וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "לא פוסל אף אחד; לא את הרצוג ולא את נתניהו"

13.12.2014 / 11:25

באירוע "שבתרבות" בתל אביב הבהיר שר החוץ כי לא יתנגד להצטרף לקואליציה בראשות יו"ר העבודה או לחבור שוב לראש הממשלה. הוא בירך על האיחוד בין הרצוג ללבני, אך טען כי "הדיבור על רוטציה הוא פספוס"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בתיאטרון הלאומי "הבימה" בתל אביב כי הוא לא פוסל ישיבה בממשלה העתידית עם יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג או עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר ישראל ביתנו בירך על האיחוד בין הרצוג לבין יו"ר התנועה ציפי לבני, אך הוסיף כי היה שם "פספוס גדול" בעקבות הסיכום על רוטציה בין השניים אם תרכיב הרשימה המשותפת את הממשלה הבאה.

"אני חושב שיצירת מסגרות גדולות זה דבר מבורך", הסביר ליברמן. "עם זאת, אני חושב שהייתה שם גם החמצה ופספוס גדול. במקום לדבר על המהות מדברים עוד פעם על הרוטציה". לדבריו, הוא לא נמנה עם "מחנה לא רק ביבי" ועל אף חילוקי הדעות בינו לבין נתניהו, שהובילו לפירוק השותפות בין הליכוד לישראל ביתנו, הוא מעריך אותו. "הגישה הזאת של לפסול מישהו בגלל יחסים אישיים או ויכוח לא מהותי היא לא נכונה", אמר ליברמן. "צריך להיות ענייניים. מעולם לא פסלנו איש - ישבתי עם בוז'י ועם ציפי בממשלה ואפילו הצטרפתי לממשלת אולמרט בניגוד לאינטרס האלקטורלי שלי". הוא הוסיף כי "ישראל ביתנו ישבה עם החרדים, עם קדימה, עם הליכוד ועם שינוי. מה שחשוב זה מהות הנושאים ובמה מטפלים. יש לנו תנאים מהותיים וגם פרסמנו אותם, כמו הסדר אזורי כולל".

עוד בוואלה! חדשות
הדילמה של קרי: ארה"ב תקרא בעצמה להקמת מדינה פלסטינית?
לבני: "מוכנה לשלם מחיר כדי שהיעד יושג"
הפצוע בפיגוע משחזר: "הבנתי שאני בסכנה, התחלתי לברוח"

ציפי לבני ויצחק בוז'י הרצוג במסיבת עיתונאים, דצמבר 2014. דרור עינב
"ישבתי כבר איתם בממשלה". לבני והרצוג במסיבת העיתונים שבה הודיעו על ריצה משותפת/דרור עינב

כמו כן, שר החוץ חזר על כך שהוא לא יחבור למפלגת כולנו של משה כחלון, על אף חתימת הסכם עודפים בין המפלגות וחרף הסקרים, שמצביעים על כך שהוא יזכה בכעשרה מנדטים בלבד. "אנחנו הודענו כבר שאנחנו הולכים לבד עם רשימה עצמאית", הצהיר ליברמן. "אני לא יודע לקרוא סקרים אלא לעבוד בשטח".

על הנושא המדיני אמר ליברמן כי "אנו בפרשת דרכים וכדאי לקבל הכרעות. צריך שהעניין יהיה בידינו. אנו רואים שהפלסטינים כל הזמן יוזמים - באו"ם, במועצת הביטחון ובפרלמנטים באירופה. לא מספיק להיות דובי לא-לא. ההצעה שלנו הכי הגיונית והכי סבירה". לטענתו, "אנחנו חייבים לשאול את עצמנו למה עד היום נכשלנו בהשגת שלום עם הפלסטינים. הדיאגנוזה הייתה לא נכונה ובהתאם לכך התרופה לא נכונה, ולכן והבעיה לא נפתרה. הסכסוך שלנו לא עם הפלסטינים אלא עם העולם הפלסטיני. הכול חייב להיות חבילה אחת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פגישת אביגדור ליברמן וג'ון קרי בוושינגטון. ספטמבר 2014. Jordan Silverman,
"היחסים עם ארה"ב חזקים ואיתנים". ליברמן בפגישה עם קרי בחודש ספטמבר/Jordan Silverman

בקשר ליחסים עם ארצות הברית הדגיש שר החוץ כי הם "חזקים ואיתנים ומבוססים על אינטרסים משותפים, לא רק עם הממשלים". לדבריו, "בלי קשר להנהגה כזו או אחרת – אין משהו איתן יותר מהיחסים עם ארה"ב. היחסים הם חשובים וקריטיים עבור מדיניות החוץ והביטחון שלנו ושום דבר לא ישנה את זה. אני מציע לפוליטיקאים ישראלים לא לריב עם ארה"ב דרך כלי התקשורת. מה שצריך ללבן, צריך לעשות בחדרים סגורים".

שר החוץ התייחס גם לסוגיית ערביי ישראל. "יותר מ-70% מזהים את עצמם כפלסטינים. הם מזדהים עם האויב שלנו", טען ליברמן. "כשאבו מאזן אומר שהוא רוצה מדינה פלסטינית – הוא רוצה 'יודנריין', בלי יהודי אחד, אפילו לא במסגרת כוחות בינלאומיים. אנחנו, עם זאת, צריכים להפוך למדינה דו-לאומית, עם יותר מ-20% פלסטינים שחיים פה ונהנים מביטוח לאומי ודמי הבראה. הקשר בין מדינה פלסטינית לפלסטינים פה זה מה שיפוצץ אותנו. אין לי שום בעיה עם ערבים, אך הדרישה שלנו חייבת להיות זהה לכולם – לויאליות למדינה שאתה חי בה. מי שמזדהה עם הפלסטינים, שאבו מאזן ישלם לו דמי אבטלה וכל מה שהוא רוצה".

לפנייה לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully