וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד ליברמן: "צריך לומר על מי הוא ימליץ לנשיא, די עם המשחקים"

19.1.2020 / 10:23

בימינה תקפו את יו"ר ישראל ביתנו וקראו לו להודיע במי יתמוך להרכבת הממשלה אחרי הבחירות: "בבחירות האלה דרושה הכרעה, ממשלת ימין או ממשלת שמאל ערבים". ברקע החשש של ראש הממשלה ומקורביו שבנט ושקד יצטרפו לממשלת גנץ, הבהירו במפלגתו של בנט כי ימליצו רק על נתניהו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידיאו: סגירת הרשימות לכנסת, בשבוע שעבר)

מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט תקפה הבוקר (ראשון) את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וצייצה בטוויטר כי "איווט צריך לומר על מי הוא ימליץ לנשיא, די עם המשחקים". בימינה הבהירו כי ימליצו רק על ראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמד גוש הימין להרכבת הממשלה הבאה, זאת ברקע החשש של נתניהו מקורביו מכך שבנט ואיילת שקד יצטרפו אחרי הבחירות לממשלה בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

עם זאת, גם הצהרה הזו אינה חוסמת בפני חלק מראשי המפלגה את האפשרות להצטרף לממשלה בראשות גנץ לאחר שנתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, במידה שיקבל את המנדט להרכבתה. ‏בימינה אמרו כי "בבחירות האלה דרושה הכרעה, ממשלת ימין או ממשלת שמאל ערבים. מצביע ימין שמתלבט בין איווט לימינה, הצבעה לאיווט היא הצבעה וודאית למערכת בחירות רביעית, הצבעה לימינה היא הצבעה לממשלת ימין".

נפתלי בנט בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"די עם המשחקים". בנט/ראובן קסטרו

הסכם החיבור בין הימין החדש של בנט ושקד לבין הבית היהודי של שר החינוך רפי פרץ נחתם בשבוע שעבר, כשעה לפי סגירת הרשימות. במסגרת ההסכם, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר נותר בחוץ, ובכך הפר פרץ את הבטחתו אליו. בנט הבהיר ביום חמישי כי בניגוד למערכת הבחירות הקודמת, אחרי ההסכם בין הבית היהודי והימין החדש מדובר ב"סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות". לדבריו, "לא בלוק טכני".

עוד באותו היום, שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' קרא לבן גביר לפרוש מהמרוץ. "ריצה שלכם עכשיו תהיה מסע נקמה גרידא, שיוריד לטמיון קולות רבים ועלול לסכן את עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל", אמר סמוטריץ'. גם גורמים בסביבת ראש הממשלה קראו לבן גביר לפרוש. בתגובה, בעוצמה יהודית טענו כי "גם ראש הממשלה יודע שרק עוצמה יהודית לא תבגוד בגוש הימין ותיכנס לממשלת גנץ. בנט רצה לשבת עם גנץ, סמוטריץ' תמך בממשלת אחדות, וגם נתניהו עצמו חתר לכינון ממשלה עם לפיד, גנץ ומפלגת העבודה".

עוד בוואלה!

חוק המספרים הקטנים: אחרי האיחודים, גנץ ונתניהו עולים לזירה משופרת

לכתבה המלאה
ישראל ביתנו בישיבת פיזור הכנסת. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully