וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד, פורז ו-6 ח"כים נוספים פורשים משינוי

13.1.2006 / 7:29

יו"ר שינוי זכה אמש במקום ה-1 ברשימה בהפרש זעום. פורז הודח ע"י רון לוינטל. ע"פ ההערכות לפורשים יש רוב לקבלת שם המפלגה וכספה

יו"ר שינוי, יוסף לפיד, ח"כ אברהם פורז וחמישה חברי כנסת נוספים מהמפלגה החליטו הלילה לפרוש מהמפלגה ולהתמודד ברשימה נפרדת. כך דווח בקול ישראל.

אל השניים הצטרפו חברי הכנסת אילן שלגי, מלי פולישוק-בלוך, אתי לבני ורוני בריזון. על פי ההערכות, לפורשים יש רוב כדי לקבל את השם שינוי ואת רוב כספה של המפלגה.

ח"כ לפיד עזב אמש בזעם את המלון בתל אביב בו נערכו הפריימריס במפלגה לאחר שזכה רק בכ-53% מקולותיהם של 170 חברי המועצה בהתמודדות על הסיבוב הראשון, אף שמולו התמודד איציק גלעד, האלמוני יחסית. לפיד קיבל 87 קולות - רק שניים יותר מהדרוש לניצחון בסיבוב ראשון, וגלעד ב-62.

חבר מועצת עיריית תל אביב, רון לוינטל, הדיח את ח"כ אברהם פורז מהמקום השני ברשימה. זאת, בתום שני סיבובי הצבעה. בסיבוב הראשון זכה פורז ב-56 קולות לעומת 79 ללוינטל, ובסיבוב השני השיג לוינטל 93 קולות מול 72 בלבד לפורז. מיד עם היוודע התוצאות הודיע פורז על פרישתו מהמפלגה.

לאחר פרסום התוצאות, קרא לוינטל ליו"ר המפלגה, ח"כ יוסף לפיד, שלא לעזוב את המפלגה. "אני מבקש ממנו להישאר איתנו להוביל את המפלגה. אני מקווה שהוא יקשיב לקול של הצעירים". לוינטל אמר לערוץ 2, כי לצעירי המפלגה יש נתונים טובים כדי לקדם את שינוי: "רובנו חברי מועצות ערים, עם ניסיון. אנחנו יכולים לעזור ללפיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully