וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "לא אעבור על החוק כדי להתברג גבוה בליכוד"

31.12.2014 / 17:44

שר הביטחון תקף את הקיצונים במתפקדי הליכוד, והבהיר כי הוא "מעדיף את שלטון החוק". בסביבתו של שר הביטחון טוענים כי מתפקדי המפלגה בהתנחלויות מנסים להביא לתבוסתו בפריימריז

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: טל רזניק

שר הביטחון, משה יעלון, תקף היום (שלישי) את הגורמים הקיצוניים בליכוד, בעיקר בקרב המתנחלים, שמנסים לפגוע בסיכוייו להגיע למקום גבוה בפריימריז. "לצערי אני רואה כל מיני תגובות מגורמים בשוליים, גם של תנועתנו. למשל בהתיישבות, שאני מעריך, מכיר ותומך מאוד".

לדבריו, "יש כאלה שמצפים ששר הביטחון לא יפעל לפי החוק, ואם מישהו מניח קרוואן באיזה מקום, זורק אבנים על חיילים ומנקב צמיגים של ניידת משטרה - ששר הביטחון יתעלם מזה". יעלון הדגיש כי "חוק הוא חוק, והדרך הנכונה לבנות בהתיישבות היא הדרך שמתקיימת על פי החוק. בשוליים יש מי שמצפים שאעלים עין. גם אם זה ישנה את מקומי ברשימה, אני מעדיף את שלטון החוק".

"הערכה שלנו היא שבקרב המתנחלים קיימים אנשים שסימנו אותו והחליטו לחסל אותו", אמרו מקורבים ליעלון. "יש בליץ נגדו בהתנחלויות - אתמול הופץ דו"ח של "רגבים" נגדו ובמוצ"ש הופצו סרטונים נגדו. זה לא מקרי, זה קמפיין מאורגן לחסל אותו. כנראה גם במעורבות של הבית היהודי".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ניצן הורוביץ לא יתמודד בבחירות: "אמשיך לכיוונים חדשים"
הרצוג ולבני: טרכטנברג המועמד מטעם הרשימה לתיק האוצר
בעקבות המתיחות: הנחיה להגביר את האבטחה על ישי

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מצביע בפריימריז בליכוד בבנייני האומה. נועם מושקוביץ
יעלון מצביע בפריימריז בבנייני האומה שבירושלים/נועם מושקוביץ

עד לשעה 20:00 הצביעו 43% ממתפקדי הליכוד בלבד. אחוז הצבעה נמוך ישרת את בעלי המפקד המאורגן כמו חיים כץ ומשה פייגלין, שלהם אלפי תומכים קבועים שיפעלו לפי הוראותיהם. מנגד, אחוז הצבעה גבוה ישרת מועמדים שאין להם מפקד עצמאי גדול.

חברי כנסת רבים בליכוד סירבו לחתום על "דילים" עם פייגלין בטענה כי בפריימריז הקודמים הוא לא עמד במכסת התומכים שהבטיח להם. מנגד, פייגלין הפיץ רשימת מומלצים שלא כללה את זאב אלקין יריב לוין ודני דנון הנחשבים ל"נאמני ארץ ישראל". ההערכה היא כי הוא השמיט את שמם כדי שיצליח לשפר את סיכוייו.

מי שמככב במרבית הדילים הוא יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שנחשב לפופולרי בקרב המתפקדים. על רקע הקרב על המקום הראשון בין ישראל כץ לגלעד ארדן, קיימת אפשרות שדווקא אדלשטיין יגיע למקום הראשון. כמו כן, גם מעמדו של סילבן שלום נחשב טוב וסיכוייו להגיע גבוה בפריימריז גבוהים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פריימריז בליכוד בבנייני האומה, התור והבוחרים, 31 בדצמבר 2014.. ראובן קסטרו
אתר ההצבעה בבנייני האומה בירושלים/ראובן קסטרו

בתוך כך, מאבטח הוצמד היום לח"כ ציפי חוטובלי במהלך סיוריה בפריימריז לאחר שתושב מזרח ירושלים איים עליה בטלפון. החשוד, אדם המעורער בנפשו, נעצר עד תום ההליכים ומאושפז בתנאי מעצר במוסד לחולי נפש.

חוטובלי הגיבה לאיומים שקיבלה בטלפון ואמרה "אנו נמשיך להיות כאן בלי לפחד. נלך לכל מקום בארץ בביטחון ובידיעה כי זו ארצנו ואין לנו אחרת". הוא הוסיפה כי "לא אחדל לפעול למען ארץ ישראל. חרף האיומים אני לא נרתעת מהטרור ואני מאמינה כי כוחות הביטחון יעשו את תפקידם על הצד הטוב ביותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ חוטובלי והמאבטח שהוצמד לה בעקבות האיומים שקיבלה בטלפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר בשעה 09:00 נפתחו 600 הקלפיות שהוצבו ב-115 אתרי הצבעה ברחבי הארץ. כל חבר מפלגה יצטרך לסמן 11 מתוך 38 הנציגים המתמודדים ברשימה הארצית, ונציג נוסף מבין 32 המועמדים במחוזות, כל אחד על פי מחוז הבחירה שלו. כדי להקשות על קיומם של "דילים" בין המועמדים, יתבקשו המתפקדים למלא את הטפסים בכתב יד, ולא לבוא עם טפסים מודפסים מהבית.

נוסף על כך, במעטפה אחרת, יבחרו המתפקדים מי יעמוד בראש המפלגה ויהיה המועמד לראשות הממשלה: בנימין נתניהו או דני דנון. בקרב זה לא צפויות הפתעות של ממש, ועל פי כל ההערכות נתניהו ייבחר בקלות לכהונה נוספת. כמו כן, תיערך הצבעה בפתק נוסף, שלישי במספר, ובה יחליטו מתפקדי המפלגה אם לתת ליו"ר המפלגה את האפשרות לשריין שני מועמדים מטעמו.

שר התחבורה ישראל כץ מצביע בפריימריז בליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
ישראל כץ ותומכים בגני התערוכה בתל אביב/ראובן קסטרו

בליכוד התקשו להעריך הלילה מתי יתפרסמו התוצאות. העובדה שקיימת אפשרות לחברי המפלגה להצביע במעטפות כפולות במחוז בחירה שונה מזה שבו הם מתגוררים, והצורך לשקלל את המועמדים יחד עם הבטחות הייצוג ונציגי המחוזות, עלולים להביא לכך שהתוצאות יתפרסמו רק במהלך יום חמישי.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully