וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורג בכנס חד"ש: כאן למרות השבת, כי החיים המשותפים בסכנה

יו"ר הכנסת לשעבר השתתף בכנס של ועידת המפלגה בנצרת, שדנה באפשרות של ריצה משותפת של המפלגות הערביות בבחירות הקרובות. "פעם ראשונה שאני באירוע פוליטי בשבת ופיקוח נפש כזה מצדיק זאת"

צילום: באדיבות חדשות ערוץ 2

יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג השתתף אתמול (שבת) בכינוס של ועידת מפלגת חד"ש בנצרת, שדנה באפשרות של איחוד בין כלל הרשימות הערביות לקראת הבחירות לכנסת ה-20. לדבריו של בורג, חבר מפלגת העבודה לשעבר, "זאת הפעם הראשונה בחיים שאני נמצא באירוע פוליטי בשבת".

"יש ביהדות מושג שנקרא פיקוח נפש - כשיש סכנת נפשות גדולה זה דוחה שבת", הוסיף בורג, שפרש בשנת 2004 מהחיים הפוליטיים. "התחושה שלי ושל רבים היא שיש פיקוח נפש לשמירת החיים הקולקטיביים בישראל, ופיקוח נפש כזה מצדיק להגיע בשבת".

עוד בוואלה! חדשות
בשל הפנייה להאג: ישראל הקפיאה העברת כספים לרשות
חשש לחיי ילד בן 10 שעף משובר גלים בבת ים
ליברמן ממשיך לתקוף הפרקליטות: "הדלפות מגמתיות"

אברהם בורג בכינוס של השמינייה ההיסטורית שפעלה במפלגת העבודה - נובמבר 2009. אורי לנץ
פרש מהחיים הפוליטיים לפני עשור. אברהם בורג/אורי לנץ

כאמור, המפלגות הערביות שוקלות לשלב כוחות ולרוץ כגוש אחד בבחירות הקרובות בשל העלאת אחוז החסימה שיעמוד על ארבעה מנדטים. אחרי שנרשמה התקדמות מסוימת במגעים לפני כשבועיים, לאחרונה התגלעו מחלוקות וקשיים בין הצדדים. גורמים מכל המפלגות המעורבות בשיחות אמרו בשבוע שעבר לוואלה! חדשות כי הסיבה העיקרית לעיכוב היא ההתנגדות של גורמים במפלגת חד"ש למהלך, והוסיפו כי החלטה סופית של המפלגה בנושא תתקבל רק בתחילת ינואר.

המפלגות האחרות – תע"ל-רע"מ ובל"ד – מעוניינות כולן בריצה משותפת ברשימה אחת, מתוך אמונה שמהלך כזה יעורר מומנטום חיובי סביב הבחירות במגזר הערבי ויגרום לעלייה משמעותית באחוזי ההצבעה. סקרים שנערכו במגזר מצביעים על תמיכה ציבורית נרחבת במהלך מסוג זה, ועל עלייה פוטנציאלית באחוז ההצבעה הנמוך באופן יחסי של המצביעים הערבים. על פי סקר שפורסם לאחרונה בעיתון "כול אל ערב", הפוליטיקאי האהוד ביותר, שרוב המצביעים הערבים רוצים להציב בראש הרשימה, הוא ח"כ אחמד טיבי שעומד בראש תע"ל.

(עדכון ראשון: 19:59)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יו"ר מפלגת חד"ש, מוחמד ברכה בבחירת הרשימה לכנסת בכינוס בשפרעם, נובמבר 2012. ערן גילווארג
בחד"ש רוצים אותו בראש. ח"כ מוחמד ברכה/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully