וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרובים ליום הדין": 50 אלף משתתפים במפגן הכוח האחרון של יהדות התורה

15.9.2019 / 19:00

יו"ר הרשימה יעקב ליצמן נאם בעצרת הנערכת בירושלים אליה הגיעו עשרות אלפי משתתפים. במהלך נאומו בכנס, המסמן את שיאו של הקמפיין הפונה לקהל מצביעיה החרדי, אמר סגן השר כי המאבק הפעם הוא "על הזכות שלנו להיות חרדים ולשמור מצוות, לקיים חיי תורה ואמונה"

צילום : שי מכלוף

סגן השר יעקב ליצמן אמר הערב (ראשון) בנאום שנשא בעצרת מפלגת יהדות התורה כי "המאבק הפעם הוא "על כבוד שמים, על הזכות שלנו להיות חרדים ולשמור מצוות, לקיים חיי תורה ואמונה". ליצמן אמר את הדברים בכנס אליו הגיעו יותר מ-50 אלף תומכי המפלגה, ברחוב בר אילן בירושלים.

עוד אמר ליצמן כי המאבק הוא "לא על ימין ושמאל, לא על נתניהו וגנץ, ולא על מדיני או כלכלי. יש דבר אחד על סדר היום, מי יצליח להקים ממשלה ללא חרדים. נחשוב מה היו מגיבים בארץ ובעולם אם היו מכריזים ממשלה ללא אתיופים, ללא דרוזים וכדומה. אבל חרדים זה בסדר לפגוע, להשמיץ ולבזות. ערכי היהדות, דברים חשובים ופשוטים ונושאים שהיו טאבו לאורך השנים שלא נוגעים בהם, הכל נפתח מחדש".

העצרת בירושלים, שהיא שיאה של קמפיין המפלגה הפונה לקהל המצביעים החרדי של יהדות התורה, שבמרכזו בכירי ההנהגה הרוחנית המזוהים עם הזרם החסידי והליטאי המיוצג בה. בשבוע שעבר פרסמו חלק מהם, האדמו"רים המזוהים עם אגודת ישראל 'קול קורא' שנועד להמריץ את המצביעים לצאת ולהצביע ובה הצהירו כי "מי שאינו מצביע, שותף למאיימים על שומרי הגחלת", כשכוונתם לגנץ, לפיד וליברמן.

עצרת מפלגת "יהדות התורה" בירושלים 15 בספטמבר 2019. אסתי דזיובוב/TPS, אתר רשמי
חרדים בכנס יהדות התורה בירושלים, הערב/אתר רשמי, אסתי דזיובוב/TPS
עצרת מפלגת "יהדות התורה" בירושלים 15 בספטמבר 2019. אסתי דזיובוב/TPS, אתר רשמי
כנס יהדות התורה בירושלים, הערב/אתר רשמי, אסתי דזיובוב/TPS

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, נאם גם הוא בעצרת, ואמר: "יאיר לפיד ואביגדור ליברמן אמרו 'אתם תהיו בירושלים ובבני ברק, תשאירו לנו את כל הארץ'. מי שראה במוצאי שבת בגן התקווה בתל אביב שהיו שם אלפי אנשים, תושבי השכונה, וראה שכל האווירה שלהם היא עורבא פרח. תל אביב היא שלנו, הם מנהלים נגדנו מלחמת תרבות. הם לא רק רוצים לפגוע בילדים, בשכונות, במשפחות שלנו, הם רוצים לפגוע גם בילדים שבאים מבתים מסורתיים".

עוד אמר גפני כי "על אף ההסתה שנועדה להשניא אותנו על הציבור, אנחנו לא נכנעים להם. הציבור לא מתפתה למילים הרעות שלהם. הם רוצים לפגוע בישיבות, בשבת קודש, בחינוך הטהור והם רוצים לפגוע בכותל המערבי - מקום מקדשנו. הם רוצים לתת את זה לרפורמים, קונסרבטיבים ולפשרנים למיניהם. יהדות התורה תלחם בכל כוחה שלא לתת להם לקבוע איך ייראה הכותל".

כמקובל ביהדות התורה, הקמפיין החל רק בשבועיים האחרונים, וקודם לכן, התמקדו במפלגה בסרטונים ברשתות החברתיות. "לא הייתה כוונה למשוך מצביעים חילונים או מסורתיים", הסביר גורם במפלגה. "אבל מול הדברים המסיתים והשקרים של ליברמן ולפיד, היינו חייבים להציג שם נוכחות ולענות להם. זה גם עבודה לטובת החרדים העובדים שלעתים מתלבטים האם להצביע לנו".

עוד בוואלה!

שקד: נתניהו וסביבתו הקרובה לא רוצים אותי בגלל איבה אישית

לכתבה המלאה
עצרת מפלגת "יהדות התורה" בירושלים 15 בספטמבר 2019. אסתי דזיובוב/TPS, אתר רשמי
כנס יהדות התורה בירושלים, הערב/אתר רשמי, אסתי דזיובוב/TPS

בבחירות הקודמות התמודדה יהדות התורה עם חשש מפני מצביעים חרדים שאיימו להצביע למפלגות כמו הליכוד או מצביעים אדישים שאיימו לא להצביע כלל. עם זאת, סימון יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) כ"אויבים של הציבור החרדי" לאחר שהודיעו כי יקימו ממשלת אחדות חילונית ו"תחושת החירום" אותה ניסו להעביר הפוליטיקאים החרדים, ככל הנראה עשו את שלהם, ובמפלגה מצפים לשמירה על כוחה עם שמונה מנדטים.

ביהדות התורה פעלו בתקופה האחרונה למשוך מצביעים מקהלים נוספים בציונות הדתית, כמו את הרב חי דוד הכהן, רב דתי בולט שהודיע על תמיכה לאחר שבמפלגה הצהירו כי יתנגדו לנסיגות חד צדדיות "בשטחי ארץ ישראל". ההערכה היא כי גם פרישתה של מפלגת נעם, המזוהה עם הזרם החרדלי בהנהגתו של הרב צבי טאו, מראשי ישיבת הר-המור, תחזק את יהדות התורה בכ-5,000 מצביעים לאור העובדה שרוב תומכיה מסרבים להצביע למפלגת ימינה.

למרות מאמצים אלה, הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של אלי ישי, נמנע הפעם להודיע על תמיכה במפלגה בדומה לבחירות קודמות, וההערכה שרוב תומכיו יצביעו לש"ס.

(עדכון ראשון: 18:15)

האדמור מגור והרב חיים קנייבסקי, המנהיגים הבכירים של הציבור החרדי הליטאי והחסידי בעצרת יהודות התורה בירושלים 15 בספטמבר 2019. אין, אתר רשמי
האדמו"ר מגור והרב חיים קנייבסקי, המנהיגים הבכירים של הציבור הליטאי והחסידי, בעצרת יהודת התורה בירושלים, הערב/אתר רשמי, אין
עצרת מפלגת "יהדות התורה" בירושלים 15 בספטמבר 2019. שי מכלוף
עצרת מפלגת "יהדות התורה" בירושלים/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully