וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נוספת עשויה לשנות את רשימת הליכוד

פנחס וולף

11.12.2008 / 22:13

לאחר שפייגלין אמר שאין בכוונתו לערער על החלטת ועדת הבחירות לשנות את רשימת המפלגה באופן שדוחק אותו למקום 36, הודיע מיכאל רצון כי יעתור בעניין לבית הדין. "החלטה שערורייתית ולא דמוקרטית"

מיכאל רצון הודיע הערב (חמישי) כי בכוונתו לעתור נגד שינוי רשימת הליכוד לכנסת שדוחק אותו למקום ה-37. רצון אמר כי בכוונתו "למצות את ההליך המשפטי נגד ההחלטה הלא דמוקרטית והשערורייתית של ועדת הבחירות. כאשר אקבל את ההחלטה לידיי אגיש ערעור לבית הדין של הליכוד ואף אפנה לערכאות חיצוניות". מוקדם יותר אמר רצון כי ההחלטה היא "חילול הדמוקרטיה". לדבריו, "נתניהו כופף את ידי חברי ועדת הבחירות ועיוות את רצון המתפקדים. עצוב ששופט מחוזי והיועץ המשפטי של המפלגה שינו את עמדתם שהיתה הפוכה עד אתמול".

משה פייגלין, שנדחק למקום ה-36, אמר קודם לכן כי אין בכוונתו לערער על ההחלטה. "אין לי אמון במערכת המשפט. בג"ץ הוא סניף של מרצ. האמון היחיד שלי נתון למצביעי הליכוד שיתמכו בכל מקום שאבחר", אמר פייגלין.

מוקדם יותר קיבלה ועדת הבחירות של הליכוד את עתירתו של אופיר אקוניס בעניין שילוב נציגי המחוזות במיקום גבוה יותר ברשימת הליכוד. כתוצאה מהכרעת בית הדין, נדחק משה פייגלין למקום ה-36 ברשימה.

על פי העתירה, אותה הגיש שלשום אקוניס, נציג מחוז תל-אביב בליכוד ומקורבו של היו"ר בנימין נתניהו, יקודם מקומם של נבחרי המחוזות ברשימה. זאת, לאור העובדה שהנשים שהתמודדו ברשימת הליכוד לא נזקקו לשיריונים. כתוצאה מכך נדחק משה פייגלין, שנבחר למקום העשרים ברשימה, למקום ה-36 הבלתי ריאלי.

"החלטת וועדת הבחירות לא הפתיעה", אמר בתגובה יועץ התקשורת של פייגלין, אמנון שומרון וטען: "כפי שהתנהגה לכל אורך מערכת הבחירות, ועדת הבחירות של הליכוד ממשיכה ליישר קו עם כל דרישותיו של נתניהו".

רשימת הליכוד מורכבת מנבחרים ארציים במקומות 1-19, עם מקומות 10, 20 משוריינים לנשים. שיריונים אלו התבטלו למעשה כאשר הנשים ברשימה הארצית הגיעו למקומות גבוהים יותר בכוחות עצמן. מקומות 21-37 שמורים לנציגי המחוזות. כעת, לאחר שהתקבלה עתירתו של אקוניס, שהוגשה באמצעות עו"ד יעקב נאמן, "יוקפצו" מיקומיהם של נציגי המחוזות למקומות 20-36 ואילו הסמן הימני פייגלין יידחק למקום ה-36.

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יואל חסון הגיב להחלטה ואמר: "ברור שכל קול שביבי יקבל עשוי להכניס את הימין הקיצוני לתוך הכנסת הבאה".

הרשימה המעודכנת

להלן הרשימה המעודכנת של 40 המקומות הראשונים בליכוד:

1. בנימין נתניהו

2. גדעון סער

3. רובי ריבלין

4. גלעד ארדן

5. בני בגין

6. משה כחלון

7. סילבן שלום

8. משה בוגי יעלון

9. יובל שטייניץ

10. לאה נס

11. ישראל כץ

12. יולי אדלשטיין

13. לימור לבנת

14. חיים כץ

15. יוסי פלד

16. מיקי איתן

17. דן מרידור

18. ציפי חוטובלי

19. גילה גמליאל

20. זאב אלקין

21. יריב לוין

22. ציון פניאן

23. איוב קרא

24. דני דנון

25. כרמל שאמה

26. אופיר אקוניס

27. מירי רגב

28. אללי אדמסו

29. יצחק דנינו

30. דוד אבן צור

31. קטי שטרית

32. קרן ברק

33 . שגיב אסולין

34. בועז העצני

35. גיא יפרח

36. משה פייגלין

37. מיכי רצון

38. אהוד יתום

39. אסף חפץ

40. יחיאל לייטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully