וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי נערך לפרישה: שוקל להקים מפלגה חדשה בשם "מרן"

15.12.2014 / 0:16

היום עשוי ישי להודיע על המשך דרכו הפוליטית. אם יחליט לפרוש מש"ס, ייתכן שיכריז על הקמת מפלגה חדשה. שמות נוספים שנבחנים: "יחד" ו"ישראל מאוחדת". אורי אריאל עשוי לחבור אליו אם יעזוב את הבית היהודי

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

בעקבות המשבר החריף שפרץ במפלגת ש"ס, והוויכוח המהותי בין יו"ר המפלגה אריה דרעי לקודמו אלי ישי, האחרון עשוי להודיע כבר היום (שני) על פרישה מהמפלגה ועל המשך דרכו הפוליטית. עם זאת, ייתכן שישי ימתין להחלטתו של השר אורי אריאל אם לפרוש ממפלגת הבית היהודי, שכן במקרה כזה הם עשויים לרוץ ברשימה משותפת. במידה וישי יפרוש מש"ס ואריאל לא יפרוש מהבית היהודי, עשוי ישי להכריז על הקמת מפלגה חדשה בראשותו שתתמודד בבחירות הקרובות, אשר ייתכן שתיקרא "מרן", על שמו של המנהיג הרוחני של ש"ס לשעבר, הרב עובדיה יוסף, שהלך לעולמו בשנה שעברה.

אמש נפגשו יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה, אשר חברה ל"בית היהודי", אורי אריאל, ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. בתום הפגישה פרסמו השניים הודעה משותפת ובה נכתב כי האווירה הייתה "עניינית" וכי השניים ימשיכו את המגעים ביניהם בזמן הקרוב. כאמור, אם מפלגתו של אריאל תפרוש, ייתכן שהיא תחבור לרשימה בראשות ישי. לפי שני סקרים פנימיים שהזמינו גורמים בימין בשבוע שעבר, רשימה משותפת של ישי ואריאל תזכה בשבעה מנדטים.

בחירות 2015 - כל הכותרות:
"למחנה הלאומי יש יותר ממועמד אחד לראשות הממשלה"
החבילה הנדיבה של הרצוג נחשפת: לבני תזכה ל-6 שריונים
ח"כים מש"ס נגד ישי: "נאמנים למרן, מחזקים את דרעי"

ח"כ אלי ישי בבית החולים הדסה עין כרם שם הרב עובדיה מאושפז, אוקטובר 2013. יואב דודקביץ'
יעמוד בראש מפלגה חדשה? ישי/יואב דודקביץ'

לפי הערכה, בש"ס לא יאהבו את השם "מרן" וינסו למנוע את המהלך. במידה שהשם לא יאושר או אם השר אריאל יצטרף אליה, היא תיקרא "יחד". כמו כן, נבחנת האפשרות כי המפלגה החדשה תיקרא "ישראל מאוחדת".

כמו כן, נודע כי ח"כ יוני שטבון, שהודיע אמש על פרישתו ממפלגת הבית היהודי, נפגש מוקדם יותר עם ישי, והוא ככל הנראה ישתלב במקום ריאלי במפלגתו החדשה של ישי.

מוקדם יותר אתמול התייחס אריה דרעי לקרע במפלגתו. "מרן אמר לפני לכתו שהוא מחזיר את הפיקדון לאריה דרעי", אמר דרעי במסיבת עיתונאים. "הצעתי לידידי ישי להיות מספר 2 עם תפקיד של שר ועוד שורה של דברים (שנועדו) לשמור על כבודו. משום מה הוא לא הלך איתנו".

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

(עדכון ראשון: 22:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully