וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הסכם העודפים: ליברמן מעביר קולות ימין לממשלת שמאל

20.8.2019 / 16:47

ראש הממשלה טען כי הסכם העודפים שחתם יו"ר ישראל ביתנו עם כחול לבן מצטרף לדבריו שלפיהם ימליץ על גנץ לראשות הממשלה. בליכוד תקפו: "יצא המרצע מהשק". גם במחנה הדמוקרטי תקפו את ההסכם: "כחול לבן הרימו דגל לבן"

צילום: הליכוד, עריכה: נועה לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שלישי) את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בעקבות הסכם העודפים שחתם עם כחול לבן. "אני אומר את זה בצער אבל היום זה רשמי - ליברמן מעביר קולות של הימין לממשלת שמאל", אמר נתניהו. "הוא כבר אמר שהוא ימליץ על גנץ לראשות ממשלה, זה אומר גנץ ולפיד כי הם באים כראשי ממשלה ברוטציה, והיום הוא חתם על הסכם עודפים רשמי בינו לבין לפיד וגנץ".

נתניהו הוסיף כי "מי שרוצה ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ, יצביע ליברמן. מי שרוצה אותי בראש ממשלת ימין, יצביע מחל. רק ליכוד גדול בראשותי ימנע ממשלת שמאל".

הסכם העודפים, שהוגש היום לוועדת הבחירות המרכזית, יאפשר לכחול לבן וישראל ביתנו לחבר את עודפי הקולות שלהם ולהעביר את הקולות העודפים ממפלגה אחת לשניה כדי למנוע בזבוז קולות. לרוב הסכם העודפים משחק לטובת המפלגה הגדולה ביותר בין השתיים שכן הקולות מחולקים באופן יחסי לגודל המפלגה.

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

מישראל ביתנו נמסר כי "הסכם העודפים הוא עניין טכני בלבד. במערכת הבחירות הקודמת חתמנו עם הימין החדש שלא עברה את אחוז החסימה. ב-1999 חתמנו הסכם עודפים עם עמיר פרץ והרווחנו מנדט. מבחינה טכנית עכשיו לא נותרה שום אופציה אחרת, ואנחנו לא מוכנים להסתכן באובדן מנדט שניתן לקבל בזכות הסכם העודפים".

עוד נמסר מהמפלגה כי "כל אלו שהחליטו להיכנע לטרור מרצועת עזה ומשלמים דמי פרוטקשן לחמאס, ואלו ששותקים נוכח הביזיון והפגיעה האנושה בהרתעה הישראלית, אינם רשאים לדבר בשם הימין ואינם נמנים עם המחנה הלאומי בישראל".

בליכוד תקפו מוקדם יותר את ישראל ביתנו כמי שמסייעות בפועל בטרפוד הקמת ממשלת ימין. "יצא המרצע מהשק", נכתב בהודעת המפלגה. "ליברמן חתם הסכם עודפים עם לפיד וגנץ, זאת אחרי שהצהיר בגלוי שיתמוך בגנץ ולפיד לראשות הממשלה".

עוד בוואלה!

החשד לאונס הילדה בצפון: "הנערים איימו כי יפגעו בה אם לא תיפגש עמם"

לכתבה המלאה
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת המפלגה בגני התערוכה, תל אביב  30 ביולי 2019. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן הוסיף כי "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב. ליברמן מוכיח שוב שעיניו נשואות לממשלה בראשות בני גנץ ויאיר לפיד. ליברמן יעשה הכל כדי שראש הממשלה בנימין נתניהו לא ירכיב גם את ההמשלה הבאה. ליברמן הסיר באופן סופי את מסיכת איש הימין שעטה על פניו במשך שנים רבות".

גם חברו לרשימה שר המדע אופיר אקוניס תקף ואמר כי "זהו תמרור אזהרה לכל אנשי המחנה הלאומי. כוונתו של ליברמן היא הקמת ממשלת שמאל וכל הצבעה למפלגתו היא הצבעה מובהקת ללפיד-גנץ. טוב שהאמת של ליברמן יצאה לאור כעת, לפני שיהיה מאוחר מדי".

"‏ישראל ביתנו וכחול לבן חתמו על הסכם עודפים, יש למישהו עוד שאלות או תהיות לגבי המטרה של ליברמן?", כתב ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) בטוויטר בתגובה להודעת הסכם העודפים. "ידעו כולם: כל ימני שיצביע לליברמן נותן את קולו לממשלת גנץ-לפיד", כך בציוץ.

ביקורת על הסכם העודפים נשמעה גם משמאל. במחנה הדמוקרטי התייחסו גם הם להסכם, ואמרו כי "הסכם העודפים של כחול לבן עם ליברמן הוא ההתפרקות סופית שלהם, לא רק כלפי פנים אלא גם ערכית. 'אין נאמנות - אין אזרחות', טרנספר, עדים שנעלמים במשפט, פרשיות שחיתות, האיש שהלך נגד החילונים, נגד הקהילה הלהט"בית - אותו בחרו כחול לבן כשותף הטבעי. כחול לבן הרימו דגל לבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully