וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהתפטר, פירון חוזר ללמד: "זה מה שאני יודע לעשות"

שר החינוך לשעבר פרסם פוסט שבו הציע לאנשי חינוך ומנהלי בתי לספר להזמין אותו להעביר שיעורים במוסדותיהם. הוא הבטיח כי "לא תושמע מילה אחת על פוליטיקה", אך ההורים זועמים: "זו תעמולת בחירות"

שי פירון שר החינוך מחוץ לבית של יאיר לפיד 2.12.14. ראובן קסטרו
פירון לאחר התפטרותו בשבוע שעבר מחוץ לביתו של יאיר לפיד/ראובן קסטרו

פחות משבוע לאחר שהודיע על התפטרותו מתפקידו כשר החינוך, ויממה לפני ההצבעה על פיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, נראה ששי פירון כבר מצא תעסוקה לשבועיים הקרובים. פירון פרסם אמש (ראשון) בדף הפייסבוק שלו קריאה לכלל אנשי החינוך ומנהלי מוסדות החינוך, מיסודי ועד תיכון, להזמין אותו להעביר שיעור בנושאים שקרובים לתחומו.

"בימים הקרובים אני חוזר לכיתה, חוזר לדבר חינוך!", כתב פירון. "כל מי שרוצה שאבוא ללמד שעה בכיתה שלו, מוזמן ליצור קשר במייל. נשוחח על חינוך, למידה, זהות וציונות. אגיע ללמד שיעור בגן ובי"ב, בהשתלמות מורים או בתנועת נוער. אז קדימה - אתם מזמינים, אני מגיע. ניפגש בכיתה, שי". בתחתית הפוסט צירף פירון מייל לפניות.

עוד בוואלה! חדשות:
נסראללה כקבלן משנה: אפשרויות התגובה של אסד לתקיפה / פרשנות
"כל נסיעה היא הימור": מדוע משרד התחבורה לא מטפל ב"כביש המוות"?
הודו: נהג מונית של "אובר" נעצר בחשד שאנס נוסעת

שר החינוך המתפטר שי פירון מציע ללמד כיתות ברחבי הארץ, 7 בדצמבר 2014. עמוד הפייסבוק של שי פירון, צילום מסך
הפוסט שפרסם פירון בעמוד הפייסבוק שלו, היום/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של שי פירון

בשיחה עם וואלה! חדשות, מסביר פירון שהוא חש צורך "לא לשבת בבית" ולנצל את השבועיים הקרובים עד להתחלת הקמפיין של יש עתיד והכניסה למערכת הבחירות. "זה הכי תמים והכי פשוט, ללמד זה מה שאני יודע לעשות", הוא אומר ומבטיח: "לא תושמע מילה אחת על פוליטיקה".

"שר כל הרפורמות": מה יעלה בגורל התכניות של פירון?

פירון מספר כי מאז התפטרותו, הוא מקבל תגובות חמות ברחוב ומכתבים אישיים רבים של תלמידים. למרות שפרסם את הפוסט רק לפני כמה שעות, כבר היום הוא העביר שיעור תנ"ך בבית ספר יסודי במרכז הארץ, בהתאם לחומר הקבוע בתכנית הלימודים. "זה היה כיף גדול", הוא מודה. "שם אמנם לימדתי תנ"ך, אבל אני בא לכל מי שמבקש. עכשיו סיימתי שיעור ואני כבר בדרכי למכללה להכשרת מורים בנתניה. הם רוצים שאלמד אותם מה זה למידה משמעותית, אז אני אקח נושא ואלמד אותם איך להעביר אותו ברוח למידה משמעותית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"נרשמו לי יותר מ-400 כיתות ביום אחד"

לדברי פירון, הוא קיבל פניות רבות להגיע וללמד. "אני אהיה בחמישי ברעננה, מחר בכנסת ובשלישי במכינה הקדם צבאית בערבה, במכינת נחשון. נרשמו לי יותר מ-400 כיתות ביום אחד", הוא מציין. "אני לא מלמד כל נושא, אלא רק מה שאני מבין - חינוך, למידה משמעותית, תנ"ך, זהות יהודית וציונות. הרי שבועיים לא יקרה כלום, ולאחר מכן, במסגרת הקמפיין, אני אשוב לפעילות הפוליטית שתכלול חוגי בית וכו'", הוא מוסיף ומדגיש כי הוא "מאוד מקווה לחזור" לתפקיד שר החינוך.

שר החינוך לשעבר מבהיר כי הפעילות הינה בהתנדבות מלאה ונועדה להעביר את זמנו שלא לבטלה. "החלטתי שאני אלך ללמד ולא אשב בבית. יש כבר לו"ז מלא לשבועיים הקרובים ולא מפסיקים להתקשר ולהזמין עוד. גם בחינוך הממלכתי הרגיל וגם בחינוך הדתי. בשבוע הבא אני מלמד בעמק המעיינות וגם בחיפה. אני מגיע גם למכינות קדם צבאיות ולמכינות נוער".

שר החינוך, ראשי הרשויות בעוטף עזה וראש עיריית שדרות אלון דוידי קיימו ישיבת היערכות מיוחדת. אוגוסט 2014. אדי ישראל,
פירון בסיור עם ראשי רשויות בדרוום, בשדרות, אוגוסט 2014/אדי ישראל

אך לא כולם מרוצים מהצעתו של השר לשעבר. אתי בנימין, יו"ר הנהגת הורים, מביעה התנגדות נחרצת לכניסתו של פירון למוסדות החינוך בתקופת בחירות. "שי פירון משתמש בילדים שלנו לקידום מעמדו הפוליטי", היא טוענת. "הרי חלק מהילדים אמורים לבחור בבחירות הקרובות. האם זו הפוליטיקה החדשה שהם (יש עתיד, ר"ב) דיברו עליה? להשתמש בילדים? אני מתכוונת לפנות למבקר המדינה וועדת האתיקה של הכנסת שיעצרו באופן מידי את כניסת תעמולת הבחירות אל תוך מערכת החינוך. זו לא פעם ראשונה שאנחנו נתקלים בשיטה הזו: גם בעת שהיה יועצו של ניר ברקת בקדנציה הראשונה שלו, הוא ייעץ לו להיפגש עם תלמידי י"ב מדי שבוע, וכך חיזק את הכוח האלקטוראלי שלו בקרב התלמידים".

יו"ר ועד ההורים בירושלים וחבר בפורום ועדי ההורים היישוביים, פז כהן, מוסיף: "הייתי שמח ללמוד בכיתה שבה שי פירון מלמד. יחד עם זאת, אם בכוונתו להתמודד לכנסת, אל לו לעשות כן. השר פירון הוא אדם ערכי ואני משוכנע בטוהר כוונותיו, אבל אי אפשר לעשות חוגי בית בבתי ספר. אם רוצה השר פירון ללמד, תפתח מערכת החינוך את שעריה בפני כלל חברי הכנסת. והרי ברור שההזדמנות אינה שווה ומכאן שאינה הוגנת".

פירון הגיע לכיסא שר החינוך לאחר קריירה ארוכה בתחום החינוך. בין היתר, הוא לימד בתיכון הימלפרב בירושלים ושימש מרצה שלא מן המניין באוניברסיטת בר אילן. בשנת 2002 הקים בפתח תקווה את הישיבה התיכונית "כפר גנים". ב-2004 היה לחבר ועדת דברת לרפורמת החינוך בישראל ושימש מנכ"ל עמותת "הכול חינוך" לקידום החינוך הציבורי בישראל.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully