וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על הפרשה: "כוחות עלומים פוגעים בישראל ביתנו"

שר החוץ הגיב לפרשה החמורה שבה מעורבים בין היתר בכירים במפלגתו, וטען כי הוא "מאמין בחפותם". הוא רמז כי ישנו ניסיון מכוון לפגוע באנשיו ועקץ: "בכל הנוגע לישראל ביתנו - אין בחירות בלי חקירות"

שר החוץ אביגדור ליברמן בראיון לוואלה! חדשות. נועם מושקוביץ
"לא למהר ולחרוץ את דינם". ליברמן/נועם מושקוביץ

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס אתמול שישי) לפרשת השחיתות לכאורה שנחשפה השבוע, ואשר מעורבים בה בין היתר בכירים במפלגתו. לדברי שר החוץ, שהיה עצמו במוקד חקירה פלילית בפרשת השגריר ב-2012, גם הפעם, מדובר בניסיון מכוון לפגוע בישראל ביתנו לפני מערכת בחירות.

"'מקרה זה תמיד הפתרון הקל למי שמתעצל לחשוב', כתב א.ב יהושע בספרו "אש ידידותית". לכן, רק אלו שמתעצלים לא יחשבו מדוע ואיך, פעם אחר פעם וללא יוצא מן הכלל, בכל מערכת בחירות, מתערבים 'כוחות עלומים' ופוגעים בזכותה של ישראל ביתנו להתמודדות הוגנת. כי בכל הנוגע לישראל ביתנו - אין בחירות בלי חקירות", כתב שר החוץ בדף הפייסבוק שלו.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
השואו של ביבי: נתניהו נפגש עם הפעילים לערב משוחרר
סקר וואלה! חדשות: גוש הימין נחלש
ה"מרן" החדש של אלי ישי

בנוגע לחשדות כלפי סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום והשר לשעבר סטס מיסז'ניקוב - אמר: "אני בטוח בחפותם של כל חברינו, ומזכיר שוב שרצוי לא למהר ולחרוץ את דינם של האנשים, כי בחברה דמוקרטית אדם הוא חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת". עוד אמר ליברמן כי הוא "דוחה בתוקף את הניסיון להכתים את ישראל ביתנו כולה. בכל הפעמים אנחנו ידענו להתמודד עם זה ויצאנו מחוזקים, גם הפעם נתחזק ונמשיך לפעול למען ביטחונה ואחדותה של מדינת ישראל. מילה זו מילה".

ניסיון לגייס עדי מדינה נוספים

בינתיים, נמשכת החקירה בפרשה המסועפת שבמרכזה חשד לקבלת ולמתן שוחד בשורת מקרים. אתמול נודע כי אף שכבר סמוך לתחילת החקירה הסמויה הצליחה המשטרה לגייס לטובתה עד מדינה - גם במסגרת החקירה הגלויה בכוונת החוקרים לנסות להפוך חלק מ-28 העצורים לעדי מדינה. הסיבה לניסיון לגייס עדי מדינה נוספים היא שהדבר יכול להביא לגילוי חשודים פוטנציאליים נוספים בפרשה.

לפי החשד במשטרה, סגנית השר קירשנבאום העבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים. בתמורה, על פי החשד, קירשנבאום קיבלה חזרה כספי שוחד וטובות הנאה שונות. בלהב 433, החוקרת את הפרשה, עיכבו לחקירה את קירשנבאום יחד עם השר לשעבר מיסז'ניקוב, שמעצרו הוארך. ביחידה החוקרת מעריכים כי קירשנבאום הייתה החוט המקשר בין כל הגורמים בפרשות השונות. לדברי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, סגנית השר היא זו שפעלה לאגד סביבה את כל נבחרי הציבור, במטרה לשלשל כספים מהעמותות השונות לכיסה.

במהלך הימים הקרובים צפוים אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה לעצור חשודים נוספים בפרשה. אתמול נעצרה העוזרת הפרלמנטרית של קירשנבאום, ויקה רבין. מעצרה של רבין הוארך בשישה ימים והיא חשודה בין היתר בלקיחת שוחד. גם בנה של קירשנבאום, תמיר, נחקר באזהרה.

במשטרה סבורים כי הקשרים שיצרו סגנית השר ומקורביה נעשו ללא קשר בין המועצות או בין העמותות המעורבות בפרשה. כך, החשודים בקבלת הכספים והחזרתם ל"מקור" במועצה או בחברה ציבורית לא ידעו על קיום אותה שיטה במקומות אחרים, ונוצר מנגנון משומן של תזרים מזומנים.

לפי החשד, יותר מחמש מועצות אזוריות היו מעורבות בפרשה, וכן אנשי חברות ציבוריות, ובהן חברות לבניית כבישים. על פי החשד, סגנית השר פעלה להעברת מימון לעמותות ולחברות ממשלתיות בתמורה למינויים של אנשי ישראל ביתנו באותן חברות, ואף לעתים בתמורה לקבלת כספים שהולבנו דרכן. במשטרה סבורים כי בדרך זו, הצליחו קירשנבאום ומקורביה להזרים מיליוני שקלים לכיסם, כמו גם לקבל טובות הנאה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il
לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 15:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully