וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקדימה: "בלי רוטציה, נשב באופוזיציה"

פנחס וולף

12.2.2009 / 20:28

בכיר במפלגה אמר לוואלה! חדשות כי "ביבי זקוק לנו כמו שאנו זקוקים לו". לדבריו, "לא נתפשר על קידום התהליך המדיני עם הרשות"

"אם לא תהיה רוטציה בין נתניהו ללבני נלך לאופוזיציה", כך אמרו הערב (חמישי) גורמים בקדימה לוואלה! חדשות. "אנחנו לא נהיה גרורה של הליכוד", אמרו . לדבריהם, "אין חיה כזאת. זו לא אופציה. ביבי זקוק לקדימה כמו שקדימה זקוקה לליכוד. אנו לא חוששים לשבת באופוזיציה".

הגורם הוסיף כי קדימה לא תסכים להתפשר על קידום התהליך המדיני, העברת חוק נישואין אזרחיים ושינוי שיטת הממשל. לדבריו, יש אפשרות נוספת להרכבת ממשלה שתהיה מבוססת על קדימה, הליכוד וישראל ביתנו. "אם חלק מחברי הכנסת של הליכוד לא ירצו לתמוך בברית הזוגיות, נוכל לסמוך על קולות העבודה ומרצ".

בכל מקרה, בקדימה ינסו לטרפד את הגוש חוסם שנתניהו מנסה ליצור. הגורם אמר כי הם מקווים שישראל ביתנו תמליץ להטיל את הרכבת המפלגה על יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן. אומנם במקרה כזה לנתניהו יהיה רוב, אבל בקדימה מקווים שהמצב יוכל לתת פתח לנשיא המדינה שמעון פרס להטיל על לבני את הרכבת הממשלה, משום שהיא הסיעה הגדולה ביותר.

עם זאת, יש לזכור כי גם במידה שליברמן ימליץ בסופו של דבר על עצמו, עדיין נתניהו יזכה לתמיכה של יותר חברי כנסת מאשר לבני. ביו"ר הליכוד יתמכו הליכוד כמובן, ולצידה ש"ס, יהדות התורה, האיחוד הלאומי והבית היהודי – מה שיוביל לתמיכה של 50 חברי כנסת במועמדותו של נתניהו.

גורמים בעבודה ובמרצ אמרו אתמול שייתכן שמפלגותיהן לא ימליצו על לבני. במקרה כזה, בלבני יתמכו רק 28 חברי הכנסת של קדימה. אם השמאל יחליט לתמוך בלבני, היא תזכה בתמיכה של 45 ח"כים – עדיין פחות מהתמיכה לה זוכה נתניהו.
בתוך כך, בליכוד אומרים כי הם יציגו מועמד מטעמם לתפקיד יו"ר הכנסת, גם אם קדימה ידרשו את התפקיד לעצמם בתמורה להצטרפות לקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully