וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון חולדאי בדרך לכנסת? "הוא מקבל פניות רבות"

אחרי שנשא הבוקר נאום פוליטי במיוחד, בלשכתו של ראש העיר תל אביב - שכבר הצהיר בעבר שיש לו שאיפות גם ברמה הארצית, לא שללו שפניו אל עבר המשכן: "הוא מתכוון להשפיע במערכת הבחירות". בעבודה העריכו שהמהלך בעל היתכנות נמוכה

צילום: באדיבות חדשות 2 וגלובס

(דברים שנשא חולדאי, הבוקר ב"וועידת גלובס לעסקים")

האם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בדרך לכנסת? בלשכתו לא שוללים זאת. בשבועות האחרונים החל חולדאי להגביר את מעורבותו בעניינים פוליטיים ברמה הארצית, ובמערכת הפוליטית עלתה התהייה אם ראש העירייה, החבר במפלגת העבודה, מתכוון להתמודד בשורותיה בבחירות 2015. בכירים במפלגה אמרו כי הם "לא מכירים מגעים שמתנהלים מול חולדאי", אבל בלשכתו של ראש העירייה סירבו להתחייב בפני וואלה! חדשות כי יישאר בתפקידו, ומסרו: "רון חולדאי מקבל פניות רבות ונמצא בקשר עם גורמים רבים במערכת הפוליטית. בכל מקרה, הוא מתכוון להשפיע במערכת הבחירות הקרובה". בלשכת חולדאי סירבו להשיב לשאלה מי הן המפלגות שמולן מתנהלים מגעים והאם רצונו של ראש העירייה להשפיע משמעותה בהכרח התמודדות בבחירות לכנסת.

חולדאי, בן 70, מכהן זו הקדנציה הרביעית ברציפות כראש עיריית תל אביב, והוא מצוי בקשרים טובים עם יו"ר העבודה, יצחק הרצוג. בבחירות המקדימות לראשות המפלגה בשנה שעברה תמך חולדאי בהרצוג, ובהודעה משותפת שפרסם עם ראש עיריית כפר סבא וראש עיריית ראשון לציון כתב: "הרצוג יחזיר את הדמוקרטיה והשקיפות למפלגה. הוא יחזקה ככוח פוליטי משמעותי וישיב תומכים רבים מאלו שנטשו אותה".

בחירות 2015 || כל העדכונים בוואלה! חדשות:
הנשיא ריבלין: "אני חושש שהציבור לא ילך להצביע בבחירות"
נפתלי בנט: "אין לי אובססיה להיות ראש ממשלה"
נתניהו מנסה לחסום את סער: פועל להקדמת הפריימריז בליכוד

רון חולדאי. קובי אליהו
ייכנס לזירה הארצית? חולדאי/קובי אליהו

במקביל, הוא מעולם לא הסתיר כי יש לו גם שאיפות פוליטיות ברמה הארצית. אחרי בחירתו לתקופת כהונה רביעית, באוקטובר 2013, אמר בראיון לדנה וייס: "ההערכה אליי מחוץ לתל אביב יותר גדולה אליי מאשר בתל אביב. ראש ממשלה? יכול להיות, יכול להיות אני לא פוסל, אף פעם לא פסלתי. אחרי שנת המאה (לתל אביב, שחלה בשנת 2009 - ד"י, ע"נ) אני מסתכל ימינה ושמאלה ואני יום אחד אחליט משהו. צריך לקפוץ על העגלה ברגע הנכון".

גורמים בעבודה העריכו כי המהלך הוא בעל היתכנות נמוכה. "אדם במעמדו של חולדאי לא אמור לכתת רגליים בין סניפים ולקושש קולות לפריימריז, אלא לקבל שריון במקום גבוה, והעובדה שהמפלגה הולכת למהלך גדול של שריון חברים רבים כחלק מאיחוד אפשרי במרכז-שמאל תפחית את הסיכויים שחברי הכנסת יסכימו לקבל עוד שריון", הסבירו. עוד העריכו בעבודה, כי חולדאי לא מנהל מגעים עם מפלגות אחרות: "הוא איש העבודה, וכל חייו היה כזה. האפשרות שיתמודד יחד עם יש עתיד או מרצ נראית קלושה".

בוז'י הרצוג בישיבת סיעת העבודה, פברואר 2011. עומר מירון
מקורב לחולדאי. הרצוג/עומר מירון

גם היום (ראשון) נשא חולדאי נאום בעל אופי פוליטי, כאשר ב"וועידת גלובס לעסקים" התייחס לטלטלה הפוליטית, ואמר: "פירוק ממשלה ופיזור כנסת אחרי שנה וחצי הוא כישלון מנהיגותי. אבל משנפלה ההחלטה לא נותר אלא להביט קדימה בתקווה שהממשלה ה-34 של מדינת ישראל תעשה את כל מה שהממשלה ה-33 לא עשתה. בראש ובראשונה - לייצר מנגנון שבמסגרתו הקואליציה שתקום תוכל למשול ולא רק לשרוד, תגדיר יעדים לאומיים ותפעל במרץ להשגתם, ולא רק תדבר, כי כבר שבענו דיבורים על רפורמות שנותרו על נייר".

"אמר את מה שהוא חושב"

עוד אמר ראש העירייה, כי "שום אדם הגיוני ובר דעת לא היה מחליט בדעה צלולה להטיל את מדינת ישראל לעת הזאת לקלחת של בחירות - אבל משנעשה הדבר, חשוב שהבוחר הישראלי יבין את משמעות ההכרעה שהוא נדרש לה במערכת הבחירות הזאת וישאל את השאלות הרלוונטיות ויכריע בהתאם".

על השאלה מדוע בחר לשאת נאום פוליטי ב"וועידת גלובס לעסקים", השיבו בלשכתו של חולדאי, כי "נוכח המצב היום וההתפתחויות הפוליטיות התייחס רון חולדאי ואמר את מה שהוא חושב. הוא אמר את זה מדם ליבו. מתבקש שראש עירייה בכיר כמותו יתייחס לאירועים הפוליטיים האחרונים המהווים השפעה על כל אזרחי ישראל".

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il
דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully