וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודה עקץ את נתניהו: "'אבו-יאיר', להסתה יש מחיר"

18.9.2019 / 10:07

יו"ר הרשימה המשותפת שוחח עם יו"ר כחול לבן והצהיר כי בין מטרותיו החלפת ממשלת נתניהו, אך הבהיר כי "אנחנו לא בכיס של אף אחד". הוא בירך על אחוז ההצבעה הגבוה בחברה הערבית. על האפשרות שיכהן כיו"ר האופוזיציה: "תפקיד חסר תקדים"

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: שאול אדם

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בירך הבוקר (רביעי) על שיעור ההצבעה הגבוה בחברה הערבית, זאת עם פרסומן החלקי של תוצאות האמת בבחירות. "שמע 'אבו-יאיר', להסתה יש מחיר", עקץ עודה את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא חשף כי כבר שוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ והצהיר כי אחת ממטרות מפלגתו היא הפלת ממשלת נתניהו אך הבהיר: "אנחנו לא בכיס של אף אחד".

עודה ציין כי ישוחח פעם נוספת עם גנץ בשעות הערב. "אנחנו צריכים לשמוע ממנו על הרבה דברים", אמר עודה. "אחרי עשור של הסתה מנתניהו, כולנו מושפעים מהדה-לגיטימציה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להסתה יש מחיר". עודה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי התוצאות המסתמנות, הרשימה המשותפת בהנהגת עודה זוכה ל-12 מנדטים. על פי כמה מהתרחישים האפשריים - ייתכן כי עודה יכהן בקדנציה הבאה כיו"ר האופוזיציה. "אני מכוון לתפקיד חסר תקדים שיעזור לחברה הערבית", טען עודה. "מי שמנהל אופוזיציה אמיתית זה אנחנו, לכן אנחנו מעוניינים לעמוד בראש האופוזיציה. זו במה מאוד חשובה, בה ניתן לדבר על חוק הלאום ועל הדברים שקורים בנגב.
המשתנה העיקרי בבחירות הללו זה אחוז ההצבעה בקרב החברה הערבית. זה מה שעשה את השינוי, אחרת נתניהו היה זוכה".

עוד בוואלה!

תוצאות חלקיות: שוויון בין הליכוד לכחול לבן, אין רוב לנתניהו

לכתבה המלאה
חברי הרשימה המשותפת חוגגים את תוצאות המדגמים במטה המפלגה בנצרת 17 בספטמבר 2019. יואב איתיאל
"המשתנה העיקרי בבחירות הללו זה אחוז ההצבעה בקרב החברה הערבית". חברי הרשימה המשותפת חוגגים, אמש/יואב איתיאל

מפרסומן החלקי של תוצאות האמת עולה כי הרשימה המשותפת השיגה עלייה של שני מנדטים לעומת סך המנדטים שקיבלו המפלגות בנפרד בבחירות הקודמות - חד"ש-תע"ל עם 6 מנדטים ורע"ם-בל"ד עם 4 מנדטים.

עוד עולה כי כחול לבן והליכוד מאבדות שלושה מושבים בכנסת ומקבלות 32 מנדטים כל אחת. בדומה לתוצאות המדגמים שפורסמו אמש במהדורות החדשות, נתניהו לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים: גוש הימין-חרדים זוכה ל-56 מנדטים לעומת 55 מנדטים לגוש השמאל-מרכז ו-9 לישראל ביתנו.

על פי התוצאות החלקיות, ש"ס בראשות אריה דרעי וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלות כל אחת 9 מנדטים. בכך מפלגתו של דרעי הגדילה את כוחה במנדט ומפלגתו של ליברמן הגדילה את כוחה ב-4 מנדטים. זאת, לעומת יהדות התורה שזוכה ל-8 מנדטים, בדיוק כמו בבחירות הקודמות. ימינה בראשות איילת שקד מקבלת 7 מנדטים - 2 מנדטים יותר מאיחוד מפלגות הימין שהתמודדו בבחירות הקודמות בנפרד מהימין החדש של שקד ונפתלי בנט.

בנוסף לכך, העבודה-גשר שומרת על כוחה ומקבלת 6 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי 5 - מנדט אחד יותר מהתוצאה של מרצ בבחירות הקודמות, לאחר שחברה לח"כ סתיו שפיר ולישראל דמוקרטית של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בניגוד לסקרים האחרונים, ובדומה לתוצאות המדגמים מאמש, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully