וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מתמחה באשליות": העבודה-גשר השיקה את קמפיין הבחירות

13.8.2019 / 20:15

כ-500 תומכים ופעילים לקחו חלק בכנס השקת קמפיין הבחירות שערכה המפלגה באופקים. יו"ר המפלגה עמיר פרץ תקף את ראש הממשלה: "בסוף הקסם מתפוגג". אורלי לוי-אבקסיס: "שאר המפלגות אדישות לבעיות הקשות"

צילום: בני ואינר

מפלגת העבודה-גשר השיקה הערב (שלישי) את קמפיין הבחירות שלה באופקים, בנוכחות 500 פעילים ותומכים. במרכז הכנס עמד החיבור עם מפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס ואנשיה שירוצו במשותף עם העבודה בראשות ח"כ עמיר פרץ בבחירות הקרובות.

יו"ר המפלגה פרץ סיפר בנאומו כי לאחר שהמפלגה פרסמה את התכנית הכלכלית שלה, היא הותקפה על ידי איש כחול לבן יאיר לפיד ואיש ימינה נפתלי בנט. "אותם אנחנו יכולים להדוף בקלות", אמר תוך התייחסות לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אצלו הכל אשליות, זה תחום שהוא מתמצא בו. רק מי שלא סופר בני אדם יכול לחשוב שהוא יכול למכור לנו אשליות".

פרץ סיפר על אחד מסרטוניו של נתניהו, בהם סיפר האחרון כי זכה לשבחים מכלכלנים מובילים בעולם. "הוא הפך את זה לקפיטליזם החזירי", אמר. "אמרו עליו שעשה נס בכלכלה הישראלית. אבל בנימין נתניהו - אתה יודע מה הבעיה עם קוסמים ומקל קסמים? בסוף יום אחד הקסם פג. מסתבר שהקסם הוא לא קסם והמציאות שונה. הגרפים של הצמיחה מסתירים את האמת. הצמיחה לא עוזרת לשני מיליון מתחת לקו העוני. בשבילנו בני אדם הם לא רק מספרים".

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, במהלך השקת קמפיין הבחירות של המפלגה באופקים 13 באוגוסט 2019. אתר רשמי
פרץ בכנס השקת הקמפיין, הערב/אתר רשמי

הוא אף תקף את נתניהו על רקע הקיפאון במשא ומתן עם הפלסטינים. "ביבי פוחד מהשלום", אמר פרץ באופקים. "הוא פוחד מהרגע שצריך לקבל החלטות אמיצות. ביבי פוחד מהשלום. אבל אנשי הפריפריות לא פוחדים מהשלום. הם פוחדים מהמצב הביטחוני. אבל כשאני רואה את הכמיהה לשלום - לא יהיה שלום על הארץ אם ידברו באולמות פאר. מתי יהיה שלום? רק אם יהפוך מוצר עממי".

המפלגות מנותקות מהעם"

זמן קצר לפני נאומו של פרץ נשאה דברים גם שותפתו לוי-אבקסיס. "כמי שפעלו במשך שנים למען צדק חברתי, גם כשהיינו משני צדי המתרס, אנחנו מתייצבים יחד במערכה", אמרה לוי-אבקסיס. "הניסיון של שאר המפלגות לדחוק לשוליים את הנושאים החברתיים להגדיר אותם כנישה, אבל הנושאים האלה הם העיקר. הם שיקבעו את פרצופה של המדינה מכאן והלאה. אצלנו אנשים הם לפני הכל. מה שאנחנו עדים במערכה הזו הוא הפצת שנאת חינם של המפלגות. ניתוק מהעם ומהבעיות היומיומיות".

אורלי לוי, במהלך השקת קמפיין הבחירות של המפלגה באופקים 13 באוגוסט 2019. אתר רשמי
"מערבולת של הכפשות". לוי-אבקסיס/אתר רשמי

"אנחנו במאבק נגד אדישותן של שאר המפלגות לבעיות הקשות הנוגעות ליומיום של האזרחים במדינת ישראל", הוסיפה לוי אבקסיס. "במקום לבוא בהצעות לפתרון הן בוחרות לעקוף אותן ולגרור את כולן למערבולת של הכפשות. שבענו מסיסמאות על מלחמה ושלום מבלי שיציעו דרך כלשהי. זה עלבון לאינטיליגנציה ולבוחרים". 

לפניה נאדם ח"כ איציק שמולי: "בבחירות האלה קיבלנו הזדמנות שניה. אין לנו כוונה לפספס אותה. הדרך של הממשלה עלולה להוביל אותנו לתהום. השילוב של סיפוח אוכלוסיה עוינת, לצד אובדן הציביון הדמוקרטי  ומדיניות אנטי חברתית שמייצרת פערים הוא קטלני למדינת ישראל. השעה הזו היא מכרעת והאתגרים רבים. השותפות הזו הכרחית. היכולת להיבנות מחדש מחייבת כניסה ללבבות רבים שאיבדנו בדרך. הנתיב שבחרנו לא הקצר ביותר או הקל ביותר אבל יש לו הסיכוי הגדול ביותר לשינוי של המדינה והמפלגה". 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully