וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפראיירים" לשמאל-מרכז: התאחדו נגד ביברמן

פעילים בתנועת "המחנה המשותף" קוראים ליחימוביץ', לפיד, לבני ומופז להתמודד ברשימה משותפת בבחירות. "ותרו על האגו. אף לא אחד מכם יוכל לעמוד בראשות הממשלה אם לא תתאחדו"

"הפראיירים" למען אחדות: פעילים בתנועת "המחנה המשותף", שנאבקת למען שוויון בנטל בחברה הישראלית, פנו לראשי מפלגות השמאל-מרכז בדרישה שיאחדו כוחות ויתמודדו בבחירות לכנסת במסגרת רשימה משותפת. המטרה: להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. מכתב ששלחו הפעילים עידן מילר ובועז נול ליו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', יו"ר קדימה שאול מופז, יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד וחברת הכנסת לשעבר ציפי לבני, מלווה בקמפיין ציבורי שכותרתו: "מוותרים על האגו, לא על המדינה".

כל העדכונים, הניתוחים והדעות בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוותרים על האגו, לא על המדינה". הקמפיין החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רגע לפני שישראל נופלת לעוד חמש שנים של שלטון נתניהו- ליברמן, מוטלת עליכם, מנהיגי גוש השמאל מרכז, החובה והאחריות לשקול מחדש את התנהלותכם", כתבו נול ומילר לראשי המפלגות. "המצב הקיים, בו אינכם מצליחים לשתף פעולה זה עם זה ולאחד את הכוחות במרכז-שמאל לידי סיעה אחת חזקה שתוכל לנצח את הבחירות, הוא לא פחות ממביש. בהתנהלותכם, אתם מבטלים הלכה למעשה את גלי המחאה החברתית והאזרחית שפרצו לרחובותינו בשנה וחצי האחרונות ומונעים את האפשרות למהפך פוליטי".

עוד כתבו הפעילים, כי "על מנהיג להראות דוגמה אישית, לדעת מתי להעדיף את השיקול הלאומי מעל השיקול האישי – אך לפי הדוגמה שאתם מציבים כרגע מול הציבור, רק אגו מכתיב את התנהגותכם, לא טובתה של ישראל. ואם כך הדבר, איש מכם איננו עדיף על נתניהו. ברור לכל בר-דעת שמול איחוד הכוחות של ביבי וליברמן ('ביברמן') והקמת מפלגת הליכוד ביתנו, חייבת לקום מפלגה אחת, מאוחדת וגדולה, שתשלב את כל הכוחות בשמאל – מרכז ותציג אלטרנטיבה לאומית אמיתית, דרך אחרת".

הדרך הרצויה, לשיטת הפעילים, היא כזו "שתבטיח שישראל תישאר מדינה יהודית ולא תהפוך למדינה דו-לאומית, דרך שתבטיח את החיים שלנו במדינה דמוקרטית וחופשית, דרך שתשנה את סדרי העדיפויות הכלכלי-חברתי, תביא לצמצום הפערים החברתיים שמאיימים למוטט את החברה שלנו, תביא לצמצום יוקר המחיה המטורף שקיים כאן ותפתור את מצוקת הדיור שמונעת ממרבית הציבור להגיע לדירה משלו , דרך שתביא לשוויון בנטל השירות ותגדיל את ההשתתפות בכוח העבודה של המגזרים שאינם עובדים כיום, הדרך שמרבית תושבי ישראל כמהים אליה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"במקום לקבל את רצונו של הציבור ולהתאחד, ראשי המפלגות עסוקים בלריב על סידור המקומות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במקום לקבל את רצונו של הציבור ולהתאחד, אתם עסוקים בלריב על סידור המקומות", טענו "הפראיירים". "לא זוהי החזית שמנהיגי האופוזיציה צריכים להציג מול עם ישראל. כך לא ניתן לבנות אלטרנטיבה לנתניהו. זוהי הדקה ה-90. רגע לפני שנמצא את עצמנו בעוד חמש שנים תחת שלטון ללא תקווה, שלטון שמחויב לבדלנים ולקיצונים, בלי צדק חברתי, בלי שיוויון בנטל, בלי פתרון למערכות הציבוריות שלנו ההולכות וקורסות, אנחנו קוראים לכם לשים את האגו בצד, לנהוג כמנהיגים, ולסכם ביניכם על נוסחה שתאפשר איחוד כוחות לרשימה משותפת, גדולה וחזקה, שתתייצב בגאווה ובראש מורם כאלטרנטיבה לכל מה שמייצג 'ביברמן'".

הפעילים חתמו את מכתבם במילים: "הקשיבו לקולו של העם, הביטו בעצמכם במראה, חשבו כיצד אתם נראים בעיני הציבור שאתם באים לבקש את אמונו, לו אינכם ראויים כל עוד לא תדעו לוותר על האגו ולעשות מה שנכון לישראל. נכון, רק אחד מכם יוכל להיות ראש הממשלה אם תתאחדו, אך אף לא אחד מכם יוכל לעמוד בראשות הממשלה אם לא תתאחדו. זוהי קריאה אחרונה לדגל, רגע לפני שדלתות הרכבת נסגרות. מתוך זעקת הציבור, בשם הרצון הלאומי לשינוי בדרך שישראל הולכת בה, חובתכם כמנהיגים היא להקשיב, ואז לעשות את מה שנכון למדינת ישראל. אם לא תעשו כן, יידעו הציבור וההיסטוריה לשפוט אתכם".

בועז נול, שחתום על המכתב, אמר לוואלה! חדשות: "בשורה התחתונה ביבי שיקר לי בפנים. הוא הזמין אותנו לפגישה והבטיח שווין בנטל. הייתה לו הזדמנות עם קואליציה של 94 חברי כנסת, והוא בגד בנו". נול הוסיף, שעל ראשי מפלגות השמאל-מרכז "להיות ילדים גדולים, לוותר על האגו ולהתייצב מול ביבי". בתשובה לשאלה האם יתמוך ברשימה משותפת גם אם בראשה יעמוד אהוד אולמרט, הצהיר נול: "כל מי שהוא לא ביבי, כל מי שרוצה שינוי". מהליכוד טרם התקבלה תגובה על דברי נול.

לקריאה נוספת:
לבני: ההחלטה שאקבל תושפע מהחלטת אולמרט
לבני: האיחוד בימין מסוכן, צריך מהפך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully