וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: נתניהו יורד, הרצוג נצמד אליו

10.12.2014 / 0:20

סקר שפורסם בערוץ 10 מנבא כי רשימה משותפת להרצוג ולבני תניב 22 מנדטים, ולליכוד 20 בלבד. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: נתניהו זוכה ל-23%, הרצוג צמוד אליו עם 22%. עוד בסקר: סער מביא לליכוד כמות מנדטים זהה לנתניהו

צילום: דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

יש סיכוי למהפך? סקר שפורסם אתמול (שלישי) בערוץ 10 ונערך בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס קובע כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, רשימה משותפת למפלגת העבודה ולתנועה הייתה זוכה ל-22 מנדטים, שניים יותר ממה שתקבל הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך, הייתה הופכת הסיעה בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני לגדולה ביותר בכנסת.

עוד עולה מהסקר כי המגעים להקמת רשימה משותפת הצליחו לשפר משמעותית את נתוניו של יו"ר העבודה הרצוג במדד ההתאמה לראשות ממשלה; לפי הסקר, בעוד שראש הממשלה נתניהו זוכה ל-23% תמיכה בשאלה מיהו האיש המתאים ביותר לכהן בתפקיד, הרצוג נצמד אליו, עם 22% תמיכה. יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, זוכה ל-13% ממשתתפי הסקר, משה כחלון ל-10%, אביגדור ליברמן עם 10% ויאיר לפיד עם 9% בלבד. מדובר בעלייה מרשימה בנתונים שהשיג הרצוג לעומת סקרים קודמים.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ח"כ שקד מתלכלכת: "אתם מגרבצים ואנחנו עושים"
"הצלנו את הכלכלה": המסמך הפנימי של יועצי לפיד
בניכוי שליש: אילו ח"כים לא יהיו בכנסת הבאה?

יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
תופס גובה. יו"ר העבודה יצחק הרצוג/דרור עינב

לפי תוצאות הסקר המלא, הבית היהודי תזכה ל-15 מנדטים (שלושה יותר ממה שיש לה כיום), רשימה בראשות משה כחלון ל-13 מנדטים, ישראל ביתנו 11 מנדטים, יש עתיד עם 10 מנדטים (ירידה של תשעה מנדטים לעומת היום), ש"ס 7 מנדטים, יהדות התורה 7 מנדטים, מרצ 6 מנדטים, חד"ש 5 מנדטים, רע"ם-תע"ל 4 מנדטים, ובל"ד לפי הסקר לא עוברת את אחוז החסימה. ראוי לציין שהמפלגות הערביות נסקרו בנפרד, אף שהן מקיימות מגעים להקמת רשימה מאוחדת.

אגב, משתתפי הסקר נשאלו גם עבור מי היו מצביעים בבחירות אילו היו מתקיימות היום, בהנחה שהשר לשעבר גדעון סער, שטרם הכריע אם יתמודד בפריימריז, היה עומד בראש הליכוד - ולא נתניהו. לפי הסקר עולה כי גם בראשות סער היה זוכה הליכוד ל-20 מנדטים, מספר זהה לכמות המנדטים שהיה זוכה עם נתניהו בראשו.

הסקר נערך על פאנל האינטרנט של חברת "פרוייקט המדגם" בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון, וכלל 545 נשאלים שמהווים מדגם מייצג לחברה בישראל.

יצוין שלא מדובר בסקר הראשון שחוזה כי רשימה משותפת לעבודה ולתנועה תהפוך לגדולה במליאה; סקר שפורסם בגלובס בשבוע שעבר חזה 24 מנדטים לרשימה המאוחדת, ו-22 לליכוד, בעוד שסקר של ערוץ הכנסת שפורסם בראשית השבוע חזה 23 מנדטים להרצוג ולבני, ו-21 מנדטים לליכוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רוה"מ בנימין נתניהו בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
הוא וסער מניבים לליכוד 20 מנדטים. נתניהו/דרור עינב

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל, התייחס אתמול להתקדמות במגעים בין לבני להרצוג, והתייחס לחשיבות הבשלתם לכדי רשימה מאוחדת. "אנחנו מדברים מתוך כוונה להגיע להבנות", אמר בכנס של תנועת "שמאלה" באור יהודה, "צריך לאפסן את האגו. מי שלא יבין את הרגע הזה, יענש בציבור. אני לא יודע מתי רגע כזה יכול לחזור. יש פה רגע לעצור את הדהרה המטורפת של מפלגות הימין. אם זה לא ייעשה, זה רגע לא יסולח".

נתניהו, שמודע לאפשרות שסער ירוץ נגדו - הציע אתמול להקדים את הבחירות המקדימות לראשות הליכוד בשבוע. על פי מסמך שהגיש נתניהו לוועדת החוקה של הליכוד, שבה היא דנה הלילה, נתניהו מעוניין כי הבחירות המקדימות יתקיימו ב-31 בדצמבר, ולא ב-6 בינואר, כפי שהסתמן שיקרה. מהלך כזה, אם יאושר - יקשה על סער להצטרף למרוץ.

בהכנת הידיעה השתתפה דנה ירקצי

(עדכון ראשון: 20:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully