וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצלנו את הכלכלה": המסמך הפנימי של יועצי לפיד

10.12.2014 / 0:30

למרות המצב העגום בסקרים, ביש עתיד מאמינים שהם יובילו את גוש המרכז אחרי הבחירות. בדף מסרים פנימי שהגיע לידי וואלה! חדשות נכתב לח"כים: "לפיד הוא היחיד שיכול להפיל את נתניהו"

ערוץ הכנסת

(לפיד נואם בפיזור הכנסת)

אחרי שאתמול פוזרה הכנסת, קמפיין הבחירות נפתח אתמול (שלישי) באופן רשמי, ומפלגת יש עתיד - כך נראה, בבעיה. יו"ר המפלגה ושר האוצר המפוטר יאיר לפיד מצוי זה מספר חודשים במומנטום שלילי. הוא לא הצליח לקדם חלק מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו כמו ברית הזוגיות ותחבורה ציבורית בשבת, וגם תכנית הדגל שלו, מע"מ אפס לדירה ראשונה, סוכלה על ידי ראש הממשלה. אם לא די בכך, לפיד מוצא עצמו מבודד בגוש המרכז כאשר אפילו לא מצא עם מי לחתום על הסכם עודפים לחלוקת מנדטים אחרי הבחירות.

אבל אם תשאלו את אנשי יש עתיד, המצב במפלגה טוב מתמיד. דף מסרים פנימי של המפלגה, שהגיע לידי וואלה! חדשות, ואמור לתדרך חברי כנסת כיצד להתבטא בתקשורת, מלמד כי יש עתיד דווקא "תוביל את גוש המרכז". מיד לאחר מכן נכתב: "אנחנו נחבור למפלגות אחרות כדי להפיל את השלטון".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
בניכוי שליש: אילו ח"כים לא יהיו בכנסת הבאה?
השרה לימור לבנת הודיעה על פרישה מהחיים הפוליטיים
כחלון במסר לנתניהו: "קודם שיחזיר את מה שלקח"

מתוך דף המסרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד למצבו של לפיד, שהסקרים מדברים על ירידה משמעותית בכוחו מ-19 מנדטים כעת לכעשרה בבחירות הקרבות, דף המסרים הפנימי של המפלגה גורס כי "לפיד הוא היחיד שיכול בסופו של דבר להפיל את נתניהו כי הוא מביא קולות גם מהימין וגם מהשמאל".

לפי הניתוח של יש עתיד, "הרצוג יכול להביא יותר קולות מהשמאל על חשבון מרצ ויש עתיד, אבל זה לא מחליש את נתניהו, רק מחזק אותו. אנשי המרכז ימין, כולל כאלה שנמאס להם מנתניהו בחיים לא יצביעו למפלגת העבודה, אבל ללפיד הם יצביעו, אם הוא יהיה חזק מספיק". יש לציין כי במשפט זה טמונה סתירה לוגית שכן היא מסמנת את מפלגת יש עתיד כמפגת שמאל, בעוד שהיו"ר לפיד הקפיד להצהיר שוב ושוב כי הוא עומד בראש מפלגת מרכז.

"את הכל נתניע מחדש"

באשר להתנהלותו הכלכלית של שר האוצר לשעבר, נכתב בדף המסרים: "כן, ההתחלה של יש עתיד הייתה קשה. איבדנו שנה שלמה רק על הצלת כלכלת ישראל מהקריסה שאליה הוביל נתניהו בממשלה הקודמת (...) אז אנחנו באנו ותיקנו את הקטסטרופה והם הפילו את האחריות עלינו". בדף המסרים לא הוזכרה העובדה כי שבועיים לפני שלפיד פוטר, חברת דירוג האשראי פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה".

"התקציב ותכנית הדיור יהפכו לתכנית העבודה שלנו מיד כשנרכיב את הממשלה, הכול מוכן, את הכול נתניע מחדש", נכתב בדף המסרים תוך התעלמות מכך שתקציב המדינה החדש, שיעבור במקרה הטוב בכנסת לקראת חודש יולי 2015, יהיה שונה לחלוטין מזה שלפיד הגיש לממשלה בספטמבר השנה. בין ההישגים שמצויינים בדף המסרים נכתב "חוק הפונדקאות", למרות שזה עבר רק בקריאה ראשונה.

בין לבין, משלב גם דף המסרים כמה שורות בעלות נימה אנטי חרדית מובהקת, כאשר הסיכום אליו הגיע לכאורה נתניהו עם החרדים כונה על ידי יש עתיד "מכירת חיסול ערכית". לפי יש עתיד, דוגמה אחת ל"מכירת חיסול ערכית" היא הגדלת קצבאות הילדים.

לקריאת דף המסרים המלא

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully