וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צולעים לבחירות: על משדרי החדשות בערב הראשון של בחירות 2015

3.12.2014 / 6:48

כבר עברו כמה חודשים מאז "צוק איתן" שהיה הפעם האחרונה בה אולפני החדשות מילאו את המסך בברברת אינסופית וחסרת תכלית ממשית. זוכרים כמה כיף היה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יום חג באולפן/מערכת וואלה!, צילום מסך

את אנחת הרווחה שפלטו באולפני החדשות השונים היה אפשר לשמוע ברחבי העולם. הולכים לבחירות, סוף סוף יש בשר שאפשר לנעוץ בו את השיניים. סוף סוף אפשר למלא זמן מסך בברברת אינסופית. כבר עברו כמה חודשים מאז הפעם האחרונה שזה קרה. זוכרים כמה כיף היה? בערוץ 10 בטח שמחים שיש בחירות. חברת החדשות היא האיבר היחיד שמתפקד בערוץ ותקופת בחירות (או מלחמה) היא בדיוק זריקת האטרופין שיכולה להוכיח שחדשות 10 היא מוצר צריכה בסיסי לכל גוף שידור שישרוד את המפץ הגדול בעולם התקשורת. זה כמובן לא הפריע לאנשי ערוץ 10 לעלות אחרונים עם מהדורת החדשות המרכזית. יותר משהפרה רוצה להניק, העגל רוצה להיות טבעוני.

החדשות המדאיגות, כפי שניסח זאת עמית סגל (או שמא היה זה נדב פרי?), הן שכבר בערב החדשות הראשון שהוקדש לסיקור בחירות 2015, סף הברברת היה נמוך מאוד. כך למשל יכלו צופי "לונדון וקירשנבאום" לשמוע את מתן חודורוב, פרשן כלכלי בעתות שלום, מספר שקנה השבוע פסנתר חשמלי אשר יגיע היום (רביעי) לביתו. מתברר שחודורוב למד לנגן על פסנתר כבר בנעוריו. ואת זה חברים, למדנו כבר בערב החדשות הראשון של בחירות 2015. האם אתם יכולים לדמיין כיצד החדשות שלנו ייראו בעוד חודש?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקר "מאוד יסודי" בערוץ 2/מערכת וואלה!, צילום מסך

החדשות המדאיגות יותר הן שגם אם אין ברברת במשדרי החדשות, איכות המשדרים מוטלת בספק. בערוץ הראשון, הגישה גאולה אבן, אשתו של שר הפנים עד לפני רגע, את "המוסף". כשאחד מאורחי התוכנית העיר שהממשלה הנוכחית היא ממשלת ימין "קיצונית", העירה אבן שזה תלוי על איזה חודש מדברים שכן, לגישתה וחס וחלילה לא לגישת בעלה שעוד ירצה לחזור לפוליטיקה יום אחד וסביר להניח שלא ממש ירצה להיות ממותג כימין "קיצוני", הממשלה הנוכחית לא תמיד היתה ממשלת ימין "קיצונית". בערוץ 2, הציגה מינה צמח "סקר מאוד יסודי". כמה יסודי יכול להיות סקר שנערך בזריזות? ובכן, מאוד אליבא דצמח.

את הכבוד האבוד של חדשות 2 הצילה, בקושי, יונית לוי. לאחר שמסיבה לא ברורה, עורכי מהדורת החדשות לא קטעו את נאומו של נתניהו כשזה החל בתעמולת הבחירות (ראוי לציין שאף מהדורה לא קטעה את הנאום אבל לערוץ 1 ולערוץ 10 יש נסיבות מקלות. כל ערוץ והחוב שלו לנתניהו), אמרה לוי כי אם חוק הבחירות היה בתוקף, הרי שתשעים אחוזים מנאומו של נתניהו לא היו משודרים. עם זאת, הבחירה המודעת של עורכי המהדורה בנתיב הפסיבי וסירובם לנקוט עמדה, יכולים לסמן רק רעות שכן פוליטיקאים נוספים ימהרו, בדיוק כמו שעשה יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג, לנצל את במת המהדורה לתעמולה. אם המגישים יקטעו את דבריהם, יוכלו הפוליטיקאים לטעון לשיקולים פוליטיים של עורכי המהדורה. גם אם כלל לא יהיה מדובר בשיקולים פוליטיים כמובן. מה לא עושים כדי למלא זמן מסך. והפעם, בניגוד לימי "צוק איתן", גם יש מפרסמים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם לערוץ 10 היה סקר. לא ברור אם "מאוד יסודי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

והכל מתחבר לפאזל אחד גדול. פאזל המיאוס. כבר ב-17:30 בתוכנית "עושים סדר" בהנחיית בן כספית התריעו משתתפי התוכנית מפני אחוז הצבעה נמוך שכן הציבור, רחמנא ליצלן, לא מתעניין בבחירות. כמה שעות מאוחר יותר עמית סגל אף תהה לגבי עתיד הדמוקרטיה הישראלית בתרחיש של אחוז הצבעה נמוך. מוטב יהיה לו סגל וחבריו בערוצים השונים יתהו לגבי עתיד מהדורות החדשות שכן בדיוק כמו הפוליטיקאים, גם מהדורות החדשות מנותקות מהעם. במקום להוביל סדר יום נוקב ונשכני, מובלות מהדורות החדשות ע"י האנשים אשר צריכים להינשך. בהיעדר אמון מהצופים, הקורוזיה תכרסם לאט לאט. אבל אולי, אם יתמזל מזלנו, לפני שהגרפים החגיגיים של ערב הבחירות יעלו על המסך עוד נוכל לשמוע את מתן חודורוב מבצע סונטה בסול מז'ור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully