וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחזור לליכוד האמתי

17.12.2014 / 15:04

אופיים ומורשתם של ז'בוטינסקי ובגין סללו עבור הליכודניקים את הדרך, ועלינו, המאמינים בדרך, מוטלת החובה להמשיך להוביל את מפלגת השלטון

מאז יסודה, הייתה תנועת הליכוד בית למחנה הלאומי בישראל. תנועת הליכוד חרטה על דגלה את תורתו של ז'בוטינסקי והפכה אותה למקור האידאולוגי ולרוח המפעמת בקרבה. על פי מורשת ז'בוטינסקי, ישנם חמישה דברים, "חמשת המ"מים", שבאחריות המדינה לספק לאזרחיה וביניהם: מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא. כמפלגת שלטון חובה עלינו להעמיד את חמשת הדברים הללו לנגד עיננו ולהיות מוכוונים אליהם. זהו השלב הראשון בתהליך החזרה לליכוד האמתי.

מנחם בגין, אחד ממנהיגיה הגדולים ביותר של תנועת הליכוד, אמר בנאומו הידוע כשאומות העולם דרשו מישראל הקמת מדינה נוספת ממערב לירדן: "אני לא מפחד מפני אף אחד – אני אומר את האמת בפניו (בפני קנצלר גרמניה דאז שמידט) ואין לי שום סיבה לפחד...", והמשיך את דבריו בהתייחס ללחצי השמאל בישראל: "ואם יש כמה יפי נפש שהחלו ככה לעקם את האף שלהם, אז שיהיה להם אף עקום". אמר, ודבריו נחרתו בי ועומדים לנגד עיניי יום יום. בגין הוא דוגמא לאחריות מנהיגותית, דוגמא ליכולת לקבלת החלטות קשות מנשוא אך כאלה ששומרות על האינטרס הלאומי. בגין היה ראש ממשלה אמיץ שהביא שלום עם מצרים מתוך עוצמה והרתעה, לא חשש מהעמדה העולמית נגד הפצצת הכור העיראקי, יצא למגר את הטרור בלבנון ולצד אלה - נתן פתחון פה לבני השכונות שעמדתם הושתקה עד אז על ידי ממשלות השמאל.

כמי שינק בילדותו את ערכי ז'בוטינסקי והתחנך על ערכיה של תנועת בית"ר, איני יכול לעצום את עיני ולראות את תנועתי סוטה מן הדרך. זה הזמן לעצור את הסחף ולחזור לליכוד האמיתי, המקורי.

הערכות לקראת ועידת הליכוד, גני התערוכה, ת"א, אוקטובר 2012. דרור עינב
קודם כל לחזור לחמשת המ"מים. ועידת הליכוד/דרור עינב

אופיים ומורשתם של ז'בוטינסקי ובגין סללו עבור הליכודניקים את הדרך, ועלינו, המאמינים בדרך, מוטלת החובה להמשיך להוביל את הליכוד והמדינה ברוח זו. בשנים האחרונות נדמה כי ישנם כאלה שאיבדו את הדרך. נבחרי ציבור שכל מטרתם היא הישרדותם הפוליטית, שרים ששיקולים זרים מסמאים את עיניהם, חברי כנסת שנמנעים מלקבל את ההחלטות הנכונות, וכן הלאה. ניתן לראות את האופורטוניזם הפוליטי בדמויות שצמחו מתוך הליכוד כמו אריק שרון וציפי לבני - אנשים שבחרו לנטוש את הספינה ונקטו באיחודים פוליטיים שונים ומשונים, כשמטרתם העיקרית היא היצמדות גרידא לכיסא בכנסת. והאידיאולוגיה? היכן היא? שכחנו לשם מה אנחנו כאן?

מעבר להיותה תנועה חברתית ולאומית, תנועת הליכוד היא הגוף הדמוקרטי הגדול בישראל. יחד עם ביטחון, כלכלה ובניית חברה איכותית במדינת ישראל, נחרטו על דגלה של הליכוד ערכים דמוקרטיים שמתווים את דרך התנועה ואת אופן התנהלותה. מפלגת הליכוד היא אחת המפלגות היחידות שמאפשרת את בחירת נציגיה על ידי ציבור הבוחרים שלה, דבר שמוביל בצורה ישירה לכך שיש בה ייצוג רחב מכל פלחי האוכלוסייה הישראלית. בנוסף, שיטת בחירת הרשימה לכנסת מבטיחה לפלוט בצורה דמוקרטית את האנשים שאינם מייצגים את דרך התנועה כראוי ולהכניס רוח צעירה חדשה לכנסת בכל בחירות.

הכנסת הבאה, כשהליכוד בראשותה, צריכה להפעיל שיקול דעת ולהחליט מה טוב למדינת ישראל על פי תפיסת המחנה הלאומי ולא לפי דרישות חברי הקואליציה. אנחנו צריכים להוביל את המדינה על פי ערכי תנועת הליכוד - לא כפי שקרה בכנסת האחרונה בה נכנענו ללבני וללפיד ונתנו להם גיבוי לדרישותיהם כמו לגשת לשולחן המשא ומתן בהקשר המדיני ואת חוק הגיוס וברגע שסיימו את מבוקשם - הפכו את שולחן הממשלה באצטלת "חוק הלאום". עלינו לשרת את העם ולהוביל את מדינת ישראל באומץ, ביושר, ולא לפחד מול אויבינו ומול העולם כולו. המזרח התיכון של 2014 מחפש לנגוס ולפגוע בחלשים, בממצמצים ובמזגזגים ולנו אין בית אחר וגם לא את הפריבילגיה ליפול.

לפרסום מאמרים בוואלה! דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully