וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין של יהדות התורה: הרפורמים - כלבים עם כיפות סרוגות

3.3.2021 / 8:51

לאחר החלטת בג"ץ אמש להכיר בגיורים הרפורמיים והקונסרבטיביים לצורך חוק השבות - המפלגה פרסמה סרטון חדש המציג כלבים כשעליהם כיפה או טלית, לצד קריינות: "בבג"ץ זה יהודי". לפיד תקף: "אנטישמים תמיד השוו בין יהודים לכלבים"

בווידאו: יהדות התורה נגד רפורמים/צילום: יהדות התורה

סרטון בחירות שפרסמה אמש (שלישי) מפלגת יהדות התורה משווה את הרפורמים והקונסרבטיבים שמתגיירים לכלבים, זאת לאחר החלטת בג"ץ להכיר בגיורים אלה לצורך חוק השבות. בסרטון מופיעות תמונות של כלבים כשעליהם כיפה או טלית, והקריין טוען כי "בבג"ץ זה יהודי" וכן כי "רק יהדות התורה תשמור על היהדות שלך, של הילדים שלך ושל הנכדים שלך".

הסרטון התפרסם תחת סיסמת הבחירות "קודם כל יהודים", בדומה לסיסמה אחרת של המפלגה "קודם כל חרדים". תוכנו לכאורה מתייחס לתופעה שולית בקרב היהדות הרפורמית והקונסרבטיבית בארצות הברית - של בעלי כלבים החוגגים מצווה לחיות המחמד שלהם.

מתוך סרטון הבחירות של יהדות התורה - 2 מרץ 2020. יהדות התורה, צילום מסך
מתוך סרטון הבחירות של יהדות התורה/צילום מסך, יהדות התורה

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מתח ביקורת חריפה בעקבות הדברים. לפיד כתב בתגובה כי אביו טומי סיפר לו פעם "שעל הפרלמנט בבודפשט היה שלט גדול: 'אין כניסה ליהודים וכלבים'". לפיד המשיך ותקף כי "אנטישמים בכל הדורות תמיד השוו בין יהודים לכלבים".

יו״ר יש עתיד יאיר לפיד בראיון לאולפן וואלה! , 10 בפברואר 20201. ראובן קסטרו
"אין כניסה ליהודים וכלבים". לפיד/ראובן קסטרו

ההחלטה בבג"ץ כצפוי עוררה מיד מחלוקת ציבורית, שכן הרבנות הראשית בישראל מתנגדת לחלוטין לכל הכרה בזרמים אחרים מלבד הזרם האורתודוקסי.

עם פרסום ההכרעה, ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן, העמידו דרישה לביטולה כתנאי לכניסה לממשלה הבאה. "החלטת בג"ץ להכיר לראשונה בגיור רפורמי וקונסרבטיבי בישראל הינה הרת אסון למשמעות המונח מדינה יהודית", אמרו. "יהדות התורה תדרוש פסקת התגברות כדי לעמוד בפני האקטיביזם השיפוטי, שפוגע בהמוני יהודים בארץ ובעולם ומאיים לקרוע אותנו מבפנים. בלי זה לא ניכנס לשום קואליציה".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, גם הוא מסר כי הוא מתחייב ש"הממשלה הבאה לא תקום בלי שיחוקק חוק שרק גיור ממלכתי יוכר בישראל". דרעי תיאר את ההחלטה כ"מוטעה, מצערת מאוד ותגרום מחלוקת וקרע קשה בעם".

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני במהלך כינוס הועדה 23 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ידרשו פסקת התגברות. גפני/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בג"ץ דחה שוב ושוב את ההכרעה ב-11 העתירות שהוגשו בין השנים 2008-2005 על ידי מהגרים ממקומות שונים בעולם, שעברו גיורים רפורמיים וקונסרבטיביים, ודרשו מהמדינה להכיר בהם כיהודים מכוח חוק השבות. הדחיות נועדו לכך שהמדינה תגבש פתרון מוסכם, אך בדצמבר האחרון דחו השופטים את בקשה הארכה האחרונה של המדינה, והודיעו כי בכוונתם להכריע בעתירות.

השופט נעם סולברג, שהציע להשהות את ההחלטה לשנה מרגע הרכבת הממשלה הבאה, ציין כי נוצר מצב בעייתי, שכן הפסיקה לא תסייע למתגיירים הרפורמים והקונסרבטיבים להיות מוכרים כיהודים על ידי הרבנות הראשית לצרכים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully