וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לבחירות - עדכונים שוטפים

מליאת הכנסת אישרה את החוק לפיזורה בקריאה שנייה ושלישית, זהבה גלאון נפרדה מהכנסת: "ברוך שפטרנו" ושר האוצר לשעבר יאיר לפיד תוקף את בנימין נתניהו: "הוא יפסיד"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי

22:26 - ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) התייחס לפיזור הכנסת ואמר כי "פיזורה המוקדם של הכנסת מביאה לתחושת רווחה לכלל אזרחי ישראל, בפרט לציבור החרדי ולשכבות המצוקה". הוא הוסיף כי "הכנסת ה-19 תיזכר כרעה שבתולדות המדינה, בשל כישלון הממשלה בכל התחומים". לדבריו, "קואליציית ביבי-לפיד-בנט-ליברמן תיזכר לדיראון עולם בשל מאבקה הבוטה בציבור החרדי".

22:24 - ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר לאחר פיזור הכנסת: "הקואליציה הגרועה ביותר ליהדות החרדית התפרקה הערב עם התפזרות הכנסת. יהדות התורה נחושה להביא לשינוי יסודי ולהחזיר את הכבוד לתורה וללומדיה".

חברי הכנסת במליאת הכנסת בדיון על תיקון חוק למניעת הסתננות, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
בנימין נתניהו במליאת הכנסת, הערב/נועם מושקוביץ

22:06 - יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר בתום הדיון לפיזור הכנסת: "למרות שהבחירות המוקדמות לא רצויות, במצב שנוצר הן הרע במיעוטו. במציאות שחילוקי הדעות הופכות למחלוקות תהומיות, לאיבה אישית ולהתחשבנויות אישיות הממשלה הופכת לכלי ריק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

22:01 - חברת הכנסת ציפי חוטובלי אמרה לאחר אישור החוק לפיזור הכנסת כי מדובר ב"קריאת השכמה לציבור - תנו למנהיגים את הכוח למשול". היא הוסיפה כי "הגיע הזמן להגיד די לכוכבי אופנה שעולים ונופלים כמו שבאו. העם צריך לתת את המנדט למפלגות גדולות שיום אחרי הבחירות יוכלו לכונן קואליציה ראויה, ללא סחטנות וללא מניפולציות. פשוט להוביל את העם עם דרך, חזון ויכולת לממש אותם בפועל".

21:59 - מליאת הכנסת אישרה את החוק לפיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 93 קולות וללא מתנגדים. הבחירות לכנסת ה-20 יתקיימו ב-17 במרץ.

הכנסת ה-19 הצביעה על פיזורה, דצמבר 2014. טלי מאייר
לימור לבנת, שלי יחימוביץ' וזהבה גלאון לאחר ההצבעה על פיזור הכנסת, הערב/טלי מאייר
הכנסת ה-19 הצביעה על פיזורה, דצמבר 2014. טלי מאייר
מפזרים את הכנסת/טלי מאייר

21:50 - יו"ר ועדת הכנסת, יריב לוין (ליכוד) סיכם את הדיון על פיזור הכנסת: "הייתה קואליציה מאוד קשה לניהול, הרבה מאוד ניסיונות למשוך את הדברים לקצוות מאשר עבודה משותפת והנכונות להבין את הצרכים של האחר כדי להגיע לתוצאה". הוא הוסיף כי "גם האופוזיציה לא תוכל להביט בגאווה גדולה מכיוון שלמרות הכול, הקואליציה לא הפסידה באף הצבעה, מה שמעיד שהאופוזיציה לא הצליחה לאתגר את הממשלה באופן מספק".

21:30 - יו"ר חד"ש, מוחמד ברכה, אמר בדיון על פיזור הכנסת כי "כולם מלינים על קוצר חייה של הכנסת הזו אבל בכל זאת הכנסת הזו יצרה תקדימים שאני מקווה שהם בלתי חוזרים". ברכה הוסיף כי "במשך שנה ותשעה חודשים הממשלה הצליחה לנהל ארבע-חמש מלחמות רצופות, שכל אחת מהן צריכה קדנציה ארוכה".

21:26 - יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה במליאת הכנסת, בדיון לפיזורה: "זו תחושה מוזרה לעמוד כאן ולהתפזר אחרי שנה ושמונה חודשים אך איזה כיף שאנחנו לא צריכים להישאר כאן יותר בהרכב הזה". גלאון הוסיפה: "כמה טוב יהיה להצביע להפלת הממשלה הזאת וכמה טוב לראות אותה הולכת הביתה. ברוך שפטרנו. שלום ולא להתראות".

חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
"שלום ולא להתראות". זהבה גלאון בדיון לפיזור הכנסת, הערב/נועם מושקוביץ

21:21 - שר האוצר לשעבר יאיר לפיד התייחס במליאת הכנסת לבחירות הקרבות ואמר כי "ראש ממשלת ישראל עשה שתי טעויות: הטעות הראשונה היא שהוא לקח את ישראל לבחירות מיותרות לגמרי שלא משרתות את הציבור, לא משרתות את הכנסת ולא משרתות את עם ישראל. הטעות השנייה היא שהוא יפסיד".

21:04 - מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק למניעת הסתננות. ארגוני זכויות אדם, שעתירתם הובילה לביטול שני התיקונים הקודמים לחוק, הודיעו כי יעתרו לבג"ץ גם נגד התיקון הנוכחי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:17 - ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטתה של שרת התרבות והספורט לימור לבנת לפרוש מהחיים הפוליטיים. "לימור תרמה תרומה משמעותית למדינת ישראל במגוון התפקידים שמילאה סביב שולחן הממשלה ובכנסת ישראל והיוותה דמות מרכזית בציבוריות הישראלית ובתנועת הליכוד", אמר. "אני משוכנע שלימור תמשיך לתרום מכישוריה הרבים לטובתה של מדינת ישראל".

23 שנים הספיקו לה כדי למצות את השירות הציבורי: שרת התרבות והספורט לימור לבנת פורשת

18:52 - יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה להודעת הפרישה של שרת התרבות והספורט, לימור לבנת. "אומנם לימור לבנת הייתה בת פלוגתא פוליטית ולא אחת היו לנו חיכוכים והתנגשויות פוליטיות על רקע אידאולוגי, אבל יש לי הערכה רבה לפעילותה במאבק לקידום נשים ולהגנתן ולשוויון מגדרי, ואני מאחלת לה בהצלחה בדרכה", אמרה.

שרת התרבות לימור לבנת. ראובן קסטרו
פורשת. לימור לבנת/ראובן קסטרו

18:04 - שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, הודיעה כי היא פורשת מהחיים הפוליטיים. "אני חשה תחושת מיצוי מהחיים הפוליטיים ורוצה לפנות לכיוונים חדשים", אמרה. "ההחלטה לפרוש גמלה בליבי מזה זמן, ולפני מספר חודשים, אף שוחחתי עליה עם ראש הממשלה. כמובן, שקודם שאצא לדרך חדשה, בכוונתי להשלים עוד שורה של משימות, שהעבודה עליהן נמצאת בעיצומה".

השר לשעבר משה כחלון במסר תקיף על תכנית נתניהו למע"מ אפס: "קודם שיחזיר את מה שלקח"

16:55 - מפלגות מרצ והעבודה חתמו על הסכם עודפים לקראת הבחירות לכנסת ה-20.

16:52 - יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס במהלך ישיבת הסיעה של מפלגתו לאפשרות שעלתה בימים האחרונים, של הקמת קואליציה חלופית עם המפלגות החרדיות ואמר כי "אין דיל עם אף אחד". דרעי הוסיף: "יש שני תנאים מינימליים להצטרפות לממשלה: העלאת שכר המינימום ולהוריד את יוקר המחייה על ידי מע"מ אפס על מוצרי יסוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

16:42 - שר התקשורת לשעבר משה כחלון התייחס בוועידת גלובס לעסקים בתל אביב לרשימה שירכיב למפלגתו עבור הבחירות לכנסת ה-20. "לא סגרתי עם אף אחד שום דבר, אבל הרשימה תיסגר בשבוע הבא", אמר. "מה שיאפיין את האנשים הוא שהם נקיי כפיים שמחויבים לציבור, לא לטייקונים. הם לא יגיעו כי הם חברים שלי, הם יגיעו כי הם טובים".

רגע לפני שהכנסת מתפזרת: ראש הממשלה מקדם תכנית שפסל רק לפני חודשיים

16:03 - מפלגת ישראל ביתנו והמפלגה בראשות משה כחלון סיכמו על הסכם עודפים בין המפלגות בבחירות הקרובות. סגנית שר הפנים ומזכ"לית ישראל ביתנו, ח"כ פאינה קירשנבאום, חתמה על ההסכם עם נציג מפלגתו של כחלון.

אביגדור ליברמן ומשה כחלון. יואב דודוביץ' שלומי גבאי, עיבוד תמונה
סיכמו על הסכם עודפים. משה כחלון ואביגדור ליברמן/עיבוד תמונה, יואב דודוביץ' שלומי גבאי

16:00 - הבחירות המקדימות לרשימה של מפלגת העבודה לכנסת ה-20 יתקיימו בין ה-13 ל-18 בינואר – כך הודיע מזכ"ל המפלגה, חיליק בר, בישיבת הסיעה שהתקיימה בכנסת.

15:57 - ישיבת ועדת הכספים של הכנסת פוזרה לאחר שלא הצליחה לגייס את הרוב הדרוש על מנת להעביר עשרות מיליוני שקלים לחטיבה להתיישבות. נציגי הקואליציה הפעילו לחץ רב על חבר הכנסת איציק כהן (ש"ס) לתמוך בהעברת הכספים, אך הוא סירב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אורלי לוי אבקסיס בחירות 2015 מליאת הכנסת אריה דרעי. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת לפני ההצבעה על פיזרוה, הערב/נועם מושקוביץ
חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014/נועם מושקוביץ
חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014/נועם מושקוביץ
בחירות 2015 מליאת הכנסת ציפי ליבני יעקב פרי יאיר לפיד. נועם מושקוביץ
בחירות 2015 מליאת הכנסת ציפי ליבני יעקב פרי יאיר לפיד/נועם מושקוביץ
חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014/נועם מושקוביץ
חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014/נועם מושקוביץ
  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully