וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מציע להקדים את הפריימריז בליכוד ל-31 בדצמבר

9.12.2014 / 9:20

אם הצעתו של ראש הממשלה תתקבל מחר בוועדת החוקה של המפלגה, הבחירות המקדימות יוקדמו בשבוע מהתאריך שהסתמן. ארבעה מקומות ישוריינו לנשים ונציגי המחוזות ישתלבו ברשימה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי

(צפו: הכנסת הצביעה על פיזור הכנסת ה-19)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציע להקדים את הבחירות המקדימות לראשות הליכוד בשבוע מהתאריך שהיה צפוי. על פי מסמך שהגיש נתניהו לוועדת החוקה של הליכוד, שבה היא דנה הלילה (שלישי), נתניהו מעוניין כי הבחירות המקדימות יתקיימו ב-31 בדצמבר, ולא ב-6 בינואר, כפי שהסתמן שיקרה.

עוד מציע ראש הממשלה שיתאפשר לו לשריין את המקומות ה-11 וה-24 ברשימה, ושיובטחו ארבעה מקומות לנשים עד המקום ה-34. כמו כן, הוא מציע כי נציגי המחוזות ישתלבו ברשימת הליכוד לסירוגין החל מהמקום ה-16. אם הצעתו של נתניהו תאושר בוועדת החוקה של המפלגה, היא תעלה מחר להצבעה במרכז הליכוד.

בחירות 2015 - כל הכותרות:
כחלון במסר לנתניהו: "קודם שיחזיר את מה שלקח"
נשים ישולבו ברשימות החרדיות? גפני: "יעשו מהן קרקס"
איחוד בגוש המרכז-שמאל: האם זה ישתלם בקלפי?

חברי הכנסת במליאת הכנסת בדיון על תיקון חוק למניעת הסתננות, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
מנסה להקשות על סער? נתניהו/נועם מושקוביץ

הקדמת הבחירות המקדימות יקשו על השר לשעבר גדעון סער להצטרף למרוץ. בימים אלה שוקל סער להתמודד נגד נתניהו על ראשות הליכוד, אולם טרם קיבל החלטה סופית בנדון, והקדמת הבחירות תיאלץ אותו לקבל החלטה בתוך ימים ספורים. בימים האחרונים כבר החלו תומכיו לאסוף מפעילי המפלגה חתימות כדי לאפשר לו רשמית להתמודד.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שיחות לבדוק אפשרות להקדמת הפריימריז בליכוד כבר בשבוע שעבר, מיד כשעלתה האפשרות להקדמת הבחירות, על מנת להיערך מהר ככל האפשר לבחירות כלליות במרץ ולסיים בו זמנית ובמהירות האפשרית את הפריימריז – הן לראשות הליכוד והן לרשימה לכנסת. הדבר יקצר את תקופת הפריימריז, יחסוך משאבים ויאחד את הליכוד לקראת הבחירות שבהן יוכרע מי יהיה ראש הממשלה הבא ומי תהיה מפלגת השלטון".

אמש עברה סופית הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-19 בקריאה שנייה ושלישית. ההצעה עברה ברוב של 93 חברי כנסת, ללא מתנגדים וללא נמנעים. הבחירות לכנסת ה-20 ייערכו ב-17 במרץ.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully