וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניס מעטפות בתום ההצבעה: אישום בכפוף לשימוע נגד יו"ר ועדת קלפי

15.9.2019 / 20:18

הפרקליטות הודיעה כי נציג ש"ס בקלפי בטמרה יועמד לדין, לאחר שלקח מעטפות חתומות והכניס אותן לקלפי לאחר סגירת הקלפיות בכוונה להשפיע שלא כדין על תוצאות הבחירות. החקירה נפתחה לאחר בקשת השפוט מלצר

מצביעים עיוורים נעזרים בקלפי, 9 באפריל 2019. רויטרס
מצביעים עיוורים נעזרים בקלפי, 9 באפריל 2019/רויטרס

פרקליטות מחוז חיפה הודיעה היום (ראשון) כי הוחלט להעמיד לדין יו"ר ועדת קלפי בכפוף לשימוע, בגין עבירות של פגיעה בטוהר הבחירות לכנסת ה-21. על פי כתב החשדות, שימש מוחמד דיאב ביום הבחירות, כיושב ראש וועדת הקלפי, מטעמה של מפלגת ש"ס, בקלפי מספר 19.0, שהוצבה בבית הספר היסודי - "אבן סינא" בעיר טמרה.

בתום ההצבעה ועם סגירת מקום הקלפי לציבור, עוד בטרם החל הליך ספירת פתקי ההצבעה שבמעטפות, ולאחר שדיאב הצביע במהלך היום בקלפי אחרת, הוא נטל שלא כדין לא פחות משבע מעטפות חתומות, ובהן פתקי מפלגות שאינן ידועות, והכניס אותן לתיבת הקלפי. זאת על מנת, שאלו ייספרו יחד עם כלל הפתקים ששולשלו לקלפי ביום הבחירות, בכוונה להשפיע שלא כדין על תוצאות הבחירות.

התלונה בתיק זה הועברה בתחילת חודש אוגוסט 2019 למשטרה על ידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר, ובעקבות זאת נפתחה חקירה על ידי יאח"ה צפון. החלטה זו, מצטרפת לחקירות נוספות שעורכת המשטרה בעקבות פניית יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, ובכלל זאת בנוגע לקלפי בכסרא סמיע, שאף בגינה נמצאו ראיות לכאורה לביצוע עבירות פליליות, שבעניינה התבקשו השלמות חקירה, ולחקירות בנוגע לכמה קלפיות נוספות, שהועברו על ידי השופט מלצר, בעקבות פניה של נציג הליכוד בוועדת הבחירות. מטבע הדברים, ועל מנת לא לשבש הליכי חקירה, לא ניתן לפרט בעת זו מעבר לכך.הודעה על הגשת כתב האישום בכפוף לשימוע נמסרה היום לחשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully