וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה לכחלון: התיקון שנועד להגביל גיוס כספים בוטל

7.12.2014 / 14:54

ועדת הכנסת, שדנה בחוק מימון מפלגות שאמור לעבור מחר בקריאה ראשונה, הורידה את הסעיף שלפיו רשימה שלא הייתה מיוצגת בכנסת היוצאת לא תוכל לקבל אשראי מהבנקים

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

ועדת הכנסת, שדנה היום (ראשון) בתיקון לחוק מימון מפלגות, הורידה מתוכן החוק את הסעיף שלפיו מפלגות חדשות לא יוכלו לקבל אשראי מהבנקים, אלא בכדי לרכוש בעזרתו נדל"ן. התיקון לחוק שצפוי לעבור מחר בקריאה ראשונה רגע לפני פיזור הכנסת, נועד להקטין את התלות של הסיעות באשראי הניתן מן הבנקים ולהגדיל את האשראי שהן מקבלות מהכנסת.

בין היתר, הוכנס לחוק סעיף שעסק במפלגות חדשות, ולפיו רשימה שלא הייתה מיוצגת בכנסת היוצאת לא תוכל לקבל אשראי מהבנקים, אלא כדי לרכוש באמצעותו נדל"ן. סעיף זה היה מקשה מאוד על ההיערכות של מפלגתו החדשה של משה כחלון לבחירות הקרובות, בכל הקשור ליצירת קמפיין, שכירת יועצים, פעילות שטח ועוד. ראשי כל הסיעות בכנסת חתומים על ההצעה ובישיבה היום הוסכם להסיר את הסעיף השני במחלוקת מסדר היום, אך כל עוד ההצעה לא עברה בכנסת, ניתן להכניס בה שינויים.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
רון חולדאי בדרך לכנסת? "הוא מקבל פניות רבות"
הנשיא ריבלין: "אני חושש שהציבור לא ילך להצביע בבחירות"
נפתלי בנט: "אין לי אובססיה להיות ראש ממשלה"

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה), מיוזמי הצעת החוק, אמר בדיון: "התיקון לא אמור לייצר עוול. לזה לא הייתי נותן יד. לכן, מצאנו איזונים. לגזברי המפלגות לא היה סיפק לנשום. גם אם אתה רב חסכן, המציאות לקחה אותנו למקום בלתי אפשרי".

משה כחלון במפגש במוזיאון תל אביב 5.12.2014. ראובן קסטרו
משה כחלון באירוע השקת הקמפיין, בשישי האחרון/ראובן קסטרו

ביום שישי האחרון השיק כחלון באופן רשמי את הקמפיין שלו לבחירות 2015. מלווה בפמלייתו הגיע שר התקשורת והרווחה לשעבר לפאב תל אביבי, ושם השיק את הקמפיין בנוכחות עשרות צעירים. "אני מהליכוד האמיתי שיודע לעשות שלום ולוותר על שטחים. אני שייך לליכוד השמרן והאחראי", אמר כחלון ושבר את העמימות באשר לעמדותיו המדיניות.

בין היתר, התייחס כחלון לאפשרות שישלב כוחות עם בנימין
נתניהו לאחר הבחירות. "אחבור לכל מי שיישם את האג'נדה שלי. אני לא פוסל אף אחד, ומי שפוסל – פסול", אמר כחלון נחרצות. "לא הכנתי תכניות במשך שנתיים כדי לשבת בסוף בצד. לדעתי זה טעות לפסול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, דצמבר 2014. אמיל סלמן/הארץ, מערכת וואלה! NEWS
כחלון יחבר אליו אחרי הבחירות? נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן/הארץ

כחלון התייחס גם לנושא הנמצא במוקד הקמפיין שלו - הנושא החברתי, ואמר: "התחושות קשות: 'אני לדירה לא אגיע בחיים', 'אני יכול להיות מהנדס ורואה חשבון, אבל אם אני לא מחובר למשרדים הנכונים אגיע למשכורת של 6,000 שקלים', אבל אסור להתייאש. יש אינטרס אחד לקבוצת בעלי ההון – הם נמצאים למעלה, נהנים ממשבר הדיור, ומהמשבר הפיננסי הנוכחי הם אלה שעושים כסף. המתנה שאתם יכולים לתת להם זה להגיד מה שהיה זה מה שיהיה. אל תעשו את זה. תגידו: מה שהיה לא יהיה – והחגיגה הזאת תיגמר".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully