וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרקס" בליכוד: האשמות הדדיות - אבל התוצאות נותרו זהות

5.1.2015 / 13:06

למרות ערעורה של ח"כ ציפי חוטובלי, שנותרה מחוץ למקומות הריאליים, בטענה שקלפי שבה ניצחה כלל לא נספרה, בליכוד דוחים את הטענה. "כך לא מתנהגת תנועה מאוחדת"

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, אבי כהן; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

יום מלא תהפוכות עבר על הליכוד, אבל בסופו של דבר התמונה נותרה זהה: אחרי בדיקה חוזרת של 15 קלפיות מהפריימריז במפלגה, נותר אבי דיכטר במקום ה-20 והמובטח, וציפי חוטובלי תישאר במקום ה-26, שעל פי מרבית הסקרים אינו ריאלי. מוקדם יותר ערערה סגנית שר התחבורה על התוצאות, שלפיהן דיכטר הקדים אותה ב-55 קולות, ונציגי המחוזות והבטחות ייצוג שונות מציבות בין השניים פער של שישה מקומות.

חוטובלי טענה כי קלפי בישוב נריה, שבו היא ניצחה בפער גדול, לא הוזן למחשב. אלא שהליכוד, אחרי בדיקה ארוכה, הבהיר כי הקלפי נספרה אתמול, והתוצאות עומדות בעינן. יש לציין כי לא מדובר בפסיקה בנוגע לערעור, אלא רק בהבהרה של המפלגה. סגנית השר מתכוונת לערער במקביל גם על הקלפי בבית ג'אן, שבו לטענת מקורביה הייתה התנהלות לא תקינה, ובמסגרתה נרשם מספר מצביעים גבוה יותר מבעלי זכות הבחירה.

עוד טוענים בסביבת חוטובלי כי מבדיקה מחודשת עולים אי סדרים גם בקלפי בראשון לציון. לטענתם, קיים פער בין התוצאות ברישומי המחשב לבין אלה ברישום הרשמי.

עוד על הפריימריז בליכוד:
חוטובלי לאחר התבוסה: מקבלת את רצון הבוחר באהבה
בכירים בליכוד: "ברוך שפטרנו מעונשו של פייגלין"
הרצוג ולבני על רשימת הליכוד: השמות שהביאו אותנו למצב הזה

ציפי חוטובלי ואבי דיכטר. יואב דודקביץ', מגד גוזני, עיבוד תמונה
התוצאות עומדות בעינן. חוטובלי ודיכטר/עיבוד תמונה, יואב דודקביץ', מגד גוזני

גורמים בליכוד הביעו אי שביעות רצון מהתנהלותה של חוטובלי וטענו כי "כך לא מתנהגת תנועה מאוחדת". לדברי הגורמים, "זה פשוט קרקס במעמד צד אחד. חוטובלי מפיצה כבר יממה טענות ודיסאינפורמציה במטרה לפסול אחת מ-116 הקלפיות בשביל לעבור את דיכטר. מטריד מאוד לגלות שבספירה של הקלפי מירושלים שפתאום נמצאה על ידי חוטובלי, 600 איש כולם הצביעו לה ואיש מהם לא הצביע לדיכטר. מדוע היא אינה נלחמת על קלפי שלא נמצאה בירכא?"

עורך הדין גיא בוסי, מומחה לדיני מפלגות הנמצא במגעים עם חוטובלי על מנת לייצג אותה בערעור, אמר מנגד לוואלה! חדשות: "בחנתי את החומר. לא ייתכן שבחירות במפלגת השלטון יתנהלו בצורה הזאת. לא ראיתי דבר כזה. הבדלים וכשלים. אם אקח את התיק אצטרך לעבור עליו שלושה ימים. אם אלה התוצאות אחרי השיפור, אני לא מבין איך לא כולם מערערים. זו בוקה ומבולקה. ככל שאני עובר על החומר אני רואה עוד ועוד כשלים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פתיחת הקלפי בגני התערוכה בו יצביעו מחר לרשימת הליכוד. ראובן קסטרו
קלפיות מסוימות כלל לא הוזנו למחשב/ראובן קסטרו

הבדיקה מחודשת של הקלפיות נערכה אחר שבמהלך סוף השבוע התברר כי קלפיות מסוימות כלל לא הוזנו למחשב, ואילו באחרות הוזנו תוצאות זהות. בעקבות ספירת הקולות מחדש לא נרשמו שינויים מהותיים ברשימה, למעט צניחתו של צחי הנגבי, שהיה ממוקם במקום התשיעי וירד למקום ה-12. על פניו חלפו חברי הכנסת דני דנון ויריב לוין והתברגו במקומות השמיני והתשיעי בהתאמה.

ספירת הקולות התנהלה בעצלתיים, תוך ביקורת רבה מצד המועמדים עצמם על התהליך המיושן והמסורבל. חלק מהקלפיות, כמו למשל זו מהכפר ראמה, הגיעו רק אמש, ארבעה ימים אחרי נעילת ההצבעה, לאתר הספירה המרכזי בגני התערוכה.

כמו כן, בכמה קלפיות התקבלו תוצאות תמוהות. כך למשל, מספר הקולות בעיר מודיעין וביישוב ירכא היה זהה לחלוטין ובבית ג'אן זכה צחי הנגבי ב-278 קולות - אף שהצביעו במקום 197 מתפקדים בלבד. ביישובים אפרתה, שער בנימין, הר חברון, כפר מרר, דימונה ודלית אל-כרמל, היו שיעורי ההצבעה נמוכים בצורה שאינה מתאימה לסטטיסטיקות הממוצעות. נוסף על כך, הקלפי בצפון תל אביב נספרה פעמיים לכאורה, וגם בקלפיות בקריית אתא ובקריית ים נרשמו תוצאות בלתי-סבירות.

בכיר בליכוד אמר מוקדם יותר אתמול כי מדובר בקטסטרופה. "ככל שהבדיקה מתמשכת מתגלות יותר טעויות", הוסיף הבכיר. בליכוד נשמעו גם טענות על כך ששבח שטרן, שהתמודד לרשימה ולא נבחר, ישב כנציג בוועדת הבחירות שפיקחה על הליך אימות התוצאות, אף שהסיר את מועמדותו מהרשימה רק אתמול בצהריים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully