וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ על עוצמה יהודית לפרוש: הצעה להורדת אחוז החסימה בכנסת הבאה

20.1.2020 / 17:03

לוואלה! NEWS נודע שבשיחות שהתקיימו בין הליכוד למפלגתו של בן גביר עלתה אפשרות לקידום חקיקה בכנסת ה-23 להורדת אחוז החסימה לטובת עוצמה יהודית. זאת, בתמורה לפרישתה והעברת תמיכתה למפלגה אחרת. בן גביר יכנס מסיבת עיתונאים הערב שבה יכריז על כוונותיו הפוליטיות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

בליכוד ממשיכים להפעיל לחצים על מפלגת עוצמה יהודית לפרוש מהמרוץ בבחירות לכנסת ה-23. לוואלה! NEWS נודע היום (שני) כי בשיחות שהתקיימו ביממה האחרונה בין הצדדים, עלתה אפשרות שהליכוד יקדם בכנסת הקרובה חקיקה להורדת אחוז החסימה, באופן שיטיב עם המפלגה בבחירות הבאות, וזו תפרוש כעת ותעביר את תמיכתה למפלגה אחרת, למשל יהדות התורה.

את השיחות בין הצדדים מובילים עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, ויו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר. ההצעה להורדת אחוז החסימה עלתה ברקע הצעות נוספות שהוצעו למפלגה מאז נסגרו הרשימות בסוף השבוע, בהן ניסיון לקדם מהלך לפיו עוצמה יהודית תתמוך ביהדות התורה בבחירות, והמפלגה תדאג למינויו של בן גביר לתפקיד שר בממשלה הבאה. בן גביר וזוהר סירבו להתייחס.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
יודיע על פרישה? בן גביר/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

עד כה, במפלגה החרדית לא עסקו באופן רשמי בכך, ובסביבתו של נתניהו אמרו אתמול כי "היוזמה למינוי בן גביר לשר אינה על דעתו והיא לא תצא לפועל".

עוד בוואלה!

נתניהו: קורא לבן גביר לפרוש מהמרוץ. עוצמה יהודית - שלא יטיף לנו

לכתבה המלאה

הערב - עוצמה יהודית תכנס מסיבת עיתונאים

ראשי המפלגה צפויים לערוך הערב מסיבת עיתונאים שבה יכריזו על החלטתם האם המפלגה תתמודד באופן עצמאי בבחירות הקרובות, זאת לאחר שיו"ר הבית היהודי רפי פרץ הפר את ההסכם עמה לריצה משותפת, זמן קצר לפני סגירת הרשימות. אמש, קיימו בעוצמה יהודית ישיבת מזכירות שבה דנו באפשרויות ובין היתר עלו בה גם שיקולים כלכליים במידה שיתמודדו עצמאית, בסמוך מאד לבחירות הקודמות.

מיקי זוהר במהלך כינוס הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן 13 בינואר 2019. דוברות הכנסת, אתר רשמי
מקדם את היוזמה מול בן גביר. ח"כ זוהר/אתר רשמי, דוברות הכנסת

את הרעיון להעלאת אחוז החסימה ניסה נתניהו לקדם לא מעט פעמים בשנים האחרונות, אך נבלם על ידי שותפיו בבלוק הימין. ערב הבחירות הראשונות, בחודש אפריל 2019, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא מקדם את היוזמה להורדת אחוז החסימה בחצי אחוז בניסיון להציל את המפגלות הקטנות בגוש הימין.

הורדת אחוז החסימה בחצי אחוז, מ-3.25% ל-2.75%, תאפשר למפלגות קטנות להיכנס לכנסת בקלות רבה יותר. בשנת 2014 הכנסת אישרה את העלאת אחוז החסימה מ-2% ל-3.25%, במהלך שהובילה ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully