וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פמיניזם עירוני בוטה - במעטפת פופ-ארט

הכרזה ההיסטורית היומית מהספרייה הלאומית: בבחירות 1996 גייסה מרצ את האמן רוי ליכטנשטיין כדי למחות על האפליה ולדרוש את השוואת שכרן של הנשים לזה של הגברים

הנושאים האזרחיים נוטים לעלות במלוא החריפות ערב הבחירות. הנה מודעה של מרצ משנת 1996, שעניינה הצורך להשוות בין שכרן של נשים ושכרם של גברים.

כרזת תעמולה של מרצ, בחירות 1996. באדיבות הספרייה הלאומית, באדיבות המצולמים
כרזת תעמולה של מרצ, בחירות 1996/באדיבות המצולמים, באדיבות הספרייה הלאומית

הגרפיקה בסגנון ה"פופ-ארט", הדמויות מבוססות על ציוריו המוכרים של האמן רוי ליכטנשטיין, והמסר חד: שכרן של נשים רבות נמוך מדי, ובוודאי רחוק מלבטא את כישוריהן. האיור מציג את שתי הנשים הצעירות והנאות בשיחת חברות, ומובן כי הוא פונה למצביעות מרצ "קלאסיות" - נשים עירוניות ומשכילות.

מרצ, שקמה מתוך התנועה לזכויות האזרח של שולמית אלוני, הקפידה תמיד לעסוק בסדר היום האישי-אזרחי: זכויות האישה, זכויות המיעוטים, חופש הדת, חופש לבעלי נטיות מיניות שונות והתנגדות עקבית לכפייה דתית.

חומרי התעמולה של מרצ בלטו תמיד ביצירתיות בתחום הגרפיקה והעברת המסר, ובקרבה גדולה לקהל הליבה הנוטה להצביע עבור המפלגה. הדבר ניכר בכרזה שלפנינו גם מבחינת השפה שבפי הדוברת: "נמאס לי להרוויח חצי מהאפס הזה", כשמשחק המלים ברור. המשכורת המשולמת לנשים רבות היא "אפס", אך לא פעם גם בן-הזוג, הגבר המשתכר יותר ממנה, אינו אלא "אפס", בלשון האגרסיבית של הפמיניזם העירוני הבוטה.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות קודמות:
מפלגה של כ-ו-ל-ם: כך יצא המערך לדרך
"לאינתיפאדה יש רק תשובה אחת: טרנספר"
בחירות 1959: הימין נגד דיין ומפא"י ה"צבועים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully