וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הצבאי לשעבר רונצקי יתמודד בפריימריז בבית היהודי

6.12.2014 / 18:28

תא"ל (במיל') אביחי רונצקי הודיע על התמודדותו בבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת. הוא ממקימי ההתנחלות איתמר, ובעבר עמד בראש המנהלת לזהות יהודית. "העיסוק בפוליטיקה לא טבעי עבורי"

הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי בפריימריז של מפלגת הבית היהודי, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
ינסה להשתחל לכנסת. הרב רונצקי/נמרוד סונדרס

הרב הצבאי לשעבר, תת-אלוף (במיל') אביחי רונצקי, בן 63, הודיע היום (חמישי) על התמודדותו בפריימריז לרשימת מפלגת הבית היהודי לכנסת. רונצקי התגייס לצה"ל ב-1969 ליחידת שייטת 13 של חיל הים. בהמשך הוא עבר לחטיבת צנחנים, שם שימש כמפקד מחלקה וסגן מפקד פלוגה בגדוד 890. במלחמת יום הכיפורים היה רונצקי מפקד פלוגה בסיירת שקד ולחם בחזית הדרומית‏. בין היתר, הוא הוביל את פלוגתו בקרבות בראס סודר נגד לוחמי קומנדו מצריים שהונחתו באזור‏. במהלך שירותו בסיירת החל בתהליך חזרה בתשובה יחד עם אשתו רונית, אותה הכיר במסגרת שירותה כפקידה פלוגתית.

לאחר שחרורו מצה"ל עסק בהדרכת נערי רחוב מטעם עיריית ירושלים. בהמשך שימש כר"מ (רב המלמד תלמוד בישיבה) בישיבת עטרת כהנים בירושלים. בשנת 1980 היה שותף להקמת הישיבה אלון מורה ולימד בה כר"מ. בשנת 1984 היו בני הזוג רונצקי ממקימי היישוב איתמר בשומרון, אשר הוקם על ידי משפחות של חוזרים בתשובה מבוגרי מכון מאיר. הרב רונצקי אף שימש כרב היישוב בשנותיו הראשונות.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
62% מהציבור: לא לממשלה עם החרדים
פרי: "נתמוך בלבני או הרצוג אם יובילו את הגוש"
הרצוג: "אהיה ראש הממשלה"; לבני: "בכיף, רק לא נתניהו"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
מתארגן לקראת הבחירות. בנט/ראובן קסטרו

ב-1998 הקים את ישיבת ההסדר ביישוב. הוא חיבר סדרת ספרים העוסקת בהלכות צבא בשם "כחיצים ביד גיבור" (ארבעה חלקים), שבהם באה לידי ביטוי מעורבותו והיכרותו את חיי הצבא. במקביל לעיסוקו כרב, שירת במילואים עד לתפקיד של ראש מטה חטיבה מרחבית בשומרון. כמו כן, שימש כראש מנהלת השילוב הראוי בצה"ל ובשנת 2006 מונה לתפקיד הרב הראשי לצה"ל. ב-2012, כשנתיים לאחר שחרורו מהצבא, הקים את המנהלת לזהות יהודית ועמד בראשה.

"ההחלטה להתמודד בפריימריז לוותה אצלי בלבטים רבים", אמר הרב רונצקי. "העיסוק בפוליטיקה לא טבעי עבורי. אך נוכחתי לראות את ההשפעה הגדולה שניתן להגיע אליה מתוך הכנסת. מאז ומעולם פעלתי להעביר את היהדות בצורה מאירת פנים לכלל עם ישראל. כך עשיתי בשבתי כרב הראשי לצה"ל וכך גם במנהלת לזהות יהודית. לאחר היבחרי לכנסת אמשיך לפעול ביתר שאת בנושא, תחת הנהגת השר בנט".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully