וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש עם ראשי סיעות הימין: "נדרוש גוש מאוחד בתמורה להמלצה"

18.9.2019 / 13:14

גורם באחת ממפלגות הימין אמר לוואלה! NEWS כי גוש מאוחד מול אפשרות של ממשלת אחדות יוביל למצב שבו הימין יהיה בעל סיכויים גבוהים יותר להרכיב את הממשלה הבאה. אולם עדיין לא ברור כיצד נתניהו ירכיב ממשלה ללא 61 מנדטים

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: שאול אדם

ראשי מפלגות הימין ידרשו אחר הצהריים (רביעי) מראש הממשלה להתחייב בפניהם לפעול כגוש אחד בתקופת הרכבת הממשלה בתמורה להמלצה עליו אצל נשיא המדינה. גורם באחת ממפלגות הימין הסביר כי גוש מאוחד מול אפשרות של ממשלת אחדות יוביל למצב שבו הימין יהיה בעל סיכויים גבוהים יותר להרכיב את הממשלה הבאה.

לפגישה עם נתניהו זומנו ראשי מפלגות גוש הימין, יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' וראשי מפלגת הימין החדש איילת שקד ונפתלי בנט. נתניהו ככל הנראה יקיים פגישות נפרדות עם כל אחד מראשי המפלגות, ובמהלך פגישות אלה, הם צפויים יידרשו ממנו להתחייב שלא יקים ממשלה בלעדיהם.

בתמורה, הם ימליצו רק עליו לנשיא להרכבת הממשלה הבאה. בין חלק מראשי המפלגות התקיימו שיחות מקדימות לפגישה זו על מנת לתאם עמדות.

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך נאומו בגני התערוכה, תל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
רוצה להוביל למצב שבו הימין יהיה בעל סיכויים גבוהים יותר להרכיב את הממשלה הבאה. נתניהו, אמש/ראובן קסטרו

גורם באחת ממפלגות הימין אמר לוואלה! NEWS כי אם "נפעל כגוש אחד של 55 או 56 מנדטים, הרי שכל מי שירצה להקים ממשלה יצטרך להצטרף אלינו. ליברמן התחייב שהוא רוצה ממשלת אחדות עם הליכוד וכחול לבן אבל זה יהיה חסר סיכוי בגלל הגוש שנקים". לדבריו, "במצב כזה, רוב הסיכויים שלנתניהו תהיה יכולת גדולה יותר להרכיב את הממשלה מהיכולת של בני גנץ".

למרות הגוש המאוחד הצפוי, לא ברור כיצד נתניהו ירכיב ממשלה אם אין לו 61 מנדטים. אחת מהאפשרויות הסבירות שהעלה בכיר במפלגת ימין היא שיו"ר העבודה עמיר פרץ יצטרף לממשלה עם נתניהו, זאת למרות התחייבותו לא לשבת עם עמו, ובתנאי שיקבל בתמורה שלל תפקידים ביצועיים.

עוד בוואלה!

תוצאות חלקיות: שוויון בין הליכוד לכחול לבן, אין רוב לנתניהו

לכתבה המלאה
יו"ר העבודה עמיר פרץ בהצהרה בבוקר שאחרי הבחירות, שדרות, 18 בספטמבר 2019. שי מכלוף
יסכים לשבת עם נתניהו בתמורה לתפקידים ביצועיים? פרץ, הבוקר/שי מכלוף

מוקדם יותר היום אמר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי "האופציה היחידה היא ממשלת אחדות לאומית". ליברמן שב והדגיש את דבריו לאורך הקמפיין, כי אינו רואה שום אופציה אחרת מלבד ממשלה ליברלית רחבה. "כולם צריכים להבין שחבל לבזבז את הזמן ולנסות להתדיין ולהפעיל לחצים", אמר מחוץ לביתו בנוקדים. "צריך כמה שיותר מהר להכניס את הכנסת למסלול, מכיוון שאין 61 ממליצים להרכבת ממשלה צרה, לא יהיו 61 ממליצים לפיזור הכנסת".

"לא נדון על שום אפשרות להקים ממשלה בלי התחייבות ברורה מראש, כמו למשל חוק הגיוס עם כל נקודה וכל פסיק בדיוק כמו שעבר בקריאה ראשונה ב-18 ביוני", הדגיש ליברמן. לדבריו, תנאי הסף לכניסתו לממשלה כוללים בין היתר תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים. "אנחנו לא מתכוונים לסטות אפילו מ"מ אחד מכל ההתחייבויות. אנחנו לא פוסלים אף אחד, ואגב גם חרדים - אם הם יקבלו את לימודי הליבה, ביטול סגירת המרכולים בשבת, תחבורה ציבורית ונישואים אזרחיים".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בבוקר שאחרי הבחירות, 18 בספטמבר 2019. רוני כנפו
"צריך כמה שיותר מהר להכניס את הכנסת למסלול". ליברמן, הבוקר/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully