וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה של הרגע האחרון: הרשימה המשותפת התפרקה

עודכן לאחרונה: 16.9.2022 / 18:24

ברגע האחרון, בל"ד התפצלה מחד"ש ותע"ל ותרוץ בנפרד. הליכוד, יש עתיד, העבודה, מרצ ורע"ם הגישו את רשימתם. מנכל"ית ימינה לשעבר חשפה מפלגה חדשה, וגם הדר מוכתר ואביר קארה נרשמו

אחמד טיבי ואיימן עודה בכנסת, 15 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
אחמד טיבי ואיימן עודה בכנסת, 15 בספטמבר 2022/ראובן קסטרו
  • 22:09/רגע לפני סגירת הרשימות: הרשימה המשותפת התפצלה

    הרשימה המשותפת התפרקה הערב, רגע לפני סגירת הרשימות. זאת, לאחר שבל"ד, אחת משלוש הסיעות המרכיבה את הרשימה, הודיעה על פרישה והתפצלות מחד"ש ותע"ל. חילוקי הדעות היו סביב המקום השישי ברשימה, והשאלה האם תהיה רוטציה עליו או לא. אחמד טיבי אמר כי הפיצול "מצער מאוד. מאוד רצינו לשמור על המשותפת". יו"ר הרשימה, איימן עודה אמר: "אכן רצינו שותפות כמו בעבר אבל אין ספק שהרשימה הכי מעניינת היא חד"ש-תע"ל בגלל שגוש הימין עומד על 58 וגוש השינוי על 55 ואנחנו על 6 מנדטים מכריעים את הבחירות".

    "נעשה את הכל על מנת להעלות את אחוז החסימה בחברה הערבית ואנחנו נעשה הכל על מנת להעמיד את כולם על רגל אחת עד שיכבדו את הזכויות שלנו", הוסיף עודה.

    ח"כ סמי אבו שחאדה מבל"ד הגיב על הפיצול ואמר לחברי הוועדה: "אנחנו מתכוונים להגיש את הרשימה של בל"ד שיצרה אלטרנטיבה דמוקרטית מבין כל הרשימות שיצאו. בל"ד נמצאת עשרות שנים ותרמה לרעיון הדמוקרטי ופיתוח הרעיון של מדינת כל אזרחיה ופתרון הסכסוך, שבעינינו נמשך יותר מדי זמן".

  • 21:22/מרצ הגישה את רשימתה

    מרצ הגישה את רשימתה לכנסת. ח"כ מיכל רוזין הצהירה בפני חברי הוועדה כי הם המפלגה היחידה "שאפשר לקרוא לה מפלגת שמאל בישראל". עו"ד אילן בומבך חבר הוועדה תהה: "אם אתם מפלגת השמאל היחידה למה רציתם להתאחד עם העבודה?" על כך ענתה רוזין: "בשל הסכנה שתקום ממשלת 61 לנתניהו בן גביר וסמוטריץ' היינו מוכנים להתאחד".

  • 20:31/הבית היהודי של איילת שקד הגישה את רשימתה

    הבית היהודי הגישה את רשימתה לאחר שהתאחדה עם ימינה של איילת שקד בתחילת השבוע. נציגי המפלגה, ללא שקד שנעדרה, הגישו לחברי ועדת הבחירות את הרשימה, שמלבד שקד כוללת את יו"ר הבית היהודי יוסי ברודני, אמיתי פורת, ניצנה דרשן לייטנר, וח"כ יום טוב כלפון במקום החמישי.

    גם ח"כ אביר קארה, שעזב את ימינה וירוץ עצמאית, הגיש את רשימתו. "הבחירות האלה הם לא על כן ביבי לא ביבי אלא על הכיס של אזרחי ישראל", אמר.

  • 19:56/מנכ"לית ימינה לשעבר סטלה ויינשטיין הציגה את מפלגתה החדשה - "30/40"

    סטלה ויינשטיין, ששימשה עד לא מזמן כמנכ"לית מפלגת ימינה, הציגה הערב את מפלגתה החדשה, 30/40. ברשימתה מוצבים בן דב כרמלי, פעיל בהתנחלויות בצפון הגדה, ימית אברמוב, פעילה במאבק נגד פגיעה בילדים בפעוטונים ובגנים שאף השתתפה באחת העונות של האח הגדול, יוני כנרי, מנכ"ל חברת ייצור הלחם "אורן משי", שירי נועה חסון, בעלים של משרד ייעוץ נדל"ן ורז עטיה, פעיל במחאת יוקר המחיה.

    "אני מאוד נרגשת לבשר על כך, שמפלגת 30/40 שהקמתי יחד עם שותפים אמיצים, תתמודד על הזכות הגדולה לייצג את אזרחי ישראל", אמרה ויינשטיין. "שם המפלגה שלנו אומר מי אנחנו ולמען מי באנו לעבוד. בני השלושים והארבעים, המשפחות הצעירות בישראל, הנושאים את עיקר הנטל במדינה". ויינשטיין לא ענתה לאיזה גוש מפלגתה משתייכת. "במקום שיתנו לנו תשובות על הבעיות שלנו, דורשים מאיתנו להצהיר על נאמנות לגוש. זאת לא דמוקרטיה. זאת עבודה בעיניים והאשמת הקורבן. לא אנחנו אשמים בכך שכבר בפעם החמישית הפוליטיקאים עסוקים בלריב מי ינהל את המדינה, ואילו הבעיות והצרכים שלנו הם לא יותר מרעשי רקע".

  • 18:46/הליכוד הגישה את רשימתה: "מקווים לשוב לשלטון"

    הסיעה הגדולה ביותר בכנסת, הליכוד, הגישה את רשימתה. ח"כ יריב לוין אמר כי הם מקווים לשום לשלטון: "מאמין שרבים מבוחרי הימין שלא מימשו את זכותם להצביע בפעם הקודמת יתנו את קולם לליכוד ונקים ממשלה יציבה".

    לשאלת העיתונאים לגבי האמירה של אתר יש עתיד ברוסית לפיה הליכוד היא מפלגה ספרדית השיב לוין: "זה אינו מפתיע, הלך החשיבה הגזעני שלהם יצא החוצה לעיני כל".

    ביחס לאי-שריונו של גל הירש ברשימה אמר לוין: "יש מספר מצומצם של שיריונים שיו"ר התנועה יכול לשריין, והוא נהג באחריות. כל המשוריינים הם אנשים משכמם ומעלה". ביחס לאחת המשוריינות, עידית סילמן, נשאל לוין חצי בציניות האם היא "הייתה טובה". זאת, ביחס לסרטון מימי הכנסת היוצאת בה נראתה סילמן המורדת שואלת את לוין אם היתה טובה. לכך ענה לוין: "אני מציע לכם לנהוג בכבוד באישה אמיצה שהלכה בדרך אידאולוגית ברורה. אני שמח שהיא חלק מרשימת הליכוד והיא תתרום מהניסיון שלה".

  • 18:43/מפלגת העבודה הגישה את רשימתה לכנסת

    גם מפלגת העבודה הגישה את רשימתה לכנסת. ח"כ נעמה לזימי, שהגיעה למקום הראשון בפריימריז, אמרה: "הגשנו רשימה של 120 חברים. אנחנו מתרגשות להגיש את הרשימה החברתית שלנו".

    ח"כ גלעד קריב אמר כי במפלגה גאים "שהרשימה שלנו נבחרת בצורה דמוקרטית. אנו מאחלים לכל המפלגות מערכת בחירות הגונה".

    עו"ד אילן בומבך, חבר הוועדה, התלוצץ ושאל האם באמת הם רשמו 120 חברים, כי אז לדבריו אין באמת מה לדבר על איחוד עם מרצ.

  • 18:55/יש עתיד הגישה את רשימתה

    יש עתיד, מפלגתו של ראש הממשלה יאיר לפיד, הגישה את רשימתה. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי אמרה כי הנבחרת "מוכיחה לאורך שנים עשייה ציבורית משמעותית ומובילה את העשייה בכנסת ובממשלה. נמשיך לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית למען חברה שוויונית משגשגת".

    שרת האנרגיה, קארין אלהרר: "בזמן שנתניהו מפלס את דרכם של הקיצוניים והחשוכים לכנסת וממזג בין רשימות רק לטובתו האישית, היום הגשנו את הרשימה הכי טובה והכי ערכית שתגן על המדינה ועל הערכים החשובים לכולנו".

  • 18:39/יהדות התורה הגישה את רשימתה

    גם יהדות התורה הגישה את רשימתה, כהרגלה עם האות ג'. "אנחנו המפלגה האותנטית הוותיקה ביותר", אמרו נציגיה בוועדה. "נשתדל לשמר את המסורת ככל שאפשר בכל משמר שלא ייפגע. הם התייחסו בבדיחות לחילוקי הדעות בין שתי התנועות המרכיבות את המפלגה, אגודת ישראל ודגל התורה. "מיצינו את השיח ביו דגל התורה לאגודת ישראל, ויש לנו ריץ' רץ' של 120 מכל סיעה".

  • 18:06/עבאס הגיש את רשימת רע"ם: "קורא לציבור הערבי לצאת להצביע"

    יו"ר רע"ם מנסור עבאס הגיש את רשימת המפלגה לכנסת. בתוך חדר הוועדה , אמר היו"ר, השופט עמית, לעבאס כי הוא מתכוון להוציא מכתב לראשי הסיעות שבו הוא יבקש מהם להתנהג בכבוד האחד לשני ולהימנע מהסתה.

  • 17:44/צו השעה - לקידום נהגי המוניות והקשישים הגישה את רשימתה

    מפלגת "צו השעה" לקידום נהגי המוניות והקשישים בישראל מגיעה להירשם. יו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית התבדח עם יו"ר המפלגה ואמר לו שהוא מקווה שמדובר ב"צו השעה" ולא ב"צב השעה".

  • 17:03/הדר מוכתר הגישה את רשימת "צעירים בוערים": "דור שלם דורש שינוי"

    יו"ר מפלגת "צעירים בוערים" הדר מוכתר הגישה את רשימת מפלגתה לכנסת. בראש הרשימה עומדת בתאל חזן, ובהמשך ניצבים נתנאל יניבי, רחל קרויזר, שחר אחיקם צפניה, עמרי קלישר ושלומי פרץ. מוכתר עצמה, בת 20, צעירה מדי ואינה רשאית לרוץ לכנסת. לאחר שהגישה את הרשימה אמרה כי "דור שלם רוצה שינוי, ואני נלחמת עבור השינוי הזה". היא פנתה ליו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית וביקשה שייצביע עבור רשימתה. "ברשימה שלי תמצא צעירים שישנו באוהלים ברוטשילד ובשק שינה בכיכר ציון.
    צעירים שרוצים לשנות. לא צריך את הניסיון של מי שישבו 20 שנה בכנסת ולא שינו כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully