וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אעביר חוק מע"מ אפס על מוצרי יסוד"

8.12.2014 / 10:03

ראש הממשלה הודיע כי במקום תכנית מע"מ 0 לדירות של לפיד, הוא יקדם תכנית שמטרתה להוזיל את מוצרי הצריכה הבסיסיים שבפיקוח בכ-15%. לדבריו, "זו תכנית הרבה פחות מעוותת" מזו של שר האוצר המפוטר

צילום: באדיבות חדשות 2 וגלובס, עריכה: גדי וינסטוק

אחרי שיצא נגד חוק הדגל של יש עתיד שנועד להקנות הנחה משמעותית ברכישת דירה ראשונה, הצהיר היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תחת זאת בכוונתו להגיש הצעה לאפס אחוז מע"מ על מוצרי יסוד.

"מע"מ אפס על דירות זו הטבה שתינתן במקרה הטוב ל-14-9 אלף אנשים בשנה", אמר נתניהו בנאומו בוועידת ישראל לעסקים של גלובס בתל אביב. "לעומת זאת, יש תכנית חליפית שאני מתכוון לקדם: מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים שבפיקוח. הדבר הזה יאפשר למשפחות לחסוך אלפי שקלים. מדובר בהפחתה מידית של 15% במחירי המזון המפוקחים - וכל ההנחה הזאת תגיע לכל האזרחים. ככל שהמשפחה יותר חלשה, החיסכון משמעותי יותר".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
אחרי שהתפטר, פירון חוזר ללמד: "זה מה שאני יודע לעשות"
לממשלת מעבר אסור לבצע "מחטפים". דעה
אהוד ברק נגד נתניהו: "היחסים של ישראל עם ארה"ב נפגעו"

רוה"מ בנימין נתניהו בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
"הדבר הזה יאפשר למשפחות לחסוך אלפי שקלים". נתניהו בוועידת ישראל לעסקים, הבוקר/דרור עינב

עוד אמר כי העלות של המהלך שלו היא כשני מיליארד שקלים, לעומת שלושה מיליארד שקלים לתכניות הדיור של לפיד. "מע"מ אפס על מוצרי מזון מפוקחים עולה מיליארד שקל פחות ועוזר למשפחות החדשות ולשכבות החלשות - זה צדק חברתי", אמר. "זו תכנית הרבה יותר נכונה, הרבה יותר צודקת, הרבה פחות מעווותת, מאשר סיוע של 200 אלף שקל לכמה משפחות", אמר בהתייחסו לתכנית של לפיד. "את הפער הזה של המיליארד שקל, אנחנו נעניק לחיילים משוחררים, נכפיל את הפיקדון לטובת לימודים, עסקים או דיור בסכום של שישים אלף שקל, זה יסייע לצעירים הללו להתחיל את חייהם, לרכוש דירה, לפתח עסק או ללמוד".

ראש הממשלה, שיודע כי יוקר המחייה עודנו נושא בוער שיעמוד במרכז מערכת הבחירות הקרבה, הוסיף כי "עדיין נשארו פערים ויש הרבה דברים שאנחנו צריכים לטפל בהם. יש ניסיונות שונים לטפל במה שקשור ליוקר המחייה ולמשבר הדיור. אני לא הייתי חסיד של חוק מע"מ אפס (לדירות), חשבתי שהחוק הזה יכול לעוות את שוק הדירות במקום להוריד את מחיריהן. חשבתי שזה יכול לגרום להיפך הגמור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מסיבת פרידה מיאיר לפיד במשרד האוצר, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
העימות עם שר האוצר לשעבר נמשך גם אחרי ההחלטה ללכת לבחירות. יאיר לפיד/נועם מושקוביץ

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully