וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ הרצוג: "עת לאפסן את האגו כדי לעבוד יחד"

8.12.2014 / 14:17

בישיבת סיעה אחרונה לפני ההצבעה על פיזור הכנסת אמר יו"ר העבודה: "נוביל גוש מרכזי גדול". לבני: "הבחירות - החלטה של ראש ממשלה שמפחד משריו". ברגע האחרון: תוספת של 3.6 מיליארד שקלים לביטחון

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

בצל ההתכתשויות בצמרת, ואחרי עוד סבב של חילופי האשמות בין ראש הממשלה נתניהו, יו"ר האופוזיציה הרצוג ושר האוצר המפוטר לפיד - מתכנסות היום (שני) סיעות הכנסת לישיבה אחרונה לפני ההצבעה על פיזור הכנסת ה-19 הערב.

"מפלגת העבודה חוזרת להיות מפלגת השלטון. נעשה זאת, בין היתר, בהובלת גוש מרכזי גדול - שמשמעותו עבודה גדולה", הכריז יו"ר העבודה בישיבת הסיעה. "לנגד עינינו טובת המדינה, ואנחנו שואפים להוביל אותה לכיוון אחר לחלוטין. זו העת לאפסן את האגו ולמצוא את המתווה הנכון כדי שנוכל לעבוד ביחד. נעשה את זה ב-17 במרץ, נעשה בגדול ונוביל את המדינה לעתיד טוב יותר".

"הבחירות האלה הן תוצאה של החלטה של ראש ממשלה שמפחד ולחוץ משריו שלו", אמרה יו"ר התנועה, שרת המשפטים המפוטרת, ציפי לבני. "ההחלטה שלו, אבל הבחירות לא מיותרות – זו ההזדמנות להחליף את ראש הממשלה המכהן וליצור ממשלה אחרת, שעומדת על שתי רגליים. אני מקווה שהציבור יבין את ההזדמנות למדינת ישראל לעשות את שינוי הכיוון הנדרש".

בחירות 2015 || עוד ידיעות בוואלה! חדשות
הרצוג תוקף את נתניהו: "לא אתה היית על ההגה 9 שנים?"
נתניהו: "אעביר חוק מע"מ אפס על מוצרי יסוד"
לממשלת מעבר אסור לבצע "מחטפים". דעה

ציפי לבני בישיבת סיעה של התנועיה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
"מקווה שהציבור יבין את ההזדמנות למדינת ישראל". לבני/נועם מושקוביץ

לבני הבהירה כי הצעת מע"מ אפס, שהעלה השר לשעבר עמיר פרץ מסיעתה, נדחתה על ידי נתניהו בעבר. "פרץ הציג תכנית שהתבססה על ביטול המע"מ למוצרי יסוד. באותו ערב, כשהגיעה ההצבעה, מי שהצביע נגד היה ראש ממשלת ישראל. הציבור צריך לדעת שכשהוא שומע את נתניהו יזכור מה הוא עשה לפני חודש ומה לא יעשה בעתיד".

במקביל, במה שנראה כמו "מכירת חיסול" בכנסת, רגע לפני פיזורה - אישרה ועדת הכספים העברת תוספת לתקציב הביטחון בסך 3.6 מיליארד שקלים. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), אמר כי "התוספת נועדה להמשך כיסוי הוצאות הביטחון בעקבות מבצע 'צוק איתן' וכי היא תילקח מריכוז כל עודפי 2013, ומהרזרבות של כל המשרדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ח"כ שפיר: "נתניהו מחלק ברגע האחרון לחברים בהתנחלויות"

ח"כ דב חנין (חד"ש) ביקר את ההחלטה ואמר כי "זו התוצאה של מדיניות של מלחמות. יש לה מחיר. הקיצוץ בתחבורה הציבורית לצורך העברה לביטחון זה חיסול שלה. בתקופת ממשלת מעבר, כשהכנסת מתפזרת זה לא ראוי ולא חוקי".

ח"כ איתן כבל ויו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג בישיבת סיעה בכנסת. נועם מושקוביץ
הרצוג וכבל/נועם מושקוביץ

במהלך הדיון הוצאה חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) מספר פעמים בעקבות ההערות שהשמיעה. "ארבע פעמים פינה אותי היום ניסן סלומינסקי (יו"ר הוועדה ע"נ) מהוועדה בגלל שדרשתי תשובות על תוספות פוליטיות שנתניהו מנסה לחלק ברגע האחרון לחברים בהתנחלויות בניגוד לחוק", אמרה ח"כ שפיר. "ב-6:50 הבוקר הגיעה למייל בקשה לשינויים בתקציב: 66 מיליון שקלים לחטיבה להתיישבות, 33 מיליון לטובת התיישבות חדשה ביהודה ושומרון, 47 מיליון שהם מענק בטחוני ליהודה ושומרון. הכל בניגוד לתקנות שהוועדה בעצמה קבעה. מבלי שחברי הכנסת רשאים לשאול שאלות, ללא זמן דיון, כשסלומינסקי אוסר אפילו על היועצים המשפטיים לדבר".

יו"ר העבודה הרצוג הוסיף בנושא זה: "חברי העבודה עובדים בווליום מלא. ראו המאבק בוועדת הכספים של הכנסת. היה מאבק מרשים ונחוש".

סתיו שפיר בסיור לחברות הכנסת החדשות, ינואר 2013. טלי מאייר
"שינויים בתקציב בלי שחברי הכנסת רשאים לשאול שאלות". ח"כ שפיר/טלי מאייר

מוקדם יותר, ספג נתניהו ביקורת חריפה מצד יריביו - במיוחד אחרי שהודיע על כוונתו לקדם הצעת חוק מע"מ אפס על מוצרי מזון בפיקוח. "עכשיו נזכרת? לא היית בקוק-פיט על ההגה בתשע השנים האחרונות", תקף הרצוג. "הציבור לא יקנה הבטחות סרק, אני לא אגיד דברים שלא אעמוד בהם".

לפיד הוסיף: "בתקופת הממשלה הקודמת שלך אדוני ראש הממשלה, כשהיית בה שר-על לענייני כלכלה, דור שלם קרס ואתה לא עשית דבר וחצי דבר. מחירי הדירות זינקו, טרפדת את הסיכוי היחיד של זוגות צעירים ששירתו בצבא, ואפילו לא טרחת לקרוא את זה".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully