וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה אישרה את האיחוד עם לבני; הרצוג: "עושים מהפך"

15.12.2014 / 0:24

חברי ועידת המפלגה אישרו פה אחד את האיחוד עם מפלגת התנועה ואת הסכם הרוטציה שנחתם בין הרצוג ללבני. הפריימריז יתקיימו ב-13 בינואר. "ביחד ננצח את הבחירות ונחליף את ההנהגה"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

ועידת מפלגת העבודה אישרה אמש (ראשון) את הסכם האיחוד עם מפלגת התנועה, שעליו חתמו ברביעי האחרון יו"ר העבודה יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ציפי לבני. בוועידת המפלגה בגני התערוכה שבתל אביב אישרו הנוכחים את האיחוד פה אחד, וכעת הוא יהפוך לרשמי.

הרצוג נשא נאום בפני הנוכחים ובו דיבר על הרשימה המאוחדת כאלטרנטיבה לליכוד ולבנימין נתניהו בראשות הממשלה. "ביחד אנחנו נוביל את הרשימה המשותפת האיכותית ביותר, שתנצח את הבחירות ותחליף את ההנהגה. אני אחליף את בנימין נתניהו, ומפלגת העבודה בראשותי תחליף את הליכוד בהגה השלטון", אמר הרצוג. "יש לנו מנהיגות שלא הייתה כמותה למדינת ישראל כבר שנים רבות, ואני אומר לכם שבעוד 94 יום אנחנו עושים כאן מהפך".

"הבטחתי שאעשה כל שביכולתי על מנת לייצר אלטרנטיבה שלטונית לממשלת הפחד והשיתוק של נתניהו", המשיך הרצוג ואמר. "הבטחתי שנהיה אלטרנטיבה לממשלה שחבריה מתחרים ביניהם מדי יום – מי מסית יותר, מי מתלהם יותר, מי קיצוני יותר, וכל זאת בזמן שאזרחי המדינה מאבדים אמונה, ונפרדים מהתקווה שיכול להיות כאן טוב יותר".

בחירות 2015 - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
החבילה הנדיבה של הרצוג נחשפת: לבני תזכה ל-6 שריונים
ח"כים מש"ס נגד ישי: "נאמנים למרן, מחזקים את דרעי"
בתום שנה וחצי: שי באב"ד פורש מתפקידו

יצחק (בוז'י) הרצוג בוועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה. דרור עינב
הרצוג בוועידת העבודה, אמש/דרור עינב

הרצוג הסביר את השיקולים העומדים בבסיס האיחוד עם התנועה. "קיבלתי הכרעה אישית ומנהיגותית", אמר יו"ר העבודה. "אני מכיר את ציפי לבני שנים ארוכות. אני מכיר את כישוריה ואת יכולותיה, ואני יכול לומר לכם – ציפי לבני ואני נוביל במנהיגות משותפת את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר". הרצוג הדגיש כי בינו לבין לבני יש שותפות אמת. "זו שותפות של מנהיגים ומפלגות שטובת המדינה בראש סדר היום והעדיפויות שלהם", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

יחימוביץ' על האיחוד: "לטובת המדינה עושים ויתורים"

שלי יחימוביץ' דיברה אף היא בפני חברי הוועדה ואמרה כי היא הייתה מעדיפה שהרצוג יהיה המועמד היחיד לראשות הממשלה. "גם אני לא אוהבת שריונים", היא הסבירה. עם זאת, לדבריה, "מתוך ראיית טובתה של המדינה ודבקות בערכים הפוליטיים, עושים ויתורים. כששמים על המאזניים את היתרונות והחסרונות – היתרונות עצומים".

"העם קץ בשלטון נתניהו", הוסיפה היו"רית הקודמת של העבודה. "ההסתה בתקופת ממשלתו נראית כמעט כמו ערב רצח רבין. זה לא במקרה, כי במקום שיש עוני, אין שום ניסיון לתהליך מדיני, יש ייאוש מוחלט – במקום הזה צומחת שנאה וגזענות". היא ציינה כי אחרי ההסכם הזה הרשימה המאוחדת תהיה הכוח המוביל "שיחליף את הממשלה הרעה הזו".

שלי יחימוביץ' בוועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה. דרור עינב
"נחליף את הממשלה הרעה הזו". יחימוביץ'/דרור עינב

במסגרת הסכם האיחוד, לבני תשוריין במקום השני ברשימה המשותפת לכנסת ואם המפלגה תרכיב את הממשלה היא גם תעמוד כשנתיים בראשות הממשלה במסגרת הרוטציה, לאחר שהרצוג יכהן בתפקיד בשנתיים הראשונות. כמו כן, ברשימה המשותפת ישוריינו המקומות ה-8, ה-16, ה-21, ה-24 וה-25 לחברים במפלגת התנועה, שאותם תבחר לבני.

חברי המפלגה אישרו גם את התכנית לשריין מקום מטעמו של היו"ר במקום ה-11 ברשימה, אשר מיועד ככל הנראה לח"כ שאול מופז מקדימה אם זה יבחר להצטרף למפלגה. כמו כן, אושר התאריך שבו יתקיימו הפריימריז, 13 בינואר, ובמסגרתם תינתן הבטחת ייצוג לשתי נשים בכל עשירייה. כמו כן, ישוריין המקום ה-7 ברשימה עבור מזכ"ל המפלגה, חיליק בר.

הרצוג ולבני סיכמו על איחוד ורוטציה: "רק יחד ננצח". יותם רונן
לבני והרצוג במסיבת העיתונאים שבה הכריזו על האיחוד/יותם רונן

הסקרים לאחר האיחוד בין לבני והרצוג החמיאו לשניים, והפכו את העבודה למפלגה הגדולה ביותר. לבני, שלא חצתה את אחוז החסימה לבדה, הגדילה את כוחה של מפלגת העבודה שזכתה ב-24 מנדטים בסקר ערוץ 2. שתי המפלגות מחזיקות בכנסת הנוכחית ב-21 מושבים. מיד אחריה מתייצב הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 23 מנדטים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 18:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully