וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אני מתחייב - הליכוד ביתנו תזכה ב-47 מנדטים"

6.11.2012 / 21:26

מרכז ישראל ביתנו אישר, כצפוי, את מהלך המיזוג עם מפלגת הליכוד - בתמיכה מוחלטת עם אפס מתנגדים ונמנע אחד. ליברמן הביע תקווה כי "שאר המחנה הלאומי יתקבץ סביב האיחוד"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

הצמד נתניהו-ליברמן עבר משוכה נוספת – צפויה ופשוטה אמנם – בדרך לאיחוד בגוש הימין, כשמרכז מפלגת ישראל ביתנו אישר הערב (שלישי) בתמיכה מוחלטת את המיזוג עם הליכוד, לקראת התמודדות כרשימה משותפת בבחירות לכנסת התשע-עשרה. בכינוס, שנערך במלון רמדה רנסנס בירושלים, אושרה ההחלטה עם אפס מתנגדים ונמנע אחד.

על רקע הסקרים האחרונים, הצופים מספר מנדטים נמוך מהצפוי לליכוד-ביתנו, הכריז יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן על ביטחונו בהצלחה בבחירות. "בדרך כלל אני לא מתחייב אבל כאן אני כן - המהלך הזה יביא לנו 47 מנדטים", אמר בכינוס, והוסיף כי מהלך האיחוד הינו "עקרוני וחשוב. אנו רוצים בפוליטיקה אנשים שיש להם עקרונות ומוכנים לשלם עליהם מחיר". הוא האשים את התקשורת בהתנגדות למהלך, וביצירת "סילופים וניסיונות לעצור אותו, שרק מוכיחים את חשיבותו", וקרא לה לערוך חשבון נפש.

פרשנות: הליכוד ביתנו, מפלגות עולים כבר לא

חברי מפלגת ישראל ביתנו מאשרים את האיחוד עם הליכוד,נובמבר 2012. עומר מירון
"המהלך חשוב היום בעיקר משום שהשמאל מתגבש סביב אבו מאזן". ליברמן בכינוס המפלגה/עומר מירון

ליברמן הביע תקווה כי הצעד יוביל לאיחוד מפלגות הימין, כשאמר כי "זה חשוב לגיבוש המחנה, ואני מקווה שסביבו יתקבצו שאר המפלגות של המחנה הלאומי", ואף עקץ את גוש השמאל, שעד עתה לא הגיע לאיחוד דומה: "המהלך חשוב היום בעיקר משום שהשמאל מתגבש סביב אבו מאזן", בהתייחסות לראיון שהעניק בסוף השבוע האחרון יו"ר הרשות הפלסטינית, בו הצהיר כי אין ברצונו לשוב לצפת, עיר הולדתו.

האיחוד של נתניהו וליברמן: כך גובש ההסכם הפוליטי

בתגובה לביקורת שהועלתה בליכוד על הגוון החילוני של ישראל-ביתנו ודרישותיה מן העבר להפרדת דת ומדינה, טען ליברמן כי "כל מי שמדבר על הפרדה בין דת למדינה לא יודע על מה הוא מדבר או מוביל במודע למלחמת אחים. אנו העם היחידי שיש בו זיהוי בין דת ללאום. מה שצריך זה להפריד בין דת לפוליטיקה".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully