וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצביעים נגד האלימות: קריאה לח"כים להצטרף ליוזמה למיגור הפשע בחברה בערבית

12.2.2020 / 9:38

קמפיין חדש ורחב קורא לציבור הערבי להצביע למיגור מכת האלימות במגזר, ודורש מחברי הכנסת להצטרף לתכנית מאה הימים למיגור הפשיעה. בין סעיפי התכנית: הכרזה רשמית על מצב חירום, תקצוב והגדלת התכנית למאבק באלימות כלפי נשים והחמרת הענישה נגד ארגוני הפשיעה

צילום: דוברות המשטרה, שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: זירת רצח הנער עאדל חטיב בשפרעם)

יוזמות אברהם ואמאן - המרכז הערבי למאבק באלימות השיקו אתמול (שלישי) קמפיין ציבורי רחב הקורא לציבור הערבי להצביע נגד האלימות והפשיעה, לדרוש מחברי הכנסת מכל הקשת הפוליטית להציב את הנושא בראש סדר העדיפויות, תוך התחייבות לקדם את "תכנית מאה הימים למיגור האלימות ביישובים הערביים" - תכנית בת חמישה צעדים קונקרטיים וברי יישום, הניתנים לביצוע מיד לאחר היבחרה של הכנסת הבאה. הקמפיין כולל שלטי חוצות בשורה של יישובים ערביים ברחבי הארץ ופרסום נרחב בדיגיטל.

תכנית מאה הימים למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית נולדה מהצורך האקוטי לייצר פתרונות אמיתיים ומיידיים, בצד תהליכים ארוכי טווח, להתמודדות עם מכת האלימות והפשיעה בחברה הערבית. זאת, על מנת להמשיך את המומנטום של מחאת החברה הערבית, שכבר הביאה להישגים משמעותיים ולהמשיך את הלחץ הציבורי והפרלמנטרי עד למיגור התופעה. התכנית מובלת על ידי יוזמות אברהם ומרכז אמאן - ארגוני חברה אזרחית העוסקים בתחום במשך שנים רבות.

קמפיין נרחב בחברה העברית לקראת הבחירות 12 בפברואר 2020. יואב איתיאל
צעדים קונקרטיים וברי יישום. הקמפיין למניעת האלימות בחברה הערבית/יואב איתיאל

התכנית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית כוללת חמישה סעיפים, ובהם הכרזה על מצב חירום, הכרזה על האלימות והפשיעה בחברה הערבית כמצב חירום לאומי ומכת מדינה. פיתוח תכנית חומש לטיפול מקיף בגורמי העומק לתופעה.

סעיף נוסף הוא תקצוב והגדלת התכנית למאבק באלימות כלפי נשים, שבו יוכפל הסכום המוקצב למימון התכנית הלאומית למאבק באלימות כלפי נשים ל-500 מיליון שקל. עוד מוצע בתוכנית להביא להגברת הביטחון האישי באמצעות רישות כלל היישובים הערבים בישראל במצלמות אבטחה, בתיאום ובשותפות עם הרשויות המקומיות.

בנוסף, נדרשים החמרת החקיקה והענישה נגד ארגוני הפשיעה וניקוי היישובים מהנשק הלא חוקי ומתחנות הסמים, בתיאום עם הרשויות המקומיות. ד"ר תאבת אבו ראס ואמנון בארי-סוליציאנו, מנכ"לי יוזמות אברהם, אמרו: "בשנה האחרונה מאות אלפי אזרחים ואזרחיות ערבים התגייסו למאבק, וההנהגה הערבית הובילה את המאבק בנושא מול הממשלה. בעקבות המאבק השגנו הישגים משמעותיים ושמנו את הנושא על סדר היום. עכשיו אסור לעצור - יש מומנטום ואנחנו נחושים לנצל אותו כדי למגר את האלימות והפשיעה. 'תכנית 100 הימים' היא צעד מיידי וחשוב שיניע תהליך רחב יותר למאבק באלימות ובפשיעה. חייבים הפעם להצביע כדי לדאוג שזה יקרה".

קמפיין נרחב בחברה העברית לקראת הבחירות 12 בפברואר 2020. יואב איתיאל
" חייבים הפעם להצביע כדי לדאוג שזה יקרה". שלט שפורם במסגרת הקמפיין/יואב איתיאל

יו"ר מרכז אמאן, השייח כאמל ריאן, ששכל את בנו באירוע אלימות, אמר "מעולם החברה הערבית בישראל לא עמדה בפני אסון חברתי בסדר גודל כזה. רק התגייסות רחבה ולחץ של כולנו על הממשלה, יביא לכך שיקחו את החברה הערבית ברצינות ויתחילו להתמודד עם מגפת האלימות".

גם עו"ד רדא ג'אבר, מנהל מרכז אמאן הצטרף לדברים ואמר כי "אנו רואים בבעיית האלימות והפשיעה בעיה פוליטית הקשורה למדיניות הממשלה והמוסדות השונים שלה ויחסם לחברה הערבית. ככל שהייצוג הפוליטי שלנו יהיה גדול ומשמעותי, כך נוכל להפעיל לחץ לטיפול בנושא מצד הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully