת הפוליטית תקפו אותו על כך ומפלגות רבות הביעו חשש משאיפותיו ואף הזהירו כי בכוונתו לכונן מדינה על פי דין תורה. בתגובה לדברים, הבהיר אז ראש הממשלה כי "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully