וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעמולה אישית: כשבחרו את ראש הממשלה ישירות

הכרזה היומית מארכיון הספרייה הלאומית: בשנות ה-90 נבחר ראש הממשלה בנפרד מהמפלגה, והתוצאה הייתה תעמולה שלילית אישית - כמו המודעה הזו של הליכוד נגד אהוד ברק מ-1999

הכרזה שלפנינו, שהופקה על-ידי מטה נוער הליכוד לקראת הבחירות בשנת 1999, הבחירות לכנסת ה-15 ולראשות הממשלה, מתמקדת בביקורת על מנהיג "ישראל אחת", אהוד ברק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנושא הבוער באותם ימים היה הנושא הפלסטיני, בעיקר המשא ומתן שהתנהל בין ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו ובין יאסר ערפאת וראשי הרשות הפלסטינית בוועידת וויי בארצות-הברית. נתניהו הסכים ללכת לוועידה לאחר סירוב ארוך, שבמהלכו טען שהפלסטינים אינם מקיימים את הסכמי אוסלו ומערימים קשיים בפני האפשרות להתקדם לשלום.

הכרזה של נוער הליכוד מזהירה את הציבור מפני האפשרות שאהוד ברק יהיה ראש הממשלה הבא. המסר המועבר הוא שלברק יש "יותר מדי אמביציה" ו"פחות מדי עקרונות", ומכוון לכך שנתניהו הפוך לו בשני המובנים: איש העומד על עקרונותיו ואינו נותן לאמביציה להעבירו על דעתו. הנימה כאן אישית ללא מעצורים: הציבור מוזהר שאם אהוד ברק ינצח, יאסר ערפאת יכריז על מדינה פלסטינית וברק לא יידע לעמוד בפני האתגרים החדשים ואף ייכנע לפלסטינים. ההתקפה האישית קשורה לשיטת הבחירות: הבחירה הישירה בראש הממשלה.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות קודמות:
פמיניזם עירוני בוטה - במעטפת פופ-ארט
מפלגה של כ-ו-ל-ם: כך יצא המערך לדרך
"לאינתיפאדה יש רק תשובה אחת: טרנספר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully