וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה עולים להתקפה: "נתניהו מפחד מכולם"

3.12.2014 / 12:08

יו"ר התנועה לבני האשימה את ראש הממשלה ש"בגללו, כל הדברים החשובים למדינה הולכים לאיבוד". ח"כ הרצוג: "מסיימים 6 שנים רעות לישראל". ח"כ גלאון: "דרושה קואליציית מרכז-שמאל תחת הכותרת 'רק לא ביבי'"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

התאריך לבחירות לכנסת ה-20 רק נקבע, וההתנגחויות בזירה הפוליטית כבר עולות מדרגה בחריפותן. בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הבוקר (רביעי) כי "הבחירות הקרובות הן על שאלה אחת - מי ינהיג את המדינה", השיבה לו הבוקר שרת המשפטים המפוטרת ציפי לבני כי "יש לנו ראש ממשלה שמפחד".

"הכלי שלו להתמודד עם הפחדים עוברת דרך נאומים. הבעיה היא שנאומים לא עוזרים, לפעמים ההפך. ראש הממשלה מפחד פוליטית מכולם, אבל יותר מאותה קבוצה קיצונית גם בליכוד וגם בממשלה. אנחנו חייבים להחליף אותו", אמרה לבני וביקרה את נתניהו על דבריו נגדה אתמול - כאילו פעלה להדיחו. "השקר של אתמול היה שבהתנהלות לא אחראית כל הדברים החשובים למדינה הולכים לאיבוד".

עוד אמרה: "לצערי, במקום לחזק את ההכרה של העולם בזכותנו כיהודים למדינה משלנו, היא נשחקת. תפקידו של ראש ממשלה בישראל היא לחזק ולא להחליש את זכות ישראל למדינה. לעסוק בחיזוק הצהרת בלפור, ולא לעסוק בחיזוק אחיזתו האישית ברחוב בלפור (מעונו של נתניהו ע"נ)".

ישיבת סיעה של מפלגת העבודה , נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
הרצוג בישיבת סיעת העבודה/נועם מושקוביץ

יו"ר האופוזיציה ויו"ר העבודה ח"כ יצחק הרצוג המשיך באותה מגמה ואמר: "אנחנו מסיימים שש שנים רעות של ישראל וצריך ממשלה טובה יותר, מאחדת וחברתית. אנחנו האלטרנטיבה לכל מי שהמדינה חשובה לו". ח"כ דב חנין (חד"ש) המשיך לתקוף את הממשלה: "במה הועלתם? יש למישהו יותר ביטחון היום? יש יותר שנאה וכעס. יותר תהום. טיפחתם מלמעלה גזענות. אתם מאמצים את המסר של כהנא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גוש נגד נתניהו

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון הצטרפה למתקפה ויצאה נגד ראש הממשלה ושריו: "פחות משנתיים אחרי שהוקמה הממשלה הגרועה הזו, ראש הממשלה פונה לציבור, וזה המסר שלו: נכשלתי. עכשיו תבחרו בי שוב. ביבי כנראה חושב שאם הוא יאשים אחרים בכישלון שלו, לא ישימו לב שהוא זה שנושא באחריות על הביזיון שהיה כאן ב-20 החודשים האחרונים".

גלאון הוסיפה: "ממשלת נתניהו התנהלה בחודשים האחרונים כמו חבורה של תינוקות מגודלים, שהדבר היחיד שמנחה אותם זה קרבות אגו מי יקבל כותרות, ומשחקי האשמות. הגנון של הימין שבר את כל השיאים, ובדיוק בגלל זה אנחנו צריכים להיפטר מהגועל נפש הזה. היא קראה למפלגות השונות לחבור לגוש-נגד חזק. "מרצ רואה עצמה שותפה לגוש מרכז-שמאל גדול. כל מפלגה בגוש צריכה לרוץ על דגלה וכולן צריכות להתחייב להכריז שיהיו חלק מקואליציה שמסר העל שלה הוא 'רק לא ביבי'". עוד אמרה: "למרצ יהיה משקל מכריע בגוש הזה, משום שככל שמרצ תהיה גדולה יותר היא תכריע האם הממשלה הבאה תהיה גוש מרכז-ימין או גוש מרכז-שמאל שיהיה מחויב להגנה על הדמוקרטיה, לסגירת הפערים הכלכליים, למתן פתרונות ליוקר המחיה ולסיום הכיבוש ופתרון שתי מדינות".

מוקדם יותר הבוקר, נפגשו ראשי הסיעות עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, על מנת לדון בתאריך מוסכם לבחירות. בתום הישיבה הוחלט על כך שהבחירות יתקיימו ביום שלישי ה-17 במרץ, שכן המועד המוקדם ביותר הוא 90 ימים אחרי השלמת החקיקה לפיזור הכנסת.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
סופי - הולכים לקלפיות ב-17 במרץ
סקר וואלה! חדשות: גוש הימין מתחזק משמעותית, לפיד קורס
ח"כ הרצוג: "שש השנים הרעות של נתניהו תמו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים 02.12.2014. אמיל סלמן, הארץ
"לפיד ולבני עושים פוליטיקה ישנה". ראש הממשלה, אמש/הארץ, אמיל סלמן

מעט אחרי השעה 12:00 יתחיל במליאת הכנסת הדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית וראשונה, והממשלה צפויה לתמוך בהן. הליך החקיקה יושלם ביום שני הבא, יחד עם "חוק המסתננים" וחוקים ממשלתיים נוספים שצפויים לעלות לקריאה שנייה ושלישית.

אתמול פיטר ראש הממשלה את שרת המשפטים לבני ואת שר האוצר לפיד. בעקבות הצעד הזה, התפטרו יתר שרי יש עתיד, ובמפלגה אמרו כי השרים הפורשים יגיעו להיפרד היום מעובדי המשרדים שבראשם הם עומדים. מאוחר יותר גם שוחח לפיד עם יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. לפיד הבהיר להרצוג כי לא יתבע את תפקיד יו"ר האופוזיציה לעצמו. השניים לא דנו באפשרות של ריצה משותפת.

במסיבת עיתונאים שכינס אמש בירושלים אמר נתניהו כי החליט לפזר את הכנסת וללכת לבחירות לאחר ש"לפיד ניסה לעשות פוטש. ככה אי אפשר להנהיג". בהמשך תקף גם את שרת המשפטים היוצאת לבני, וטען כי היא שיתפה פעולה עם מזימותיו של לפיד. "הבנייה בירושלים היא חסרת אחריות, לפי לבני", אמר נתניהו. "בפועל, שניהם עושים פוליטיקה ישנה", טען.

יאיר לפיד שר האוצר מגיע לביתו לישיבת עם שרי יש עתיד. ראובן קסטרו
לפיד מגיע לביתו לישיבה עם שרי יש עתיד, אמש/ראובן קסטרו

במהלך חודש ינואר ייערכו הבחירות המקדימות במפלגות הבית היהודי והליכוד, שבהן ייקבע מי יעמוד בראש המפלגה ויהיה מועמד המפלגה לראשות הממשלה. במפלגת העבודה התקיימו בחירות לראשות המפלגה כבר לפני שנה, בהן נקבע כי יצחק הרצוג הוא המועמד לראשות הממשלה. מועד הפריימריז במרצ טרם פורסם.

המפלגות צריכות להגיש את רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית 47 יום לפני מועד הבחירות, כך שיש להניח שגם הבחירות המקדימות לרשימות המפלגה יתקיימו במהלך סוף חודש ינואר - תחילת חודש פברואר. במפלגות ישראל ביתנו, ש"ס, יש עתיד, התנועה, יהדות התורה לא נהוגה שיטת פריימריז.


(עדכון ראשון: 11:00)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully