וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין מברכים על הצהרת לפיד, בשמאל מתעלמים

פנחס וולף ויהושע בריינר

23.1.2013 / 23:32

חבריו לגוש המרכז-שמאל של יו"ר יש עתיד סירבו להתייחס לדבריו בדבר סירובו להקים גוש חוסם עמם, אך בבית היהודי מיהרו לאמץ את דבריו. מקורביו: "הוא הרג את הספין של שלי"

צילום: דניאל בוק, עומר מירון, ניב אהרונסון, רומן ואינר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

דבריו של האיש הכי מחוזר במערכת הפוליטית, על כך שלא יפעל להקמת גוש חוסם עם מפלגות השמאל, זוכים לאהדה בקרב אנשי הימין, אך חבריו של יאיר לפיד בגוש המרכז-שמאל בוחרים להתעלם מהם. מפלגת העבודה סירבה הערב (רביעי) להגיב להצהרה של יו"ר יש עתיד, לפיה הוא מסרב להיעתר לדרישתה של יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' שלא להיכנס לממשלה בראשות בנימין נתניהו. יו"ר מפלגת התנועה, ציפי לבני, שניסתה להקים גוש חוסם עם לפיד ויחימוביץ' עוד לפני הבחירות, סירבה להגיב גם כן למהלך של לפיד, וכך גם במרצ.

יאיר לפיד מחוץ לביתו ביום שלאחר הבחירות, ינואר 2013. דרור עינב
"הרג את הספין". לפיד במסיבת העיתונאים/דרור עינב

גם במפלגת השלטון, הליכוד ביתנו, לא התייחסו באופן ישיר לדברי לפיד, אך גורמים בליכוד הביעו שביעות רצון מהאמירה. היחיד שהגיב באופן רשמי הוא ראש הצוות למשא ומתן הקואליציוני בבית היהודי, ח"כ אורי אריאל, שכתב בדף הפייסבוק שלו כי הוא "מברך את יאיר לפיד על כך שאינו נוהה אחר יצר ההרס של השמאל אשר מעוניין להקים גוש חוסם עם חנין זועבי ואחמד טיבי". לדברי ח"כ אריאל, "הציבור אמר את דברו למען שוויון בנטל, כלכלה צודקת וחברה חזקה. הבית היהודי התחייב לעקרונות אלה במערכת הבחירות ואנחנו נפעל בכל כוחנו לשם כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ביש עתיד ובליכוד נערכים למו"מ

במפלגתו של לפיד מתכוננים כבר עתה לקראת המשא ומתן הקואליציוני, והיום הוחלט כי מנהל הקמפיין, הלל קוברינסקי, יעמוד בראש הצוות. אורי שני, איש "פורום החווה" מימי כהונת ראש הממשלה אריאל שרון, יצטרף אל קוברינסקי. שני נחשב גם לידידו של השר גדעון סער, שצפוי לעמוד בראש צוות המשא ומתן של הליכוד. ייתכן כי בסופו של דבר יוביל מקורבו של נתניהו, נתן אשל, את הצוות מטעם הליכוד. נתניהו, שמנסה לקרב אליו את לפיד, אימץ באופן מוחלט את תכניתו של יו"ר יש עתיד לשוויון בנטל וקרוב לוודאי שהוא יפעל לעגן זאת בחוק בהקדם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת הזרה, ינואר 2013. רויטרס
מניף את דגל השוויון בנטל/רויטרס

ראש הממשלה ושותפו לרשימת הליכוד-ביתנו, אביגדור ליברמן, דיברו היום כאילו מפיו של לפיד, ושבו על המסר כי נושא השוויון בנטל יהיה אחד מאבני היסוד של הממשלה. גורמים ביש עתיד הבהירו הערב כי הדבר מהווה קו אדום של "ייהרג ובל יעבור" עבורם. גם מינוי של ליברמן לשר ביטחון - דבר שבכל מקרה לא יתרחש - מהווה קו אדום עבור לפיד. בליכוד גברו היום הקולות שהסבירו כי תכניתו של לפיד מאוזנת ואין סיבה שלא לאמצה.

"לפיד הרג את הספין ששלי ניסתה לעשות", אמרו גורמים בסביבת לפיד בשיחה עם וואלה! חדשות. זו הייתה הסיבה להחלטתו לצאת למצלמות ולהבהיר כי אין סיכוי לגוש חוסם בשמאל. הספין הראשון שחיסל החודש לפיד היה עם יחימוביץ' - הניסיון של לבני להבטיח גוש חוסם. תוצאות הבחירות מראות כי הניסיון הכושל של לבני היה גורם מרכזי לקריסת התנועה בבחירות. "יחימוביץ' ניסתה לגרום ללפיד להקים ממשלה שהיא בעצמה הייתה מקימה - ממשלה שתהיה הסחטנית ביותר בתולדות ישראל, שלא תביא לא לשוויון בנטל ולא לשיפור מעמד הביניים", תקפו גורמים בסביבת לפיד. "הרעיון היה להרוג את הספין כמה שיותר מהר". לטענתם, אם המצב היה הפוך, ויחימוביץ' הייתה זוכה ב-19 מנדטים, היא הייתה מנסה להרכיב ממשלה עם החרדים כדי ליצור גוש חוסם - מה שהיה מונע את חקיקת החוק לשוויון בנטל שלפיד כבר ניסח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully