וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס לנתניהו: "התחייב לשמור על אופי יהודי למדינה"

8.1.2013 / 23:35

שלושת מנהיגי התנועה פנו במשותף לראש הממשלה ודרשו ממנו לחתום על אמנה הקוראת למור את הסטטוס קוו. "ערכיה ישראל ביתנו הפוכים מערכי הליכוד; מסתמנת קואליציית שמאל"

שלושת מנהיגי תנועת ש"ס פנו היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לחתום על אמנה לשמירת אופייה היהודי של מדינת ישראל, ולהסביר לבוחרי המפלגה לאן מועדות פניו במישור זה. המכתב שצורף לאמנה נפתח במילים: "אנו, מנהיגי תנועת ש"ס, שותפיך בקואליציה האחרונה ומי שממליצים עליך להרכבת הממשלה הבאה, יחד עם מאות אלפי אזרחים מסורתיים בישראל שהצביעו לך בעבר, קוראים לך היום להצהיר על דרכה היהודית של ממשלתך העתידית לאחר הבחירות".

דרעי, ישי ואטיאס הציגו במכתבם שתי סיבות מרכזיות ליוזמת האמנה. האחת, החיבור עם מפלגת ישראל ביתנו, אשר, לפיהם, "ערכיה הפוכים" מאלה של הליכוד. והשנייה, ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בדבר גוש המרכז שמאל, אשר בגינו, לפי המכתב, "מסתמנת כעת קואליציית שמאל של אלה שיש להם, בה הליכוד מובל על ידי הצמד לפיד-לבני. קואליציה אשר, אם תקום, תשנה את פני המדינה הן מבחינה חברתית והן מבחינה יהודית, בדומה לקואליציית ליכוד-לפיד שהוקמה בשנת 2003 ואשר אתה היית שותף בכיר בה".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ארבעה עקרונות מרכזיים לבסיס המסורת היהודית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האמנה מורכבת מארבעה עקרונות מרכזיים, אשר, לפי המכתב, הם "בסיס המסורת היהודית שהינה היסוד להמשך קיומה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי". העקרונות הם: שמירת הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה כפי שנעשה עד היום; מניעת חקיקה שתאפשר גיורי בזק שלא על פי ההלכה; מניעת הסדרתם בחוק של נישואין אזרחיים שיאפשרו נישואי תערובת של יהודים עם מי שאינם יהודים; מניעת הפעלתה של תחבורה ציבורית בשבת.

מנהיגי ש"ס מסיימים את מכתבם בפנייה ישירה אל ראש הממשלה: "אנו משגרים את האמנה אליך בכדי שתחתום גם אתה על הערכים שהיית מחוייב להם עד היום, למען ידעו בוחרי הליכוד וכל עם ישראל באיזה דרך תוביל אותנו. כי אין מדינה בלי נשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully