וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במתקפה על כחול לבן: "בצד השני יש כל מיני דמיונות והזיות"

26.9.2019 / 21:09

בהרמת הכוסית המסורתית של הליכוד אמר רה"מ כי "זה לא סוד שרצינו ממשלת ימין", אך "ציבור הבוחרים החליט שהשנה תהיה שנה של אחדות". נתניהו פנה לגנץ: "עכשיו הכדור בידיים שלך - קום עשה מעשה, גלה מנהיגות, בוא לאחדות". כחול לבן: "אזרחי ישראל לא קונים את הבלוף"

עורך: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (חמישי) את כחול לבן ואמר כי "בצד השני יש כל מיני דמיונות והזיות". בנאום שנשא בפני כ-2,000 תומכים בהרמת כוסית השנתית של הליכוד לראש השנה באקספו בגני התערוכה בתל אביב, הבהיר כי "בהתחלה הם חשבו שהם יפרקו את השותפות של המחנה הלאומי בינינו לבין השותפים שלנו. זה לא קרה. יש לנו שותפים חזקים, ואחרי שקיבלנו עוד מנדט - זה גם לא יכול לקרות מתמטית. השותפות בינינו לבין השותפים שלנו איתנה כתמיד".

"בלבי יש דאגה ואחריות. אני יודע מה צפוי לנו. איך נעמוד בכל האתגרים הללו? בממשלה צרה שיושב על ראש של סיכה? או ממשלה רחבה משענת על שני חלקי העם? בבחירות מיותרות שישתקו את המדינה עוד שישה חודשים או בצעד מהיר ומתבקש של הרכבת אותה ממשלה רחבה?", הוסיף נתניהו. "אבל לממשלה כזו צריך מנהיגות ואחריות. אני גיליתי מנהיגות כזו. ויתרתי ולא מעט".

נתניהו קרא ליו"ר כחול לבן בני גנץ: "הסכמנו לדון לפי מתווה הנשיא ועכשיו אני אומר בני, עכשיו הכדור בידיים שלך. יש לך כל מיני יועצים שמייעצים לך כל או אחרת, אבל לפעמים הדבר הנכון הוא הדבר הפשוט - קום, גלה מנהיגות, בוא לאחדות".

הרמת כוסית של הליכוד לכבוד ראש השנה ,26.09.19. שרון רביבו, צילום מסך
"השותפות בינינו לבין השותפים שלנו איתנה כתמיד". נתניהו ורעייתו שרה, הערב/צילום מסך, שרון רביבו

נתניהו הוסיף כי "ציבור הבוחרים החליט שהשנה הזאת תהיה שנה של אחדות. זה לא סוד, שאנחנו רצינו ממשלת ימין. למעלה ממיליון אזרחים הצביעו מחל. עם כל ההישגים הללו, מותר להגיד את האמת, זה לא מספיק להרכיב ממשלה. מנגד, גם לצד השני אין ממשלה. גם הוא לא קיבל את מה שהוא רצה. לכן האפשרות היחידה היא ממשלת אחדות רחבה - מה שהנשיא קרא לעשייתה אתמול".

למרות כישלון השיחות עם גנץ, בליכוד הזמינו את נציגי כחול לבן לישיבת מו"מ להקמת ממשלת אחדות שתתקיים מחר בשעה 9:00.

מכחול לבן נמסר בתגובה כי לדברי ראש הממשלה כי "נתניהו לא רוצה אחדות - הוא גורר את המדינה שוב לבחירות מיותרות ועל הדרך מאיים במלחמות. אזרחי ישראל לא קונים את הבלוף - עם סמוטריץ' וחבריו לא באים לממשלת אחדות".

עוד בוואלה!

עימות חריף: מנדלבליט סירב לבקשת נתניהו להעברת השימוע בשידור חי

לכתבה המלאה
בני גנץ בהרמת כוסית לראש השנה, תל אביב, 26.09.19. רויטרס
"נתניהו לא רוצה אחדות - הוא גורר את המדינה שוב לבחירות מיותרות". גנץ/רויטרס

הנשיא ריבלין אמר אמש כי לאף אחד מהמועמדים - נתניהו או גנץ - אין 61 ממליצים. עם זאת, לאור העובדה שלנתניהו יש יותר ממליצים מלגנץ, "היכולת שלו להרכיב ממשלה גבוהה יותר - כרגע". עם הודעתו של ריבלין, ניתן לנתניהו פרק זמן של 28 יום להרכבת הממשלה, עם אפשרות לתוספת של 14 יום נוספים. עם זאת, בליכוד מתכוונים להחזיר את המנדט עוד קודם, אולי אפילו בשבוע הבא, כדי לזרז את האפשרות של בחירות שלישיות.

(עדכון ראשון: 20:30)

הרמת כוסית של הליכוד לכבוד ראש השנה ,26.09.19. שרון רביבו, צילום מסך
חברי הליכוד בהרמת הכוסית, הערב/צילום מסך, שרון רביבו
הרמת כוסית של הליכוד לכבוד ראש השנה ,26.09.19. שרון רביבו, צילום מסך
תומכי ראש הממשלה בהרמת הכוסית, הערב/צילום מסך, שרון רביבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully