וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהקלפי לנופש בטורקיה: הישראלים שמנצלים את יום השבתון כדי לטוס

17.9.2019 / 12:48

כ-75 אלף ישראלים יעברו היום בנתב"ג - עלייה קלה בכמות היוצאים מהארץ לעומת יום הבחירות הקודם. חלק מהנוסעים טענו כי לא הצליחו לדחות את מועד הטיסה ולהזיזו מיום הבחירות, בעוד אחרים הספיקו להצביע עוד לפני הטיסה: "חשוב לנצל את הזכות"

צילום: אבי כהן

יום הבחירות, הוא לא רק יום חג לדמוקרטיה, אלא גם יום חגם של הישראלים שמחפשים הזדמנות לקצת חופש כדי לטוס לחו"ל. לפי נתוני רשות שדות התעופה, היום (שלישי) יצאו ויכנסו מישראל כ-75,000 נוסעים, מחציתם חזרו היום לארץ ומחציתם ימריאו היום מנתב"ג. מדובר בעלייה קלה של עשרת אלפים איש ממספר היוצאים מהארץ ביום הבחירות, בהשוואה לבחירות הקודמות ב-9.4 אז נכנסו ויצאו מהארץ כ-65,000 נוסעים. עם זאת, בהחלט לא נרשמו עומסים היום בשדה התעופה והבוקר היה שקט במונחי נתב"ג.

לא מעט ישראלים שטסו הספיקו להצביע בשעות הבוקר המוקדמת, עוד לפני שהגיעו לשדה כמו עמית היערי בן 26 ממבשרת ציון, שהמריא הבוקר לבטומי בגאורגיה: "הצבעתי הבוקר ב-7:15 ואז הגעתי לשדה. הצבעתי לכחול לבן ובחרתי את השעה של הטיסה במכוון כדי שאספיק להצביע לפני הטיסה. היה לי חשוב להצביע". אביו, ינאי היערי בן 62 ממבשרת ציון, סיפר: "אני טס לגאורגיה, עברתי בקלפי על הבוקר, הצבעתי מחל ועכשיו אני פה מחכה לטיסה". גם מנחם פרידמן ממושב צפריה שטס לאוקראינה הספיק להצביע. "אני גר קרוב לשדה התעופה ולכן הספקתי", סיפר.

לא כולם נסעו לחופש: נדב הוס מתל אביב טס לשוודיה מטעם העבודה. "רצתי על הבוקר לקלפי והצבעתי. זו זכות שיש לי וחשוב לי לנצל אותה. הצבעתי לכחול לבן, גם בבחירות הקודמות עשיתי כך למרות שאין ספק שביבי ינצח", אמר.

טיסות יוצאות מנתב"ג בבחירות, 17 בספטמבר 2019. אבי כהן
"בחרתי את השעה של הטיסה במכוון כדי שאספיק להצביע לפני הטיסה". נתב"ג הבוקר/אבי כהן

אך היו גם כאלה שלא הצליחו להצביע. אלון אשכנזי מראש העין, שטס גם הוא לשוודיה מטעם העבודה, הוא סיפר כי "לא יכולתי לדחות את הטיסה. הגעתי מוקדם בבוקר לקלפי בראש העין, הם לא היו מאורגנים בזמן. חיכיתי קצת ונאלצתי ללכת מבלי להצביע".

ניקול יחזקאל מנווה צוף טסה לבטומי בגאורגיה וסיפרה כי "יצא ככה שזה נפל על הבחירות. זה לא היה מתוכנן". לדבריה, "הלכנו בבוקר לקלפי, חיכינו שם 25 דקות אבל יו"ר ועדת הקלפי לא הגיע בזמן ולכן נאלצנו לוותר על ההצבעה". היא סיפרה כי זו אחת הפעמים הראשונות שיש לה זכות הצבעה. "זה מתסכל כי חשוב לי לממש את הזכות הזו ואני לא מממשת אותה", אמרה ניקול, וסיפרה כי "בבחירות הקודמות הצבעתי זהות ואם הייתי יכולה עכשיו הייתי מצביעה לימינה".

טיסות יוצאות מנתב"ג בבחירות, 17 בספטמבר 2019. אבי כהן
"זה ממש חשוב להצביע". נוסעים בנתב"ג, הבוקר/אבי כהן

לבנה בן עוז מבת ים ניצלה את יום השבתון לנופש בטורקיה. היא סיפרה כי היא לא הצביעה, אבל לא בגלל הטיסה. "לא הייתי הולכת להצביע גם כך", הסבירה. "לא הצבעתי, זה לא מעניין אותי. לא חושבת שהם שונים. הכול אותו דבר. לפני שתי מערכות בחירות הצבעתי מחל והפעם החלטתי לטוס לחופש".

לעומת זאת, ישנם גם ישראלים שחזרו במיוחד לארץ בשביל להצביע. ורד מפתח תקווה טיילה ברומניה - ושבה לבחירות. "תכננתי את החזרה כך שאגיע בבוקר הבחירות ואלך להצביע. אנוח שעתיים ואז אלך לקלפי ואצביע לגנץ, זה למען העתיד של כולנו".

פרדי גרשברג מקריית אונו הגיע לאולם מקבלי הפנים בנתב"ג והמתין לאימו שטיילה בדרום אמריקה והקדימה את החזרה לארץ בשל הבחירות. "זה ממש חשוב להצביע, כל קול קובע", אמר פרדי.

טיסות יוצאות מנתב"ג בבחירות, 17 בספטמבר 2019. אבי כהן
לא נרשמו עומסים בשדה התעופה. נתב"ג, הבוקר/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully