וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוער בכנס ש"ס: תומך דרעי הכה את אחיינו של ישי

5.12.2012 / 3:07

האחיין הוכה בראשו לאחר שהניף שלט תמיכה בישי ופונה לבית החולים. הכנס בירושלים עמד בסימן הציפייה להודעה על יו"ר המפלגה. סקר חדש צופה יותר מנדטים לש"ס בראשות ישי

אחיינו של אלי ישי, עובדיה שעשוע, הוכה אמש (שלישי) בראשו בכנסת הפעילים של ש"ס בירושלים על ידי אחד מהפעילים המזוהים עם אריה דרעי. לדברי עדי ראיה הדבר אירע לאחר שהוא הניף שלט התומך בישי. בעקבות המכה שקיבל הוא פונה לבית חולים הדסה עין כרם לבדיקות כאשר שר הפנים מתלווה אליו.

כנס הפעילים היה כנס חם ואוהד עבור המפלגה ובמיוחד עבור אריה דרעי. עם כניסת שלישיית ההנהגה רבים מהפעילים צעקו אריה, אריה ושלטים הנושאים את שמו התנוססו במקום עד שהאחראיים הורידו אותם. בכל הזדמנות ובכל אזכור של דרעי הקהל השמיע את קולו.

ישי בדבריו ניסה לחזק את הפעילים ולהתניע אותם לפעול בשטח. לדבריו, "עם אותה עוצמה כמו שיש פה ועם אותה שמחה אנחנו צריכים ללכת למערכת הבחירות. אנחנו אולי לא מבינים את גודל המערכה, אבל מעולם לא הייתה תקופה כל כך קשה, רדיפה כל כך קשה כנגד שומרי התורה והמסורת היהודית. עד היום אנחנו נלחמים בגזרות מהמשלה השנייה של שרון שכללה את 'שינוי'". בדבריו תקף ישי את כל מפלגות הכנסת: "בכנסת הנוכחית כמעט לא הייתה סיעה שלא יצאה נגד עולם התורה, אפילו הבית היהודי". בסיום אמר: "בלי עבודה קשה אנחנו מתחילים עם 13 מנדטים, אבל אחרי האחדות הזו אנחנו צריכים להגיע לעשרים ואחת מנדטים. ש"ס חזקה זה ברכה לעם ישראל, ש"ס חזקה זה ברכה לשכבות החלשות וזה ברכה לעולם התורה".

בכירי מפלגת ש"ס התכנסו בחיפה. שלומי גבאי
כנס ש"ס בחיפה/שלומי גבאי

אריה דרעי דיבר על המהפכה הגדולה שהתנועה עשתה בישראל. "כשמרן הקים את המפלגה הזו אף אחד לא האמין שנעבור את אחוז החסימה. ומאז ועד היום איזו מהפכה? כמה תלמודי תורה? כמה ישיבות? וכמה מקוואות? היום אנחנו המחנה הגדול ביותר שיש ביהדות החרדית". בנוגע להכרעה על הנהגת המפלגה אמר דרעי: "אני רוצה להגיד את זה פעם אחת ולתמיד. אנחנו חיילים של מרן וכל מה שמרן יגיד אנחנו נעשה את זה בשמחה. כולנו קיבלנו צו שמונה וכולנו מגויסים, ביחד נעשה ונצליח".

מאחורי הקלעים של הכנס, מה שהעסיק את הפעילים ונציגי המפלגה היו הסקרים שפורסמו בימים האחרונים. הסקר שגרם להכי הרבה עניין היה זה שפורסם אתמול, בו ש"ס בהובלת ישי מקבלת שלושה מנדטים יותר מאשר תקבל המפלגה בראשות דרעי. הסקר נוגד את זה שפורסם בוואלה! חדשות בתחילת השבוע, שמעניק לדרעי יתרון ברור על ישי. סקר נוסף שטרם פורסם צופה 16 מנדטים לסיעה כאשר דרעי עומד בראשה. למרות הנתונים המחמיאים, בסביבת דרעי לא מפרסמים הנתונים ולא מוכנים להתייחס אליהם. לדבריהם, הדבר מזיק למפלגה והמקום היחיד שבו ייתכן והסקרים הללו יפורסמו יהיה לעיני הרב לקראת הכרעה בנושא.

לדברי אחד הגורמים בש"ס הסקר בוודאי הוזמן על ידי ישי. "הסקר הוזמן וגם התוצאות. אין לי מושג מדוע הוא עושה את זה אבל ללא ספק זו טעות, אין שום הגיון בזה, מה הוא מנסה להשיג?", הוא שואל. "מה הוא חושב, שזה יכול להשפיע על החלטת מרן? זה רק מזיק לו כי מבינים שהוא מנסה להפר את השלום בהנהגה".

בכירי מפלגת ש"ס התכנסו בחיפה. שלומי גבאי
סקר שפורסם אתמול צופה יותר מנדטים לש"ס בראשות ישי. הכנס בחיפה/שלומי גבאי

גורם מביתו של הרב אומר שההכרע ככל הנראה תתקבל כבר מחר. "ההכרעה תתקבל כבר מחר ולפי מה שאני מבין דרעי עומד להיות יו"ר התנועה".

גם לגבי הרשימה יש מספר אפשרויות. אחת מההערכות צופה שהרשימה תישאר כמו שהיא ושלושה חברים חדשים יצטרפו אליהם בסופה. הערכה אחרת צופה שמספר חברי כנסת יזוזו לאחורי הרשימה. לדברי גורם במפלגה, הח"כים שהיו פחות פעילים בקדנציה האחרונה יזוזו אחורה והחדשים ימוקמו בקדמת הבמה.

גורם בבית הרב סיפר שיש רצון גדול לסיים כבר מחר את הנושא. "בבית הרב מאוד רוצים לסיים את נושא הרכבת הרשימה מהסיבה הפשוטה שבית הרב נהפך למרכזיה טלפונית. אלפי שיחות מתקבלות בבית על ידי גורמים מגורמים שונים שרוצים להתברג ברשימה והם רוצים להוריד את הלחץ ואת הסוגיה הזו מסדר היום". לדבריו, "אם לא תהיה תקלה ברגע האחרון מועצת החכמים תתכנס מחר ותסגור את הרשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully